Waar blijven alle RTX40XX series laptops?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowhaze
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04 14:36
Hallo,

Al weken wil ik een laptop aanschaffen met een 4070/4080 gpu, echter verbaas ik me dat er slechts 21 en 16 laptops beschikbaar zijn met deze kaarten, van slechts 4/5 merken.

Weet iemand waar het ruime aanvod van 150+ modellen blijft waarmee nvidia pronkt? Ook de kreet 1999 dollar voor een 4080 leek mij zeer interessant, echter zie ik nog niets terug hier van.

Zelf denk ik dat men eerst de oude 30xx serie laptops aan het "dumpen" is, gezien de vele aanbiedingen.

Ben benieuwd naar jullie gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
Van wat ik merkte toen ik een laptop zocht (2 weken geleden):
  • Meeste 4070/4080 zijn er pas vanaf zo'n € 2500+
  • Uitzondering is van een enkele laptop met low specs en een 1080 scherm (waar het weinig nut heeft)
  • De 4070/4080 worden veelal met hoge specs geconfigureerd, dus bijbehorende hoge prijs
  • Resolutie doet veel met de prijs (1080 is goedkoop, 2K duur, 4K nog duurder)
Plus je vergeet dat het reclame uitingen zijn van nVidia. Hoeveel van die 150+ modellen zijn hetzelfde, maar alleen een andere SDD of RAM grootte? nVidia telt ze als losse model mee. ;)

De vraag is of je wel moet focussen op een specifieke GPU. Heb je dat echt nodig?
Want anders moet je accepteren dat je daarvoor diep in de buidel moet tasten.
Of die GPU loslaten en naar de andere specs kijken en daar dan je keus op baseren.
Ikzelf heb dat gedaan. En mijn laptop heeft geen nVidia, maar een Intel GPU. Wel met een goed scherm, dus is ook niet goedkoop. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

@SPee Nouja $1999 dollar die @shadowhaze aangeeft is uiteraard zonder BTW en wat al niet dus + $=€ in de praktijk dus dan zit je al bij de €2500 :+

@shadowhaze 150+ modellen wereld wijd, niet alles is hier te krijgen he.

Gabriël AM5