Toon posts:

Waarschuwingslampje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MPool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 18:46
Mijn vraag
Ik heb dit waarschuwingslampje op mijn dashboard staan. In de handleiding staat dat het lampje oranje brand, maar die van mij is rood.

Er word gesproken over een storing in de automatische vergrendeling, maar die werkt gewoon.
Het gaat om een Meriva uit 2013

Beste antwoord (via MPool op 27-02-2023 12:18)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Er zit een schakelaartje in elke deur die controleert of de automatische vergrendeling werkt of niet. Waarchijnlijk werkt bij jou de vergrendeling wel, maar is die schakelaar kapot. Alleen is die schakelaar meestal onderdeel van het slot en krijg je dit waarschuwingslampje dan ook alleen weg door het hele slot te vervangen (om welk slot het gaat moet wel uit te lezen zijn)

[removed]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Er zit een schakelaartje in elke deur die controleert of de automatische vergrendeling werkt of niet. Waarchijnlijk werkt bij jou de vergrendeling wel, maar is die schakelaar kapot. Alleen is die schakelaar meestal onderdeel van het slot en krijg je dit waarschuwingslampje dan ook alleen weg door het hele slot te vervangen (om welk slot het gaat moet wel uit te lezen zijn)

[removed]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hier staat hetzelfde uitgelegd:
In het slot van de re. achterdeur zit een elektronisch veiligheidsschakelaartje, die controleert, of de deur tijdens het rijden werkelijk op slot gaat. Als het rode lampje gaat branden wil zeggen, dat dit veiligheidsschakelaartje stuk is. In die zin kan het mogelijk zijn, dat het slot nog goed functioneert. Vervang je dat schakelaartje niet, dan blijft het lampje rood branden en kan je niet meer controleren of de deur wel of niet dicht is tijdens het rijden. Het is in feite een extra beveiliging.
Ik zou een bezoekje brengen aan de garage :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• MPool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 18:46
Bedankt voor de reacties, ik kon het op internet niet echt vinden. Maar dit klinkt inderdaad wel logisch.
Ik zal een afspraak maken bij de garage.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee