Missende telefoon(s) in accu-grafiek?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21
In review: Klein topmodel en 1"-cameratelefoon - Xiaomi 13 en 13 Pro review viel me op dat in de grafiek onder het kopje 'Software, hardware en accu' de Sony xperia 10 IV mist.

@deepvreezo, waar op wordt gebaseerd welke telefoons wél en niet meegenomen worden in deze vergelijking? De sony 10 staat volgens mij bekend als android snapdragon telefoon met de langste accuduur momenteel op de markt.
Dit lijkt me wel een logische kandidaat om aan deze vergelijkingen toe te voegen.

Ik zit verder niet heel actief in de mobiele-telefoon wereld, dus ik weet niet welke telefoons exact relevant zijn, maar ik kan me wel voorstellen dat er meer belangrijke modellen weggelaten worden?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:50

deepvreezo

Redacteur
Op basis van prijs en positionering. In dit geval vond ik de vergelijking met de Xperia 10 IV niet zo relevant omdat dit toestel heel veel goedkoper is dan de nieuwe Xiaomi's, waarmee ik verwacht dat mensen niet zullen twijfelen tussen een Xiaomi 13 Pro en een Xperia 10 IV, bijvoorbeeld. Sowieso moeten we keuzes maken en staat zelfs van de high-end telefoons niet álles erin. We testen circa 70 smartphones per jaar, anders zou de grafiek veel te lang worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:21
Bedankt voor de opheldering!
Het lijkt me (onafhankelijk van het budget) toch wel interessant om de beste presteerder in zo'n grafiek te zien, als vorm van 'benchmark'. Het helpt in het plaatsen van de waardes in context.

Als ik bijvoorbeeld een review van een snelle auto lees en daar staat in dat hij binnen 3 seconde op 100km/u is, zou ik ook wel weten weten wat een 'gemiddelde' auto doet, naast alle snelle auto's.

Mensen die accuduur als hoge prioriteit hebben zouden aan de hand van zo'n grafiek misschien de meest interessante opties missen omdat deze toevallig in een ander prijssegment valt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.