9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Vraag
Alle reacties
Met je thuis PC een remote desktop starten naar je werklaptop een idee?
Had ik nog niet over nagedacht, ik zal even met mijn werkgever afstemmen of dat een acceptabele oplossing is. Voor nu heb ik een USB 3.0 KVM switch besteld zodat ik mijn Keyboard, Muis en Headset niet hoef om te hangen (en webcam van laptop gebruik).Lawwie schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:19:
Met je thuis PC een remote desktop starten naar je werklaptop een idee?
Ik zet mijn laptop dan in de standaard en sluit één van de monitoren via HDMI aan op de laptop (en de DP laat ik in de PC).
Ik kan dan via de switch mijn USB devices omschakelen en door het switchen van input op mijn monitor kan ik dan op mijn laptopscherm en één extra monitor werken. Het is niet ideaal maar wel een oplossing. Als iemand betere alternatieven heeft in de tussentijd, laat het vooral weten!
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Voor dit probleem ben ik ook opzoek gegaan naar een oplossing. Uiteindelijk ook de laptop via hdmi en een USB switch. Dat betekent scherm input aanpassen en knopje van de switch drukken. Ik denk dat dit de goedkoopste, niet te snelste maar wel met de beste kwaliteit opleverd.
Ik heb overigens een usb 2.0 switch van 20 euro besteld, mijn toetsenbord en muis hebben volgens mij niet zoveel profijt van 3.0
Ik heb overigens een usb 2.0 switch van 20 euro besteld, mijn toetsenbord en muis hebben volgens mij niet zoveel profijt van 3.0
Mijn ervaring is dat een dock of switch met usb-c displayport alt mode eigelijk altijd de volledige displayport ondersteunt. Ik heb meerdere docks en een switch geprobeerd met mijn 5120x1440@240Hz. Enige beperking van de switch was dat DSC compressie niet werd ondersteund. Daardoor had displayport 1.4 niet voldoende bandbreedte en werd ik beperkt tot 120Hz.
Zie ook mijn ervaringen in het docking station topic.
Heb je ook specifieke aanraders? Een dockingstation die beschikt over 2x DP1.4 (die mijn monitoren van 1440P 165Hz en 4K 60Hz ondersteund) en 4x USB 3.0 of beter en eventueel een Ethernet poort is een prima oplossing lijkt me. Dan kan ik aan het begin van de werkdag mijn laptop als input gebruiken en in de avonden mijn pc, dan hoef ik alleen maar een usb-c kabel om te hangen (waar zowel mijn pc als laptop beide over beschikt). Of begrijp ik je verkeerd?ZatarraNL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:59:
Mijn ervaring is dat een dock of switch met usb-c displayport alt mode eigelijk altijd de volledige displayport ondersteunt. Ik heb meerdere docks en een switch geprobeerd met mijn 5120x1440@240Hz. Enige beperking van de switch was dat DSC compressie niet werd ondersteund. Daardoor had displayport 1.4 niet voldoende bandbreedte en werd ik beperkt tot 120Hz.
Pagina: 1