inruil auto heb daar een raar gevoel over

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:00
laat ik eerst beginnen met ik heb geen verstand van auto's geef er ook niet zoveel om deze vraag gaat over de auto van de vrouw rij zelf een stationwagen uit 2007 voor de grote hond die ik heb past die beter in :)

ze had een 1.4 Opel corsa uit 2015 twee jaar geleden gekocht nette auto 70.664 km op de teller heb er een nieuwe radio in laten bouwen voor 1000 euro want wat er in zat werkte slecht,ze had een Renault clio gezien van 2018 bij de dealer waar de Opel ook vandaan komt die zag ze wel zitten

naar de dealer proefritje gemaakt met de Clio ondertussen ging de verkoper de waarde bepalen van de Opel voor inruil,terug gekomen van de proefrit het onderhandelen kan beginnen ook niet mijn sterkste punt btw maar goed de ANWB koerslijst had ik bekeken en volgens die lijst was kon ik met inruil bij de dealer er 7300 voor krijgen,de verkoper zei die koerslijst klopt voor geen meter hij had op internet gekeken en daar stonden ze te koop voor 7000 euro ,hij wilde er 6000 euro voor geven en hij had ondertussen al de Corsa aan iemand aangeboden(tussenhandel denk ik) en hij had hem al zo goed als zeker de Corsa verkocht voor 6000 euro

ging er niet in mee met die prijs en zei als ik dat geld er voor terug krijg haal ik de radio eruit en doe die ouwe erin vond die geen goed idee ging overleggen met de hoofd verkoper en kwam terug met 6350 met daarin BOVAG garantie van 12 maanden die was 695 euro,samen met de vrouw overlegt die was ondertussen verliefd geworden op die Clio :+ deal gesloten 7000 bijgelegd vrijdag de auto op gehaald vrouw gelukkig helemaal goed

dacht van het weekend ga eens even kijken of de Opel op hun site staat ging er niet vanuit want volgens de verkoper had de Opel al verkocht,tot mijn verbazing stond die er gewoon op voor een bedrag van 9445 wat nog vreemder was is dat ze de radio hebben vervangen voor een ouder model met een cd-speler :+

mijn vraag aan mijn mede Tweakers is ben ik bedondert? want zo voelt het wel of moet ik het laten gaan?waarom liegt de verkoper over het feit dat de auto al verkocht is voor 6000 euro terwijl die nu te koop staat voor 9445

voor dat mensen roepen had je beter moeten onderhandelen ja dat klopt ik ben daar ook niet zo goed is ,of dat ze zeggen tja het bedrijf moet ook zijn geld verdienen dat snap ik ook wel en is ook helemaal prima

waar ik mee zit is dat ze gelogen hebben dat knaagt dat ik er rond de 1500 euro er bij in schiet tja het zij zo daar gaat het mij ook niet om het liegen zit me meer dwars

wat zouden jullie doen die verkoper er op aanspreken?of gewoon los laten?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Eigen schuld dikke bult.

Gewoon loslaten dus.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48
Een dealer moet ook zijn brood verdienen en in de prijs nog onderhandelingsruimte over laten. Ik zou je vrouw thuis laten de volgende keer ;) .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Welkom in de wondere wereld van de handel... Wat je hebt beschreven is een schoolvoorbeeld van een onderhandelingstactiek vanuit de dealer, inclusief het "overleg" met de hoofdverkoper. Als je een keuken gaat kopen, krijg je precies dezelfde tactieken over je heen. :)

Maar ze kunnen het krijgen hoe ze het willen hebben. Ik neem aan dat jullie nooit meer naar die dealer gaan? Het is niet verboden ze dat te laten weten onder vermelding van wat er gebeurd is (als je daar behoefte aan hebt). En je mag ze ook een negatieve review geven op Google. Ook dat is niet verboden. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:46
Dit is standaard, als je zelf dat bedrag wil krijgen ( of richting dat bedrag ) dan moet je het zelf gaan verkopen i.p.v. inruil.

De dealer moet toch ook verdienen? En de verkoopprijs wil niet zeggen dat het ook voor dat bedrag verkocht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-04 21:30
Dit kan je gewoon achterwege laten

Oke, het is gelukt. Ergens is het balen, aan de andere kant zo werkt het. Jij hebt toch alsnog een goede deal? Dat de oude auto nu voor een hoger bedrag te koop staat dan dat jij er voor terug kreeg is logisch. Laat m eerst nog maar eens verkocht worden. Lekker doorgaan met het leven, je vrouw heeft nu toch een leuke auto?

[ Voor 64% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2023 09:23 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 20:56

Bever!

3

Wat doet de dealer verkeerd dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

Croga

The Unreasonable Man

bie100 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:52:
voor dat mensen roepen had je beter moeten onderhandelen ja dat klopt ik ben daar ook niet zo goed is ,of dat ze zeggen tja het bedrijf moet ook zijn geld verdienen dat snap ik ook wel en is ook helemaal prima

waar ik mee zit is dat ze gelogen hebben dat knaagt dat ik er rond de 1500 euro er bij in schiet tja het zij zo daar gaat het mij ook niet om het liegen zit me meer dwars
Hoezo schiet jij er 1500 euro bij in dan?

Je zegt dat je snapt dat hij zijn geld moet verdienen maar denkt alsnog dat je er bij in schiet? Beetje rare redenatie, niet?

Ja, men liegt bij onderhandelen. Dat is hoe onderhandelen werkt. Eigenlijk heb je er nog best een schappelijke prijs voor gekregen; de norm is grofweg de helft van de verkoopprijs dus hier kom je er nog best goed vanaf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:13

IQM

Welkom in de wereld van de autohandel.

Regel 1: Je kunt een autoverkoper niet vertrouwen
Regel 2: Indien niet, is regel 1 van toepassing.

Maar zonder gekheid... laat het los. Nadat de auto overgeschreven is zijn ze vrij om er mee te doen wat ze willen. In dit geval zullen ze aanvoeren dat ze toch besloten hebben de auto zelf te verkopen. En de uitspraak dat de auto al 'zo goed als verkocht was' was bedoeld om jou te beïnvloeden de auto aan hen te verkopen. En dat heeft gewerkt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Volgende keer ook de koerswaarde van die Clio opzoeken, en vragen of die prijs dan ook onzin is :+

Voor de rest, lekker vergeten.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De dealer moet ook geld verdienen inderdaad, en zal misschien nog een garantie geven op jouw auto (die hij verder ook niet goed kent, dus dat is mogelijk ook een risico voor hem). En het is altijd een beetje schipperen, hogere korting op de nieuwere auto, hogere inruilprijs op de oude auto. Het is voor de dealer een beetje zoeken waar jij gevoeliger voor bent.

Als je blij bent met de nieuwe auto gewoon loslaten :p Je kan er toch niks meer aan veranderen. Volgende keer kun je zelf de auto proberen te verkopen en een korting proberen te krijgen op de nieuwe auto omdat je geen inruil hebt ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:05
Er staan 385 clio's te koop uit 2018 en je koopt de eerste die je vrouw ziet ?
Dealer doet niets fout, als jij een bedrag in je hoofd hebt wat je voor je corsa terug wilt vangen en je komt niet tot een overeenstemming moet je verder winkelen. Nu is je vrouw blij en jij hebt pijn in je portemonnee, los laten en weer door.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:32
Bij Frozen hadden ze er een mooi liedje over. Let it go, let it go.

Leermoment, volgende keer beter onderhandelen, vrouw thuis laten en naar meerdere auto's gaan kijken. Als je meerdere aanboden hebt, dan kan je vergelijken en eventueel wat tegen elkaar uitspelen.

Verder zal je over het algemeen de beste deal hebben wanneer je particulier verkoopt en zonder inruil koopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
VidaR-9 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:53:
Eigen schuld dikke bult.

Gewoon loslaten dus.
ga ik doen :)
pretpik schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:57:
Een dealer moet ook zijn brood verdienen en in de prijs nog onderhandelingsruimte over laten. Ik zou je vrouw thuis laten de volgende keer ;) .
die laat ik zeker thuis ;)
Spotmatic schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:57:
Welkom in de wondere wereld van de handel... Wat je hebt beschreven is een schoolvoorbeeld van een onderhandelingstactiek vanuit de dealer, inclusief het "overleg" met de hoofdverkoper. Als je een keuken gaat kopen, krijg je precies dezelfde tactieken over je heen. :)

Maar ze kunnen het krijgen hoe ze het willen hebben. Ik neem aan dat jullie nooit meer naar die dealer gaan? Het is niet verboden ze dat te laten weten onder vermelding van wat er gebeurd is (als je daar behoefte aan hebt). En je mag ze ook een negatieve review geven op Google. Ook dat is niet verboden. ;)
ach een negatieve review zou ik alleen geven als de andere auto slecht zou zijn en dat is die niet
corporalnl schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:59:
Dit is standaard, als je zelf dat bedrag wil krijgen ( of richting dat bedrag ) dan moet je het zelf gaan verkopen i.p.v. inruil.

De dealer moet toch ook verdienen? En de verkoopprijs wil niet zeggen dat het ook voor dat bedrag verkocht is.
nee niks mis met geld verdienen prima
Joyous-P schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:02:
na alleen al twee alineas te hebben gelezen doet je bericht pijn aan mijn ogen nee grapje wat een heerlijke tekst om te lezen ook fijn dat je punten en gebruikt aan het eind van de zin en hoofdletters zijn ook goed gelukt

ga nu proberen de rest te lezen

Oke, het is gelukt. Ergens is het balen, aan de andere kant zo werkt het. Jij hebt toch alsnog een goede deal? Dat de oude auto nu voor een hoger bedrag te koop staat dan dat jij er voor terug kreeg is logisch. Laat m eerst nog maar eens verkocht worden. Lekker doorgaan met het leven, je vrouw heeft nu toch een leuke auto?
bedankt voor je bijdrage zal er aan denken,,,,,,,,,,,,....................... ;) en klopt ze is blij
Bever! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:03:
nou dat die zegt dat die auto al verkocht is voor 6000 beetje gelogen maar goed ben te goed van vertrouwen prima zo
Croga schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Hoezo schiet jij er 1500 euro bij in dan?

Je zegt dat je snapt dat hij zijn geld moet verdienen maar denkt alsnog dat je er bij in schiet? Beetje rare redenatie, niet?

Ja, men liegt bij onderhandelen. Dat is hoe onderhandelen werkt. Eigenlijk heb je er nog best een schappelijke prijs voor gekregen; de norm is grofweg de helft van de verkoopprijs dus hier kom je er nog best goed vanaf.
zo kan je er ook naar kijken
IQM schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:06:
Welkom in de wereld van de autohandel.

Regel 1: Je kunt een autoverkoper niet vertrouwen
Regel 2: Indien niet, is regel 1 van toepassing.

Maar zonder gekheid... laat het los. Nadat de auto overgeschreven is zijn ze vrij om er mee te doen wat ze willen. In dit geval zullen ze aanvoeren dat ze toch besloten hebben de auto zelf te verkopen. En de uitspraak dat de auto al 'zo goed als verkocht was' was bedoeld om jou te beïnvloeden de auto aan hen te verkopen. En dat heeft gewerkt.
dat heeft zeker gewerkt kudos voor de verkoper ;)
_eLMo_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:07:
Volgende keer ook de koerswaarde van die Clio opzoeken, en vragen of die prijs dan ook onzin is :+

goed om mee te nemen voor de toekomst als ik weer een andere koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Marzman schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:08:
De dealer moet ook geld verdienen inderdaad, en zal misschien nog een garantie geven op jouw auto (die hij verder ook niet goed kent, dus dat is mogelijk ook een risico voor hem). En het is altijd een beetje schipperen, hogere korting op de nieuwere auto, hogere inruilprijs op de oude auto. Het is voor de dealer een beetje zoeken waar jij gevoeliger voor bent.

Als je blij bent met de nieuwe auto gewoon loslaten :p Je kan er toch niks meer aan veranderen. Volgende keer kun je zelf de auto proberen te verkopen en een korting proberen te krijgen op de nieuwe auto omdat je geen inruil hebt ;)
ja dan verpats ik hem zelf wel inderdaad
kosz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:13:
Er staan 385 clio's te koop uit 2018 en je koopt de eerste die je vrouw ziet ?
.
ja voor de kleur dan he :P
TheBrut3 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:22:
.

Leermoment, volgende keer beter onderhandelen, vrouw thuis laten en naar meerdere auto's gaan kijken. Als je meerdere aanboden hebt, dan kan je vergelijken en eventueel wat tegen elkaar uitspelen.
goede tip bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:24:

[...]

ach een negatieve review zou ik alleen geven als de andere auto slecht zou zijn en dat is die niet
[...]
Hoezo? Je hebt immers nu een slechte ervaring met de betreffende dealer. Hoe 'normaal' dat ook is in dat wereldje, je bent hard voorgelogen over de prijs en ziet dat nu terug. Dat mag je m.i. prima netjes in een review zetten zodat een soortgelijke van je hiervoor gewaarschuwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
TereZz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Hoezo? Je hebt immers nu een slechte ervaring met de betreffende dealer. Hoe 'normaal' dat ook is in dat wereldje, je bent hard voorgelogen over de prijs en ziet dat nu terug. Dat mag je m.i. prima netjes in een review zetten zodat een soortgelijke van je hiervoor gewaarschuwd is.
ik zie dat ook zo maar goed een ander ziet het als goed onderhandelen zeg het maar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 23:51
Autoverkopers liegen altijd, zelf een beetje zelfde auto opzoeken als die je hebt op autotrack of gaspedaal.nl voordat je gaat zodat je een indicatie hebt voor hoeveel vergelijkbare auto's verkocht worden.

Je kon ook al weten dat die aan het liegen was natuurlijk want als hij al een koper heeft voor 6000 dan gaat die jou nooit 6000 inruil geven want dan verdiend die er niks op.

Zelf pin ik me nooit zo vast op de inruil die ik voor mijn oude auto terugkrijg. Ik kijk meer naar welk bedrag ik bereid ben bij te betalen om de nieuwe auto te rijden. Komt het daarboven dan onderhandelen om dat naar beneden te krijgen door te zeggen dat je niet zoveel wil bijbetalen. Hoe de verkoper dat oplost, meer inruil of meer korting op de nieuwe wagen, dat boeit me niet zo eigenlijk.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

TereZz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:30:
[...]

HIj is niet hard voorgelogen over de prijs, hij heeft een aanbod gekregen wat hij geaccepteerd heeft. De dealer heeft geen verplichting die auto aan de handel te verkopen, hij kan ook gewoon van mening veranderd zijn en de auto in de showroom zetten. De marge die hij vraagt is ook niet abnormaal voor een handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Het meeste had je opgeleverd de oude auto zelf verkopen particulier via Gaspedaal.nl of Marktplaats en een forse korting bedingen bij aankoop bij de dealer. Dat doe ik al jaren. Mijn vrouw rijdt altijd 10/12 jaar met haar auto en koop dan een jong gebruikte als vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bever! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:03:
Exact dit.

Je was toch blij met de prijs die je er voor kreeg? Anders had je 'm niet voor die prijs weg moeten doen.

Zo simpel is het, is gewoon handel.

Jij had ook kunnen zeggen: "m'n neef geeft er €7.000" voor, dus ik wil meer hebben."
Tja, dan "lieg" je ook, maar is in zoverre wel gewoon handel.
En dikke kans dat hij d'r dan nog steeds niets meer voor zou geven.

Natuurlijk zet hij hem nu duurder te koop, maar dat wil niet zeggen dat hij 'm ook daadwerkelijk kwijt raakt voor dit bedrag. De onderhandelingsruimte zit ook bij de prijs in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:05:
[...]

Dit is nimmer de norm. Een occasion van 50K is niet ingekocht voor 25K, en die van 20K ook niet voor 10K.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Bever! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:20:
[...]

HIj is niet hard voorgelogen over de prijs, hij heeft een aanbod gekregen wat hij geaccepteerd heeft. De dealer heeft geen verplichting die auto aan de handel te verkopen, hij kan ook gewoon van mening veranderd zijn en de auto in de showroom zetten. De marge die hij vraagt is ook niet abnormaal voor een handelaar.
nou goed daar valt over te twisten hij zei ik heb hem al verkocht voor 6000 en hij kon dezelfde auto al kopen voor 7000 euro op de bekende websites met dezelfde kilometerstand dat is gewoon niet zo

maar prima zoals aangegeven had ik daar beter op moeten letten vertrouw de dealer daarin ben niet bij Jet Cars geweest of zoiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ach, je bent er iig weer voor 2 jaar vanaf :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slagroomsoes
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18:09
Dealer doet idd niets verkeerd; beter wat minder emotie aanwezig laten zijn bij het onderhandelen over een auto (dus vrouw thuis laten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Yucon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:13:
Ach, je bent er iig weer voor 2 jaar vanaf :+
dat klopt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:13
Iedereen probeert hier uit te leggen dat handel nou eenmaal zo werkt en dat de dealer niks verkeerd doet. Daar ben ik het wel mee eens, maar is er nou niemand hier die er iets negatiefs van vindt dat iemand een auto inkoopt voor 6300€ en voor 9445€ weer doorverkoopt? Dat vind ik wel erg gortig voor de hoeveelheid werk. En dat alleen omdat de particulier niet zo goed kan onderhandelen in dit spel, wat eigenlijk bij voorbaat al niet eerlijk gespeeld kan worden omdat de ene partij veel minder ervaring heeft dan de andere. Het is een beetje als wanneer ik tegen Nadal zou gaan tennissen en dan keihard met 6-0, 6-0 van de baan geveegd word. Alleen gaat het hier om behoorlijk wat geld, niet om een potje tennis

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-02-2023 13:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 21:26
JTHZZ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:41:
Iedereen probeert hier uit te leggen dat handel nou eenmaal zo werkt en dat de dealer niks verkeerd doet. Daar ben ik het wel mee eens, maar is er nou niemand hier die er iets negatiefs van vindt dat iemand een auto inkoopt voor 6300€ en voor 9445€ weer doorverkoopt? Dat is wel erg veel winst en alleen omdat de particulier niet zo goed kan onderhandelen in dit spel wat eigenlijk bij voorbaat al niet eerlijk gespeeld kan worden omdat de ene partij veel minder ervaring heeft dan de andere. Het is een beetje als wanneer ik tegen Nadal zou gaan tennissen en dan keihard met 6-0, 6-0, 6-0 van de baan geveegd word. Alleen gaat het hier om behoorlijk wat geld, niet om een potje tennis
Nou ja, €6350,- plus de garantie die normaal €695,- zou kosten.

En dan ga je er ook vanuit dat hij die Astra voor de vraagprijs verkoopt. De dealer probeert dus een marge van ca. 30% te maken op zijn inkoop. En van die marge zal hij zijn verkoper(s), de telefoniste, energierekening, het pand en nog een paar zaken moeten betalen, voordat je over winst kan spreken.
Als je denkt dat autohandel makkelijk geld verdienen is, kan ik je maar 1 ding adviseren, wordt autohandelaar / -dealer!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Wild Chocolate schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:47:
[...]

En dan ga je er ook vanuit dat hij die Astra
het was een Corsa niet dat het veel uitmaakt ;) en bij die 6350 zit de garantie er al in wat het waard is dan en of je daar gebruik van maak

zonder garantie kom je op 5655

ff een weetje de prijs die ze er nu voor vragen is de prijs die ik er twee jaar geleden ook voor gegeven heb daar zullen ze ook wel op verdient hebben komt van de zelfde garage vandaan

[ Voor 17% gewijzigd door bie100 op 27-02-2023 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Je moet een auto ook niet zo snel inruilen: weleens waar krijg je wellicht meer onderhoud en onverwachte reparaties voor de kiezen, maar op de streep kost het minder geld. Omdat je bij inruilen heel veel geld verliest.

Zo'n verkoper zal ook wel zitten mierenn**ken om alle krasjes die hij of zij kan vinden, dus je bespaart heel veel geld door ze lekker te laten zitten en de auto op te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:38
Iedereen probeert hier uit te leggen dat handel nou eenmaal zo werkt en dat de dealer niks verkeerd doet. Daar ben ik het wel mee eens, maar is er nou niemand hier die er iets negatiefs van vindt dat iemand een auto inkoopt voor 6300€ en voor 9445€ weer doorverkoopt? Dat vind ik wel erg gortig voor de hoeveelheid werk. En dat alleen omdat de particulier niet zo goed kan onderhandelen in dit spel, wat eigenlijk bij voorbaat al niet eerlijk gespeeld kan worden omdat de ene partij veel minder ervaring heeft dan de andere. Het is een beetje als wanneer ik tegen Nadal zou gaan tennissen en dan keihard met 6-0, 6-0 van de baan geveegd word. Alleen gaat het hier om behoorlijk wat geld, niet om een potje tennis
Hou er wel rekening mee dat de auto die ingeruild wordt vaak met een goede reden wordt ingeruild (defecten, achterstallig onderhoud enz). Dat zal een fatsoenlijke dealer netjes oplossen als hij de auto zelf wil verkopen.

Als volgende week de motor defect gaat wordt er door de nieuwe eigenaar (terecht) garantie verwacht.

Automonteurs werken ook niet gratis en het licht moet ook aan blijven in het pand.

Denk ook even aan de hoeveelheid geld die vast staat in occasions die te lang blijven staan en pas vrij komt als de auto verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

normale marge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:10
dacht van het weekend ga eens even kijken of de Opel op hun site staat ging er niet vanuit want volgens de verkoper had de Opel al verkocht,tot mijn verbazing stond die er gewoon op voor een bedrag van 9445 wat nog vreemder was is dat ze de radio hebben vervangen voor een ouder model met een cd-speler :+

mijn vraag aan mijn mede Tweakers is ben ik bedondert? want zo voelt het wel of moet ik het laten gaan?waarom liegt de verkoper over het feit dat de auto al verkocht is voor 6000 euro terwijl die nu te koop staat voor 9445
Nee, je bent niet bedonderd. Je bent er alleen aan voorbij gegaan, dat om zaken te doen het voor beide partijen interessant moet zijn en dat de verkoper nu eenmaal geld moet verdienen met handel, terwijl hij nog eens een (garantie) risico moet financieren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

is er nou niemand hier die er iets negatiefs van vindt dat iemand een auto inkoopt voor 6300€ en voor 9445€ weer doorverkoopt?
En hoeveel werk is dat dan, als ik vragen mag? Ik neem aan dat jij een autohandel hebt en exact weet hoeveel werk zoiets is.

Of ben jij die IT projectmanager die zijn baan kwijtraakt als hij niet vaak genoeg "Och, kan toch niet zoveel voorstellen" zegt? Diegene die begint te klagen als hij een rekening van €100 krijgt voor het aanklikken van het juiste knopje zonder te begrijpen dat het vinden van het juiste knopje enkele weken training of enkele jaren ervaring betekend?

Het is te goedkoop scoren om te zeggen "Och, kan toch niet zoveel voorstellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Noppesnada schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Hou er wel rekening mee dat de auto die ingeruild wordt vaak met een goede reden wordt ingeruild (defecten, achterstallig onderhoud enz). Dat zal een fatsoenlijke dealer netjes oplossen als hij de auto zelf wil verkopen.

Als volgende week de motor defect gaat wordt er door de nieuwe eigenaar (terecht) garantie verwacht.

Automonteurs werken ook niet gratis en het licht moet ook aan blijven in het pand.

Denk ook even aan de hoeveelheid geld die vast staat in occasions die te lang blijven staan en pas vrij komt als de auto verkocht wordt.
nou in mijn geval dan praat ik over mijn geval is de auto tip top dat weten ze ook hij is daar in onderhoud geweest :) dus ze weten wat ik heb laten doen en hoeveel het heeft gekost
StevenK schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Nee, je bent niet bedonderd. Je bent er alleen aan voorbij gegaan, dat om zaken te doen het voor beide partijen interessant moet zijn en dat de verkoper nu eenmaal geld moet verdienen met handel, terwijl hij nog eens een (garantie) risico moet financieren.
heb ook niet gezegd ik ben bedonderd ik voel het zo vandaar dat ik ook meningen vraag ( ook voor mijn gemoedstoestand)

[ Voor 22% gewijzigd door bie100 op 27-02-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
MotorBeast schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:27:
Het meeste had je opgeleverd de oude auto zelf verkopen particulier via Gaspedaal.nl of Marktplaats en een forse korting bedingen bij aankoop bij de dealer. Dat doe ik al jaren. Mijn vrouw rijdt altijd 10/12 jaar met haar auto en koop dan een jong gebruikte als vervanging.
Ja heel veel grijze haren had je dat opgeleverd: inruil prijs ligt meestal iets lager, dan de verkoop prijs tussen particulieren. Korting krijg je niet meer bij de dealer: voor jouw 10 andere klanten, die staan te springen om die auto te kopen.

Inruilen beschouw ik als een manier om zonder veel fratsen, van je oude auto af te komen. Dan krijgt je iets minder ervoor terug: maar je hoeft niet te dealen, met al die niet serieuze geïnteresseerde marktplaats kopers. Dat lijkt mij echt een nachtmerrie :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:58
Tsja "het verhaaltje" wat de dealer ophangt is waarschijnlijk gewoon gezwets. Dat is als persoon niet zo netjes maar aan de andere kant voor jou ook niet relevant. Jij kan wellicht ook zelf onderzoek doen (naast de koerslijst) door te kijken waarvoor verglijkbare Corsa's worden verkocht. Op basis daarvan kun je dan terugrekenen.

Anderzijds, wellicht is de dealer er wel achter gekomen dat die - wat jij omschreef - als een probleemloze auto toch nieuwe schokbrekers nodig had of dat er ergens olie lekte etc. en kosten heeft moeten maken om de auto weer in de showroom te zetten.

Maar de belangrijkste tip is idd. Ben blij met de nieuwe auto en niet teveel achterom kijken. You win some, you lose some.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:13
Croga schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:17:
[...]

En hoeveel werk is dat dan, als ik vragen mag? Ik neem aan dat jij een autohandel hebt en exact weet hoeveel werk zoiets is.

Of ben jij die IT projectmanager die zijn baan kwijtraakt als hij niet vaak genoeg "Och, kan toch niet zoveel voorstellen" zegt? Diegene die begint te klagen als hij een rekening van €100 krijgt voor het aanklikken van het juiste knopje zonder te begrijpen dat het vinden van het juiste knopje enkele weken training of enkele jaren ervaring betekend?

Het is te goedkoop scoren om te zeggen "Och, kan toch niet zoveel voorstellen".
Ik ben geen van beide maar vind het toch veel geld. Hoop dat dat mag van jou.
Maar blijkbaar weet jij het wel heel goed, dus hoor graag waar al die kosten in zitten. Ik gun iedereen zijn marge maar heb er moeite mee als die hoger zou zijn omdat veel particulieren niet goed zijn in onderhandelen.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 27-02-2023 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 08:43
Vergeet niet dat bie100 ook korting heeft gekregen op de clio en de verkoper mogelijk ook weer korting moet geven op de corsa. Procentueel lijkt het inderdaad veel maar wat hij uiteindelijk netto aan de deal overhoudt is natuurlijk aanzienlijk minder. Wat je ook pas kan beoordelen als de Corsa weer verkocht is.

Het is financiaal in 99% gevallen interessanter om een auto zelf te verkopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
bie100 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:29:
[...]

ja voor de kleur dan he :P
[...]
Als je elke 2 jaar een nieuwe tweedehands auto koopt, daarbij de kleur het belangrijkste selectiecriterium is, en je zonder blikken of blozen 1000 euro uitgeeft aan een hippere autoradio die maximaal 2 jaar zal meegaan, dan lijkt het me helder dat je in het hele proces enorme bakken geld nodeloos over de balk smijt. Daarbij vergeleken valt het bedrag dat je nu misschien 'misloopt' in deze onderhandeling in het niet.

Zet het even in perspectief en bedenk dan waar je een volgende keer je energie in wil stoppen. Zo kan ik me voorstellen dat een cursus onderhandelen zichzelf vrij snel terugverdient bij zo'n levensstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Anakha schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:54:
[...]

Als je elke 2 jaar een nieuwe tweedehands auto koopt, daarbij de kleur het belangrijkste selectiecriterium is, en je zonder blikken of blozen 1000 euro uitgeeft aan een hippere autoradio die maximaal 2 jaar zal meegaan, dan lijkt het me helder dat je in het hele proces enorme bakken geld nodeloos over de balk smijt. Daarbij vergeleken valt het bedrag dat je nu misschien 'misloopt' in deze onderhandeling in het niet.

Zet het even in perspectief en bedenk dan waar je een volgende keer je energie in wil stoppen. Zo kan ik me voorstellen dat een cursus onderhandelen zichzelf vrij snel terugverdient bij zo'n levensstijl.
nou goed het is geen levensstijl maar heb graag alles goed voor elkaar en tja dat kost geld en dat vind ik niet erg werk er ook voor

maar goed een cursus onderhandelen is zeker niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Daar zijn nog wel wat kanttekeningen bij te plaatsen. Die €9445 is een vraagprijs, geen verkoopprijs. Zit nog een stukje onderhandelingsmarge in, het is de prijs waarvoor hij gekocht zou kunnen worden met bijvoorbeeld een setje nieuwe banden, een poets/reinigingsbeurt en apk of een trekhaakje etc.

Daarnaast wat een dealer voor een auto vraagt kan een particulier niet vragen. Men koopt een auto van €9000 nu eenmaal liever bij de dealer dan bij Jopie op de hoek. Naast de mogelijkheid tot garantie/coulance heb je meer rechten die makkelijker zijn te halen dan bij particuliere verkoop.

En als laatste, inruil is altijd minder dan verkoop. Je koopt een stukje gemak. Je zit niet met een auto die een maand te koop staat, een mailbox vol onzinbiedingen, kopers die niet komen, proefritjes en vervolgens een periode waarin je zonder auto zit totdat een nieuwe is gekocht en geleverd of een periode met dubbele lasten.

Als die auto voor 9445 te koop staat zou de dealer die misschien kaal voor 9000 van de hand doen en kun je daar als particulier misschien 7500-8000 voor krijgen met eventueel wat extra kosten/tijd voor advertenties, dubbele lasten etc.

De rest heeft TS gewoon betaalt voor gemak. Misschien de volgende keer een kennis meenemen die kan onderhandelen of beter voorbereiden en van te voren beslissen wat acceptabel is voor jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je het spel van een ander, waar die dus de regels bepaald, speelt, verlies je altijd.

Dat is zo bij autos, keukens, HR onderhandelingen en Stiften.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Je vindt van een ander dat er exact geweten moet worden hoeveel tijd zoiets vergt. Ook moet dat vanuit een positie van autoriteit gebeuren. Zelf geef je geen enkele onderbouwing voor zowel de tijd die het moet kosten als je expertise op dat vlak.

Dat vind ik wel heel bijzonder. En niet bepaald een plezierige discussietechniek. Een beetje te goedkoop zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Marco-Peters schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Ja heel veel grijze haren had je dat opgeleverd: inruil prijs ligt meestal iets lager, dan de verkoop prijs tussen particulieren. Korting krijg je niet meer bij de dealer: voor jouw 10 andere klanten, die staan te springen om die auto te kopen.

Inruilen beschouw ik als een manier om zonder veel fratsen, van je oude auto af te komen. Dan krijgt je iets minder ervoor terug: maar je hoeft niet te dealen, met al die niet serieuze geïnteresseerde marktplaats kopers. Dat lijkt mij echt een nachtmerrie :-(
Grijze haren? Nee hoor ben nog steeds blond. :+ Ik was altijd zo van mijn auto's af. Ik heb op iedere auto die ik kocht korting gekregen. Oftewel dubbel winst omdat ik wat meer moeite doe dan jij (en kan onderhandelen blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

FirePuma142 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:38:
Je vindt van een ander dat er exact geweten moet worden hoeveel tijd zoiets vergt. Ook moet dat vanuit een positie van autoriteit gebeuren. Zelf geef je geen enkele onderbouwing voor zowel de tijd die het moet kosten als je expertise op dat vlak.

Dat vind ik wel heel bijzonder. En niet bepaald een plezierige discussietechniek. Een beetje te goedkoop zelfs.
Als iemand met grote overtuiging een stelling poneert dan mag die onderbouwd zijn. Deze stelling "Te duur" was niet onderbouwd. Om daar tegen in te gaan hoef ik niet het tegendeel te onderbouwen, zo werkt het niet. Wie stelt, bewijst.

Ik ben geen autoriteit op dit gebied. Dat claim ik ook niet. Ik beweer nergens dat de prijs wél terecht is. Dat hoeft ook niet; de autoverkoper, die wél een autoriteit is, vindt het redelijk dus zullen we, tenzij het tegendeel onderbouwt kan worden door iemand in soortgelijke positie van autoriteit, dat moeten aannemen.

Zoals gezegd; als je stellig beweert dat iemand zijn vak niet fatsoenlijk uitvoert (wat hier gebeurt door te stellen dat de autoverkoper teveel geld verdient) dan zul je dat moeten onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 00:29
Dit noemt men handel en je vrouw is tevreden, dan is 1500 toch een deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 06:46:
[...]

Als iemand met grote overtuiging een stelling poneert dan mag die onderbouwd zijn. Deze stelling "Te duur" was niet onderbouwd. Om daar tegen in te gaan hoef ik niet het tegendeel te onderbouwen, zo werkt het niet. Wie stelt, bewijst.
Zoals je de bewering van inkoop van 50% moet onderbouwen bijvoorbeeld? Dat onderschrijf ik ten zeerste.
Ik ben geen autoriteit op dit gebied. Dat claim ik ook niet.
Je stellige uitspraak over inkoopsprijzen doet anders vermoeden. We kunnen dus concluderen dat je geen enkel verstand van het vakgebied hebt en geen enkele onderbouwing voor enig standpunt wenst te leveren. Helder.
Ik beweer nergens dat de prijs wél terecht is. Dat hoeft ook niet; de autoverkoper, die wél een autoriteit is, vindt het redelijk dus zullen we, tenzij het tegendeel onderbouwt kan worden door iemand in soortgelijke positie van autoriteit, dat moeten aannemen.
Één partij binnen een onderhandeling als autoriteit opvoeren voor redelijkheidsnormen is hilarisch, maar niet erg logisch. Slager, WC-eend, je kent het wel.
Zoals gezegd; als je stellig beweert dat iemand zijn vak niet fatsoenlijk uitvoert (wat hier gebeurt door te stellen dat de autoverkoper teveel geld verdient) dan zul je dat moeten onderbouwen.
Ik vind die stelligheid wel meevallen eerlijk gezegd. Zeker als ik het vergelijk met je rant over een totaal irrelevante projectmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 20:33
[...]

En dan ga je er ook vanuit dat hij die Astra voor de vraagprijs verkoopt. De dealer probeert dus een marge van ca. 30% te maken op zijn inkoop. En van die marge zal hij zijn verkoper(s), de telefoniste, energierekening, het pand en nog een paar zaken moeten betalen, voordat je over winst kan spreken.
Als je denkt dat autohandel makkelijk geld verdienen is, kan ik je maar 1 ding adviseren, wordt autohandelaar / -dealer!
Die garantie van 12 maanden is min of meer verplicht sinds april vorig jaar. Dus leuk en aardig maar als die 700 alleen voor garantie is, dan is dat gewoon voor niks geweest.

Gelukkig zijn er ook goede autoverkopers die eerlijk kunnen zijn. Zakendoen betekent niet van alles erbij verzinnen om te verkopen. Ik zou gewoon duidelijk je ervaring delen met de verkoper en als die er geen oren naar heeft een klacht indienen bij de bovag.

Ik vind als je als koper niet eerlijk bent behandeld dan moet je dit ook als feedback terug geven richting te verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

laat ik eerst beginnen met ik heb geen verstand van auto's geef er ook niet zoveel om deze vraag gaat over de auto van de vrouw rij zelf een stationwagen uit 2007 voor de grote hond die ik heb past die beter in :)

ze had een 1.4 Opel corsa uit 2015 twee jaar geleden gekocht nette auto 70.664 km op de teller heb er een nieuwe radio in laten bouwen voor 1000 euro want wat er in zat werkte slecht,ze had een Renault clio gezien van 2018 bij de dealer waar de Opel ook vandaan komt die zag ze wel zitten

naar de dealer proefritje gemaakt met de Clio ondertussen ging de verkoper de waarde bepalen van de Opel voor inruil,terug gekomen van de proefrit het onderhandelen kan beginnen ook niet mijn sterkste punt btw maar goed de ANWB koerslijst had ik bekeken en volgens die lijst was kon ik met inruil bij de dealer er 7300 voor krijgen,de verkoper zei die koerslijst klopt voor geen meter hij had op internet gekeken en daar stonden ze te koop voor 7000 euro ,hij wilde er 6000 euro voor geven en hij had ondertussen al de Corsa aan iemand aangeboden(tussenhandel denk ik) en hij had hem al zo goed als zeker de Corsa verkocht voor 6000 euro

ging er niet in mee met die prijs en zei als ik dat geld er voor terug krijg haal ik de radio eruit en doe die ouwe erin vond die geen goed idee ging overleggen met de hoofd verkoper en kwam terug met 6350 met daarin BOVAG garantie van 12 maanden die was 695 euro,samen met de vrouw overlegt die was ondertussen verliefd geworden op die Clio :+ deal gesloten 7000 bijgelegd vrijdag de auto op gehaald vrouw gelukkig helemaal goed

wat zouden jullie doen die verkoper er op aanspreken?of gewoon los laten?
Ook al vraagt ie 10.000,- krijgen is wat anders, en hij moet ook de wettelijke garantie nakomen. Net als de auto die jullie nu hebben gekocht. al die lijstjes online mbt waarde heb je weinig aan, IRL kan een auto er beter of slechter uitzien. De dealer heeft zijn eigen prijs in gedachte, en elke klant wil onderhandelen. wat jullie ook hebben gedaan. Je bent pad bedondert als je huidige auto de aankoop niet waard is, icm evt. gebreken.

Waarschijnlijk is de Corsa 7300,- waard, maar vraagt de verkoper meer, en ook wat geld voor zijn mogelijke kosten in nakomen van Wettelijke Garantie tegenwoordig !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:58
JTHZZ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Ik ben geen van beide maar vind het toch veel geld. Hoop dat dat mag van jou.
Maar blijkbaar weet jij het wel heel goed, dus hoor graag waar al die kosten in zitten. Ik gun iedereen zijn marge maar heb er moeite mee als die hoger zou zijn omdat veel particulieren niet goed zijn in onderhandelen.
Begin eens met de garantie die er op gegeven moet worden. Je zult wat kosten hebben voor onverwachte problemen, de auto is niet gelijk verkocht dus zal een tijde ruimte innemen, er moet iemand aan werken en hem verkopen, er loopt standaard personeel rond en de bedrijfsruimte zal ook betaald moeten worden e.d.

Bovenal vraag ik me bij dit soort zaken altijd af wat nu het probleem is. Je maakt een deal waar je tevreden mee bent, maar omdat je achteraf denkt dat het beter had gekund ben je niet meer tevreden :? Dan had je naar mijn idee beter je voorwerk moeten doen en/of de hele deal niet moeten pakken. Maar ja ik denk wat dat betreft zelf nogal simpel waarschijnlijk :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Hackus schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Waarschijnlijk is de Corsa 7300,- waard, maar vraagt de verkoper meer, en ook wat geld voor zijn mogelijke kosten in nakomen van Wettelijke Garantie tegenwoordig !
heb BOVAG betaal daar ook 695 euro voor dan zijn de meeste kosten wel gedekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bie100 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:09:
[...]

Wettelijk is Wettelijk, extra garantie kopen is niet altijd nodig eo beter.tegenwoordig zit er Wettelijk al 1j garantie op auto’s van bedrijf gekocht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-04 08:31
bie100 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:09:
[...]

BOVAG is altijd gratis.
Het is verboden om geld te betalen voor BOVAG.

Garages die dat doen zijn illegaal bezig. Je moet dan een melding maken bij BOVAG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:33
Inruilen bij een dealer doe je voor het gemak, niet om de hoofdprijs voor je auto te krijgen. Daarom ruil ik ook altijd mijn auto in bij de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

redwing schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:03:
[...]

Bovenal vraag ik me bij dit soort zaken altijd af wat nu het probleem is. Je maakt een deal waar je tevreden mee bent, maar omdat je achteraf denkt dat het beter had gekund ben je niet meer tevreden :? Dan had je naar mijn idee beter je voorwerk moeten doen en/of de hele deal niet moeten pakken. Maar ja ik denk wat dat betreft zelf nogal simpel waarschijnlijk :+
Ik denk dat het probleem hem niet in de bedragen an sich zit. De communicatie van de autodealer is waar het hem (naast wat naieve onderhandeling van de TS) aan schort. Hij vijnst namelijk een bepaalde mate van transparantie en ook omstandigheden die uiteindelijk helemaal niet lijken te bestaan. Zeker het stuk waarin wordt verkondigd dat er een handelaar bestaat die de auto wil overnemen voor €6000 is wat dat betreft bedenkelijk.

Het hangt van wat meer omstandigheden en details af, maar het riekt wel wat naar misleidende handelspraktijken indien informatie wordt verstrekt die feitelijk onjuist is of die de gemiddelde consument misleidt of kan misleiden, al dan niet door de algemene presentatie van de informatie, zoals ten aanzien van: De motieven voor de handelspraktijk en de aard van het verkoopproces, de prijs of de wijze waarop de prijs wordt berekend.

Het voorgespiegelde motief is doorverkoop aan een handelaar, zonder winst. Terwijl het werkelijke motief een zo groot mogelijke marge voor eigen verkoop is. De bewering dat een realistische vraagprijs €7000 bedraagt, terwijl hij er zelf een heel stuk meer voor vraagt raakt ook wel een misleidende snaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Atsiz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:39:
[...]

BOVAG is altijd gratis.
Het is verboden om geld te betalen voor BOVAG.

Garages die dat doen zijn illegaal bezig. Je moet dan een melding maken bij BOVAG.
dus als ze zeggen met basis pakket voor 695 waar in zit 14 dagen omruilgarantie 12 maanden BOVAG-garantie en Min. 6 maanden geldige APK keuring dat mag niet?
SCIxX schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:44:
Inruilen bij een dealer doe je voor het gemak, niet om de hoofdprijs voor je auto te krijgen. Daarom ruil ik ook altijd mijn auto in bij de dealer.
gaat me ook niet om het geld maar dat had ik al aangegeven ;)
FirePuma142 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat het probleem hem niet in de bedragen an sich zit. De communicatie van de autodealer is waar het hem (naast wat naieve onderhandeling van de TS) aan schort. Hij vijnst namelijk een bepaalde mate van transparantie en ook omstandigheden die uiteindelijk helemaal niet lijken te bestaan. Zeker het stuk waarin wordt verkondigd dat er een handelaar bestaat die de auto wil overnemen voor €6000 is wat dat betreft bedenkelijk.
juist dat is het punt niet de poen maar meer de leugen of zoals andere zeggen het onderhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-04 08:31
bie100 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:44:
[...]

dus als ze zeggen met basis pakket voor 695 waar in zit 14 dagen omruilgarantie 12 maanden BOVAG-garantie en Min. 6 maanden geldige APK keuring dat mag niet?
[...]

gaat me ook niet om het geld maar dat had ik al aangegeven ;)
[...]

juist dat is het punt niet de poen maar meer de leugen of zoals andere zeggen het onderhandelen
Nee dat mag dus niet.
Iets wat je standaard \ gratis krijgt...verkopen ze je voor 700 euro extra.
Dat is dus oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BOVAG Garantie
Ga er dus nooit vanuit dat een auto BOVAG Garantie heeft omdat deze is aangeschaft bij een bij BOVAG aangesloten autobedrijf. Spreek dit daarom nadrukkelijk af met de verkoper en zorg dat dit in de koopovereenkomst is opgenomen.

Het gaat er dus om hoe er onderhandeld dan wel aangeboden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Atsiz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Nee dat mag dus niet.
Dat is dus oplichting.
heb ze aan de telefoon gehad het mag wel omdat wettelijke garantie anders is dan BOVAG garantie dat is wat de beste man mij vertelde met een linkje

https://mijn.bovag.nl/dow...l-garantie-a4-interactief

het wordt dan verkocht als extra product
Hackus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:01:
BOVAG Garantie
Ga er dus nooit vanuit dat een auto BOVAG Garantie heeft omdat deze is aangeschaft bij een bij BOVAG aangesloten autobedrijf. Spreek dit daarom nadrukkelijk af met de verkoper en zorg dat dit in de koopovereenkomst is opgenomen.

Het gaat er dus om hoe er onderhandeld dan wel aangeboden is
staat wel in het koopcontract

[ Voor 31% gewijzigd door bie100 op 01-03-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij is het een voorwaarde dat alle autoś met bovag garantie worden aangeboden, dus incl.De kosten zitten dan al in de vraagprijs inbegrepen. Kan dat het apart op contract staat. Beste is je geschil overleggen met Bovag zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:28
_eLMo_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:07:

Dit is wel het beste antwoord ;). Het verschil tussen de 2 zou ongeveer hetgeen zijn je bij legt, met daar bovenop de kosten welke een dealer maakt voor de dienst hij jou levert (gemak, inkoop, verkoop, etc.). Daar transparant over zijn zou je misschien hetzelfde betalen, maar niet met dit gevoel zijn vertrokken. Soit, les voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
[...]

Die garantie is ook een wasseneus die eerste koper heeft die al betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
Atsiz schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Nee dat mag dus niet.
Dat is dus oplichting.
Afleverkosten of wat dan ook, 700 euro om de auto even te wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Hackus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:10:
Volgens mij is het een voorwaarde dat alle autoś met bovag garantie worden aangeboden, dus incl.De kosten zitten dan al in de vraagprijs inbegrepen. Kan dat het apart op contract staat. Beste is je geschil overleggen met Bovag zelf
nee nou ja dat is het punt de wettelijke garantie is iets anders dan een BOVAG garantie

ja wettelijke garantie zit bij de prijs in en de BOVAG garantie mag als extra pakket erbij gekocht worden volgens de BOVAG
Pagina: 1