Binnenkozijn verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 16:15
Beste Tweakers,

Binnenkort starten wij met een verbouwing, het verwijderen van een (niet dragende) muur om van 2 slaapkamers, 1 te maken.

Huidige situatie is 2 ingemetselde stalen kozijnen (Polynorm). Het linker kozijn willen wij hergebruiken, en monteren in lijn van de muur links. (Hergebruiken ivm behouden uniformiteit ivm andere deuren)

Ik ben vrij handig en heb iets klus ervaring, echter een ingemetseld kozijn verplaatsen en opnieuw vastzetten heb ik nog nooit gedaan. Helaas staat er ook opvallend weinig op internet over deze kwestie.

Het verwijderen denk ik aan gaten boren naast het kozijn, in het cellenbetonnen muurtje. Door de gaten de reciprozaag steken en rondom uitzagen.

Alleen vraag ik me af hoe het kozijn dan weer goed vast te zetten. Alleen cellenbetonlijm lijkt me niet voldoende (?).

Wie heeft er ervaring met dit? Waar moet ik rekening mee houden? En hoe zet ik het kozijn weer knap vast?

BVD! :)

(Foto’s onder: beide kozijnen worden verwijderd, en linker kozijn/deur moet worden hergebruikt om recht geplaatst te worden, in lijn van de muur)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tz1yeuuDru3FG5AXlA4e2dmfzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBpYQLazGzM3k8CMfOuhoJIm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jVglvkJbphA-T25h1AoKXkXqVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yE4qEXZe3tlmS5MbIMFjHbz2.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via BasE! op 27-02-2023 17:29)

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-07 13:11
Ik heb toevallig vorige week 2 houten kozijnen vastgezet tegen cellenbeton met montage (pur) schuim.
Kan je zeggen dat de kozijnen nu beter vast zitten aan de cellenbeton dan de cellenbeton zelf sterk is. (daar zat mijn zorg met het eventueel dichtslaan van een deur door de wind, echter een sterkere muur ging niet ivm vloerbelasting)

https://www.soudal.com/nl.../2k-express-montageschuim

Dit is speciaal voor kozijnen, en is 2 componenten (met lijm erin). Let op bij het voorbereiden dat je eerst onderin draait (activatie 2k) en dan pas heen en weer schud, anders mengt het niet goed

edit: Hornbach en Gamma hebben deze veelal op voorraad

[ Voor 5% gewijzigd door The Prutsor op 27-02-2023 15:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:56
Zijn gewoon los te demonteren stalen kozijnen. Deze klikken over een profiel/neusje heen of je cellen beton muur.

Als je google op stalen kozijn (de)monteren dan zal je veel vinden.

Ps: als het echt ingemetseld is. Dan misschien beter om gewoon een nieuw kozijn te halen. Ook minder kans op beschadiging.

[ Voor 25% gewijzigd door The Fatal op 26-02-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 13:15
Er zouden gewoon gaten in de kozijn moeten zitten waar bouten verdiept in liggen.
Wellicht zijn deze afgedopt.

Joe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
Er zitten inderdaad gaatjes in het kozijn, met rubber dopjes erin. Echter die gaatjes zijn blind, dus geen boutje erachter helaas.

Nieuw deur / kozijn combi is niet wenselijk. Dan hebben we 1 afwijkend kozijn op de eerste verdieping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
BasE! schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:57:
Er zitten inderdaad gaatjes in het kozijn, met rubber dopjes erin. Echter die gaatjes zijn blind, dus geen boutje erachter helaas.

Nieuw deur / kozijn combi is niet wenselijk. Dan hebben we 1 afwijkend kozijn op de eerste verdieping.
Denk dat je even beter moet kijken want er horen inbusbouten in te zitten waarmee de cellenbetonblok mee geklemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
com2,1ghz schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:55:
[...]

Denk dat je even beter moet kijken want er horen inbusbouten in te zitten waarmee de cellenbetonblok mee geklemd wordt.
Hoe ben je daar zo zeker van dan?
Zoals ik zei, achter de dopjes zit een blind gat. Aan de andere zeide het kozijn 2 bouten waarmee de paumelles vast zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y41o2QuNeIMdqGCeLtXz_CczEAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdIpqZxPFAY2IVeLyuavxoZa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GX9FHh-e_QvJVokXjMlq33i5_2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MReomvChPfXjEAXVF01pT01R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:59
Dacht dat die dopjes zijn voor het lawaai op te vangen als je de deur dichtgooit.

[ Voor 6% gewijzigd door Toerq op 27-02-2023 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
BasE! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:17:
[...]

Hoe ben je daar zo zeker van dan?
Zoals ik zei, achter de dopjes zit een blind gat. Aan de andere zeide het kozijn 2 bouten waarmee de paumelles vast zitten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Omdat ik ze zelf ook heb verwijderd en vervangen. Heb je gekeken achter alle doppen? Bij mij zitten er per kant 3 van die doppen. Achter de middelste zat bij mij niets. Maar wel op de onderste en bovenste.

maar goed, zou zomaar zijn dat het een ander systeem is. Mijn 35 jaar oude stalen kozijnen had precies hetzelfde systeem als de nieuwe stalen kozijnen die ik had gekocht. Zou ook een kliksysteem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
com2,1ghz schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:35:
[...]

Omdat ik ze zelf ook heb verwijderd en vervangen. Heb je gekeken achter alle doppen? Bij mij zitten er per kant 3 van die doppen. Achter de middelste zat bij mij niets. Maar wel op de onderste en bovenste.

maar goed, zou zomaar zijn dat het een ander systeem is. Mijn 35 jaar oude stalen kozijnen had precies hetzelfde systeem als de nieuwe stalen kozijnen die ik had gekocht. Zou ook een kliksysteem kunnen zijn.
Helaas. 2 dopjes. Alleen aan slot kant. Midden balk waar bovenlicht op rust lijkt wel een klik systeem.

Dus vandaar zoek ik tips hoe het complete kozijn los te zagen en opnieuw vast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:10
Wij hebben ook 1 metalen kozijn, in dat gaatje kun je een inbussleutel steken. Bovenaanzicht/doorsnede is ongeveer zo
code:
1
2
3
4
5
            ####  <-- muur
            ####
            ####
inbus -> |==####|
         |______| <-- deurframe

De inbus zit niet in de muur geschroeft, maar draait een klemmetje aan. Mogelijk kun je een instructie vinden voor een nieuw kozijn? Want ze werken sinds mensheugenis zo, dus als je er 1 snapt, snap je ze allemaal.

Ohja: Het is een heftig gekut om je inbus raak te prikken. Ik wist waar ik moest zitten en mij kostte t al ff.

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn.C.V op 27-02-2023 15:02 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
Nogmaals,

Bedankt voor alle input hoe je een nastel kozijn moet verwijderen. Helaas is dit een ingemetselde variant en zoek ik naar tips of hoe deze knap her te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8o7kHqcJKH3m4rc1aPxyxzq938g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GDM4ufWQ9KEbKp32TWMh8TRA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 21:59
Wij hebben ook Polynorm kozijnen en zitten ook nergens schroefjes idd.. Daarom ze destijds laten zitten.. Denk dat je echt moet breken om ze eruit te krijgen.. Een kozijn is niet extreem duur, zou anders kijken voor een moderner kozijn.. Ik heb er onlangs 1 gekocht voor 130 euro (ook een stalen kozijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
ID-College schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:26:
Wij hebben ook Polynorm kozijnen en zitten ook nergens schroefjes idd.. Daarom ze destijds laten zitten.. Denk dat je echt moet breken om ze eruit te krijgen.. Een kozijn is niet extreem duur, zou anders kijken voor een moderner kozijn.. Ik heb er onlangs 1 gekocht voor 130 euro (ook een stalen kozijn)
Breken is het punt niet. Komt toch een nieuwe muur. Gaat erom dat ik alle deurkozijnen hetzelfde wil houden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Prutsor
Ik heb toevallig vorige week 2 houten kozijnen vastgezet tegen cellenbeton met montage (pur) schuim.
Kan je zeggen dat de kozijnen nu beter vast zitten aan de cellenbeton dan de cellenbeton zelf sterk is. (daar zat mijn zorg met het eventueel dichtslaan van een deur door de wind, echter een sterkere muur ging niet ivm vloerbelasting)

Dit is speciaal voor kozijnen, en is 2 componenten (met lijm erin). Let op bij het voorbereiden dat je eerst onderin draait (activatie 2k) en dan pas heen en weer schud, anders mengt het niet goed

[ Voor 5% gewijzigd door The Prutsor op 27-02-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe wij het met een houten kozijn hebben gedaan, is ook wat gaten in kozijn geboord en vastgezet aan de muur.
ivm. hout afgewerkt door te vullen met houtvuller en opnieuw geverfd.

Bij zo'n stalen kozijn zou ik denken aan iets van dopjes om hetzelfde te bereiken als de 'montage' variant, maar weet niet hoe die er verder uit ziet / of dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 21:59
BasE! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Breken is het punt niet. Komt toch een nieuwe muur. Gaat erom dat ik alle deurkozijnen hetzelfde wil houden.
Wat is je probleem dan precies? Je kan hem dan toch hergebruiken als je hem netjes sloopt.. Of weet je niet hoe je hem vast moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
Tip bij het er uithalen van het oude kozijn:
Maak je een lat precies op maat die je onder aan het kozijn er in kan klemmen. Als het kozijn onderin namelijk niet bij elkaar wordt gehouden door een lat heb je 'losse benen' wanneer de boel loskomt en dat wens ik je succes met het opnieuw zetten/stellen.

De deur erin houden bij montage is soms ook een optie, maar hou dan rekening met de speling van de deur tot het kozijn (en dat die moet blijven). gebruik eventueel opvulplaatjes om die afstand te bepalen en later te behouden.
https://www.hornbach.nl/p...parant-96-stuks/10458916/
verkrijgbaar in 1, 2, 4 enz mm (denk dat die van 1 prima zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
The Prutsor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:33:

Thanks! Hier kan ik wat mee :)

Het gaat inderdaad om het weer vastzetten en stevig aanhelen aan de nieuwe muur.
Gezien er ‘in’ de kozijnen nog resten kalkzandsteen zit als deze eenmaal zijn uitgezaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
The Prutsor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:42:
Tip bij het er uithalen van het oude kozijn:
Maak je een lat precies op maat die je onder aan het kozijn er in kan klemmen. Als het kozijn onderin namelijk niet bij elkaar wordt gehouden door een lat heb je 'losse benen' wanneer de boel loskomt en dat wens ik je succes met het opnieuw zetten/stellen.

De deur erin houden bij montage is soms ook een optie, maar hou dan rekening met de speling van de deur tot het kozijn (en dat die moet blijven). gebruik eventueel opvulplaatjes om die afstand te bepalen en later te behouden.
https://www.hornbach.nl/p...parant-96-stuks/10458916/
verkrijgbaar in 1, 2, 4 enz mm (denk dat die van 1 prima zijn)
Thanks!

De benen worden onder de dorpel vastgehouden door een metalen strip. Deze strip zit tevens aan de vloer verankerd met nagels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
BasE! schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Thanks! Hier kan ik wat mee :)

Het gaat inderdaad om het weer vastzetten en stevig aanhelen aan de nieuwe muur.
Gezien er ‘in’ de kozijnen nog resten kalkzandsteen zit als deze eenmaal zijn uitgezaagd.
Als je voor dit spul gaat is het wellicht raadzaam om toch even een paar stevige latten te maken die je tussen de kozijnen in klemt. Dit om te voorkomen dat de pur eventueel de kozijnen naar binnen kan duwen als het langszij niet goed weg kan. Onder het mom van better safe dan sorry. Let dan ook op dat die paar latten niet dezelfde lengte hoeven te hebben.. Deur wordt aangepast op de mankementen van het kozijn en er kan dus zomaar een millimeter of 2 inzitten tussen boven, midden en onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
The Prutsor schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Als je voor dit spul gaat is het wellicht raadzaam om toch even een paar stevige latten te maken die je tussen de kozijnen in klemt. Dit om te voorkomen dat de pur eventueel de kozijnen naar binnen kan duwen als het langszij niet goed weg kan. Onder het mom van better safe dan sorry. Let dan ook op dat die paar latten niet dezelfde lengte hoeven te hebben.. Deur wordt aangepast op de mankementen van het kozijn en er kan dus zomaar een millimeter of 2 inzitten tussen boven, midden en onder
Zoals op het etiket van de montage pur staat afgebeeld. 👍

Vooraf meet ik van onder tot boven de breedtematen. Als het kozijn dan op zn plek staat, maak ik tijdelijk latjes op em op zn plek te houden (alles gaat eruit en na plaatsing word er gestuukt en nieuwe vloer…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killer_mac
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2023

killer_mac

Life's better when you do RTS

Ik zelf zou zeggen sloop alle metalen kozijnen eruit, en vervang deze door fatsoenlijke houten.
tenminste als je het geluidsarm wil maken.

die metalen kozijn laten zoveel geluid door en zijn nauwelijks te isoleren met geluidsisolatie.

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar als je ze hebt en ze komen in hun tiener jaren, dan zal je mij dankbaar zijn voor deze tip..

Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
killer_mac schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:34:
Ik zelf zou zeggen sloop alle metalen kozijnen eruit, en vervang deze door fatsoenlijke houten.
tenminste als je het geluidsarm wil maken.

die metalen kozijn laten zoveel geluid door en zijn nauwelijks te isoleren met geluidsisolatie.

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar als je ze hebt en ze komen in hun tiener jaren, dan zal je mij dankbaar zijn voor deze tip..
goede tip, maar ik heb nog meer te doen dan alle kozijnen vervangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer_mac
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-12-2023

killer_mac

Life's better when you do RTS

BasE! schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:07:
[...]

goede tip, maar ik heb nog meer te doen dan alle kozijnen vervangen :+
Ja die ken ik,
heb in 2003 dus die 1968 woning (drive in) volledig gestript en opnieuw opgebouwd. stuckwerk wat van de wanden mee kwam bij het afstomen van het behang, raamkozijnen die verrot waren, vage waterleidingen etc..

dacht 4 jaar geleden een goed huis gekocht te hebben van eind jaren 90, zat er schimmel in de muren, vorige bewoners hadden blijkbaar nooit goed gelucht, dus de beide gevels aan de binnen zijde moest ik vervangen.
Het houd je bezig..

Het enige waar ik nu van baal is dus dat ik die deurkozijnen niet meteen heb vervangen, terwijl ik er destijds wel aan gedacht heb, maar dus omdat ik teveel te doen had, deze toch maar hergebruikt, (spijt als haren op mijn hoofd) vandaar mijn tip..

[ Voor 15% gewijzigd door killer_mac op 28-02-2023 14:22 ]

Leven is mooier dan je denkt, dus kom achter je pc vandaan en geniet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-07 16:38
Hier toevallig vorige week een metalen ingemetseld kozijn verwijderd. Ik zou zeggen dat het vrijwel onmogelijk is deze (mits ze op dezelfde manier vast zitten als die van mij) zonder schade te verwijderen. Ze zaten bij mij ook onderaan in de vloer gemetseld, wat er voor zorgde dat je ze er niet normaal uit kunt krijgen. Ik heb uiteindelijk het gehele kozijn doormidden moeten slijpen om hem er uit te krijgen. Ik heb overigens zelf nooit overwogen om om het kozijn heen te zagen, maar dat was meer omdat de muur zelf in takt moest blijven.

Op zich zou het verwijderen van het cement niet zo heel ingewikkeld zijn als je het geheel er uit hebt, dat schuift er in principe zo uit als je de drie stukken uit elkaar haalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zinloos1 op 28-02-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
killer_mac schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Ja die ken ik,
heb in 2003 dus die 1968 woning (drive in) volledig gestript en opnieuw opgebouwd. stuckwerk wat van de wanden mee kwam bij het afstomen van het behang, raamkozijnen die verrot waren, vage waterleidingen etc..

dacht 4 jaar geleden een goed huis gekocht te hebben van eind jaren 90, zat er schimmel in de muren, vorige bewoners hadden blijkbaar nooit goed gelucht, dus de beide gevels aan de binnen zijde moest ik vervangen.
Het houd je bezig..

Het enige waar ik nu van baal is dus dat ik die deurkozijnen niet meteen heb vervangen, terwijl ik er destijds wel aan gedacht heb, maar dus omdat ik teveel te doen had, deze toch maar hergebruikt, (spijt als haren op mijn hoofd) vandaar mijn tip..
Ah, vandaar. Nee we hebben een goed onderhouden 2-1 kapper uit 88. Verder 1 rustig kind dus die andere kozijnen blijven lekker waar ze zitten 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
Zinloos1 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:36:
Hier toevallig vorige week een metalen ingemetseld kozijn verwijderd. Ik zou zeggen dat het vrijwel onmogelijk is deze (mits ze op dezelfde manier vast zitten als die van mij) zonder schade te verwijderen. Ze zaten bij mij ook onderaan in de vloer gemetseld, wat er voor zorgde dat je ze er niet normaal uit kunt krijgen. Ik heb uiteindelijk het gehele kozijn doormidden moeten slijpen om hem er uit te krijgen. Ik heb overigens zelf nooit overwogen om om het kozijn heen te zagen, maar dat was meer omdat de muur zelf in takt moest blijven.

Op zich zou het verwijderen van het cement niet zo heel ingewikkeld zijn als je het geheel er uit hebt, dat schuift er in principe zo uit als je de drie stukken uit elkaar haalt.
Voordeel wat ik heb, is dat de muur dus niet intakt hoeft te blijven :)
Ik gok dat ik met een recipro en klopboor een eind kom.

Ik hoop op het beste. Als het uiteindelijk een groot drama word, kan ik altijd nog een nieuw kozijn / deur combi kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincie50
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-07 19:51
Net een paar kozijnen gesloopt. Zaten met drie beugels om de muur geklemd. Niet met inbusbouten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZCnC5sBgWunWlhmxiWBpjVpeFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2TXzJf4dvv93ZHzvA6BSyaP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EG8VdY6jAGfLBvYcq3-XX6oNKMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IViXj2j5761LBpNeiG6FX5T4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:23
Hier een paar jaar geleden ook eentje verwijderd, nooit meer …

De ankers waren ingemetseld waardoor er grof breekwerk aan de pas kwam voor het kozijn er uit te halen. Wijze les voor mezelf, bezin voor je begint. Het had eenvoudiger geweest om het kozijn kapot te slijpen (zoals eerder aangegeven). Het herstellen was ook nog een werkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
Kapotto schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 01:28:
Hier een paar jaar geleden ook eentje verwijderd, nooit meer …

De ankers waren ingemetseld waardoor er grof breekwerk aan de pas kwam voor het kozijn er uit te halen. Wijze les voor mezelf, bezin voor je begint. Het had eenvoudiger geweest om het kozijn kapot te slijpen (zoals eerder aangegeven). Het herstellen was ook nog een werkje.
Hoe ben je te werk gegaan wat betreft verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
Inmiddels is het alweer een tijd geleden dat we het kozijn hebben weten te verplaatsen.
Uiteindelijk viel het reuze mee, met het juiste gereedschap.

Het kozijn hebben we rondom uitgezaagd met recipro zaag. Onder de dorpel zaten wat beton nagels, en het kozijn zat los over een balk geklemd die aan het plafond was bevestigd.

Het kozijn was verder voornamelijk opgevuld met cement. Dit hebben we eruit gebeiteld. Na plaatsen en stellen hebben we de muur weer gemonteerd. Deze pastte precies in de holte van het kozijn.

Al met al dus prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasE!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXexWkyObrCopwlhS2CxEN5ZBUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7cIp7EaFWabSjwZqawhPn2G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8tehRsj41piCl0RT2GSb4X73Tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NoU1aM5Obq7071GWE2XKfUS.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1