Klein topmodel en 1"-cameratelefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:51
@deepvreezo
Sinds 2016 mocht Huawei de naam 'Leica' op zijn telefoons zetten, en in de jaren daarna gingen ook andere Chinese smartphonemerken een samenwerking aan met een op cameragebied grote Duitse naam. OPPO en OnePlus zetten in op Hasselblad, bij Vivo staat er Zeiss naast de lenzen.
Hasselblad is een Zweeds merk, niet Duits. Het valt tegenwoordig onder het Chinese DJI trouwens.
Tevens lijkt het toestel een subtiel vignetteringeffect toe te voegen aan de foto's in de Authentic-modus. Het is maar wat je authentiek noemt
Vignettering is heel normaal bij een camera, dus dit vind ik authentieker dan een camera zonder vignettering (dat is namelijk gecorrigeerd).

Ik mis ook een raw fotovergelijking. Zodat de serieuze smartphonefotografen ook de potentie van deze camera kennen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:32

deepvreezo

Redacteur
Hasselblad is een Zweeds merk, niet Duits. Het valt tegenwoordig onder het Chinese DJI trouwens.
Ah, dat klopt natuurlijk. Heb de tekst iets aangepast!
Vignettering is heel normaal bij een camera, dus dit vind ik authentieker dan een camera zonder vignettering (dat is namelijk gecorrigeerd).
Ik vraag me alleen wel af of je in de “authentic” modus echte vignettering ziet, of dat hij een effect eroverheen legt. In de 50-megapixelmodus zie ik in elk geval niet zo’n duidelijke vignettering bij deze camera.
Ik mis ook een raw fotovergelijking. Zodat de serieuze smartphonefotografen ook de potentie van deze camera kennen.
Had daar helaas geen tijd voor in de korte tijd voor deze pre/review, maar misschien kunnen we hier op een later moment nog naar kijken.