Eerst gebruikte ik Google WIFI, mesh, werkte op zich prima maar wilde bekabelde accespoints.
Dus kabels getrokken en 3x een Aruba 103 opgehangen, deze kon ik krijgen. Firmware 6.5.4.21.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n Sonos apparatuur aan de praat.
1x een Beam V1
2x Ikea Bookshelf.
Alles via WIFI gekoppeld.
Nieuwste firmware voor alles.
Alhoewel m'n SSID hetzelfde is gebleven, heb ik alle Sonos-apparatuur gereset naar fabrieksinstellingen en weer toegevoegd via de app.
De Beam is gelukt. Deze is ook prima te benaderen, beheren, via de Sonos-app.
De 2x Ikea Bookshelf geven problemen.
Toevoegen via de app lijkt goed te gaan, daarna verbinden ze met m'n WIFI, dat lijkt ook goed te gaan, ze krijgen ook een IP. Binnen een minuut zijn ze echter weer "verbroken" in de app en komen ze ook niet meer terug, behalve als ik ze handmatig herstart.
Nu heb ik uiteraard dr Google geraadpleegd en er zijn nogal wat topics te vinden, echter 90% gaat over het gebruik binnen Airgroups en dat heb ik juist volledig gedisabled staan.
Alles wat ik verder nog tegenkom: Uitschakelen Broadcast filtering and Multicast transmission optimization dynamic multicast optimization inschakelen, wat ik ook gedaan heb.
/f/image/PWeoX7F0j2Eo5hgIRtbnlGx7.png?f=fotoalbum_large)
Airgroups staan gedisabled:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kIfKMBulOhanPjiE5bU6boMA.png?f=user_large)
Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Er zijn vast mede-tweakers met een Aruba-WIFI-netwerk en wellicht ook icm Sonos.
:strip_exif()/f/image/PqM4hsQLZT9v0o7LygeS4NXq.jpg?f=fotoalbum_large)
@Tomba lees ik een review over de Ikea-lamp icm nieuwere Aruba ap's. Wellicht heb jij een idee?
Dus kabels getrokken en 3x een Aruba 103 opgehangen, deze kon ik krijgen. Firmware 6.5.4.21.
Nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n Sonos apparatuur aan de praat.
1x een Beam V1
2x Ikea Bookshelf.
Alles via WIFI gekoppeld.
Nieuwste firmware voor alles.
Alhoewel m'n SSID hetzelfde is gebleven, heb ik alle Sonos-apparatuur gereset naar fabrieksinstellingen en weer toegevoegd via de app.
De Beam is gelukt. Deze is ook prima te benaderen, beheren, via de Sonos-app.
De 2x Ikea Bookshelf geven problemen.
Toevoegen via de app lijkt goed te gaan, daarna verbinden ze met m'n WIFI, dat lijkt ook goed te gaan, ze krijgen ook een IP. Binnen een minuut zijn ze echter weer "verbroken" in de app en komen ze ook niet meer terug, behalve als ik ze handmatig herstart.
Nu heb ik uiteraard dr Google geraadpleegd en er zijn nogal wat topics te vinden, echter 90% gaat over het gebruik binnen Airgroups en dat heb ik juist volledig gedisabled staan.
Alles wat ik verder nog tegenkom: Uitschakelen Broadcast filtering and Multicast transmission optimization dynamic multicast optimization inschakelen, wat ik ook gedaan heb.
/f/image/PWeoX7F0j2Eo5hgIRtbnlGx7.png?f=fotoalbum_large)
Airgroups staan gedisabled:
:fill(white):strip_exif()/f/image/kIfKMBulOhanPjiE5bU6boMA.png?f=user_large)
Iemand een idee wat ik nog meer kan doen? Er zijn vast mede-tweakers met een Aruba-WIFI-netwerk en wellicht ook icm Sonos.
:strip_exif()/f/image/PqM4hsQLZT9v0o7LygeS4NXq.jpg?f=fotoalbum_large)
@Tomba lees ik een review over de Ikea-lamp icm nieuwere Aruba ap's. Wellicht heb jij een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 26-02-2023 17:00 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?