Snelheid na switch verdwijnt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firemen1
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-04-2023
Hallo

Ik heb een ubiquiti 16 switch aangesloten op een fritzbox 7530. Als ik mijn laptop direct op de switch aansluit krijg ik 500mbps/sec. Sluit ik die aan als volgt:

Switch - kabel - contactdoos - kabel - pc haal ik slechts 90 mbps.

Hetzelfde met devolo powerline. De app geeft aan dat deze 480 mbps ontvangen maar sluit ik ze aan op mijn pc krijg ik slechts 78mbps door. Ik gebruik cat5e kabels.

Wat zou de oplossing zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Cyphax

Moderator LNX
De probleemomschrijving is erg onduidelijk, dus het is lastig meedenken maar het komt erop neer dat ergens in het stukje kabel - contactdoos - kabel je dat snelheidsverlies merkt? Kun je de kabels afzonderlijk testen? Hoe is die contactdoos aangesloten?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 26-02-2023 14:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Het ligt dus niet aan je switch aangezien deze 500 Mb/s doorvoert als je rechtstreeks aansluit.

Je snelheid via contactdoos valt terug naar minder dan 100 Mb/s. Waarschijnlijk maakt deze kabel niet gebruik van alle 4 de aderparen waardoor deze geen Gigabit haalt, of in jouw geval 500 Mb/s.

edit: @sypie paren, dus 4 en niet 8 inderdaad :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sacul op 26-02-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt mij dat de kabel tussen de switch en de contactdoos of de contactdoos en de PC een probleem heeft? Heb je de PC al eens rechtstreeks aangesloten op de switch?
Heb je de contactdoos al eens los gemaakt om te kijken of alles goed en op de juiste volgorde is aangesloten (T568-B)?
Heb je de kabels al eens getest met een kabeltester?

[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 26-02-2023 14:38 ]