Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05 16:01
Allen, hier kunnen we verder discussiëren over de "screen bubble" in de S23 Ultra.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFUHedd6H_xt8GDXWFo24LrlLSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tyGwG8B6njo6M6u9qJzlOxnS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noKsCjPoOD65zRNw6vBZ2DUu6Kk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23O7ippArb3QmQHUf65u3nKX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEn0fRV-cnIIUyK6hpy26tbkgFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LhdYkAPwk25amnsGogStuXty.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:24
Is dit iets dat je zo moet zien of echt naar zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
Ik zie/heb niks. Ik voel niks vreemds en ik zie in verschillende standen/lichtinval niks bijzonders.

Heb de Ultra 512gb

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
jelleeelco schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:02:
Is dit iets dat je zo moet zien of echt naar zoeken?
Je moet er, in mijn geval, echt naar zoeken. Dus met heel veel licht en dan via de reflectie van bijv een raam onder een bepaalde hoek kijken. Ik zie het op mijn S23U nooit, maar het zit er wel. Moet er wel extreem naar zoeken, het is lastig te zien en erg subtiel.

Ik begrijp alleen niet wat een discussie oplevert. Als het heel storend is gewoon retour sturen en een ander model toestel kiezen. Als het niet storend is dan is er ook geen probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door stin00 op 26-02-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nou dan heb ik geen probleem. Kan met alle wil niets ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 17:07
jelleeelco schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:34:
Nou dan heb ik geen probleem. Kan met alle wil niets ontdekken.
Waar is die van jou geproduceerd...? Korea of Vietnam (staat op de doos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Oh moet ik thuis even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
Ik heb 2x Vietnam (zwart en groen). Ze hebben het alle twee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VPIPPFR
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-05 21:59
Wat is precies het probleem?

Als je er allerlei fratsen voor uit moet halen (onder felle lamp, onder een exacte hoek, etc) om het überhaupt te kunnen zien, zonder dat het in het tdagelijks gebruik stoort of problemen geeft, wat is dan hett nut van je hieraan ergeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20:27
* knip* Hiervoor kan je beter een topic report aanmaken.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 26-02-2023 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 18:45
Bubbels in schermen zoeken is de moderne versie van spijkers op laag water zoeken?

@g86 wat wil je bereiken met dit topic? Mogelijk dat er een boel mensen zijn die het ook hebben, maar dat wil niet zeggen dat die mensen dat een probleem vinden.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gigatech540
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 14:42

gigatech540

3x Victron 30KW Unifi 10G MMLC

Op reddit zijn er ook een paar die hele discussies aangaan mbt de "bubble". In veel gevallen moet men er minuten lang met extreme lichsterkte in extreme hoeken met scherm uit naar gaan zoeken om ze dan misschien te vinden. Dit is geen issue in veel gevallen omdat het niet opvalt tijdens normaal gebruik.

De oplossing is simpel mocht je wel overduidelijk een " bubble" of inperfectie vinden.... toestel retourneren.

Heb zelf ook 10minuten van mijn Leven besteed aan het zoek maar kan echt niets ondekken. S23ultra 1TB made in Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Ik heb tijd zitten zoeken met vergrootglas maar geen idee waar het zou moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Garret1410 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:15:
Ik heb tijd zitten zoeken met vergrootglas maar geen idee waar het zou moeten zitten.
Je hebt je tenminste even vermaakt op zondagmiddag :P

Waarom gaan zoeken naar iets wat mogelijk speelt, maar vaak amper te vinden is.
Als je geen Vietnam product hebt zou ik sowieso al niet gaan zoeken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
Hackus schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Ik lees net pas over bubbles dus denk laat ik eens kijken of ik het ook heb. Zal vast voorkomen gezien de ervaringen maar denk niet dat het een groot probleem is. Zoals al gemeld is kun je het toestel terug sturen als je je daar beter bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
tploumen schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:50:
[...]

Waar is die van jou geproduceerd...? Korea of Vietnam (staat op de doos)
Vietnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Garret1410 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:40:
[...]

Ik lees net pas over bubbles dus denk laat ik eens kijken of ik het ook heb. Zal vast voorkomen gezien de ervaringen maar denk niet dat het een groot probleem is. Zoals al gemeld is kun je het toestel terug sturen als je je daar beter bij voelt.
Maar het is geen garantie dat ze de omruiling accepteren als een van de klantservice medewerkers niks ziet zoals velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
Hackus schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:26:
[...]

Korea heeft het ook. Zelf in handen gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:51

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Goedenavond allen, het onderwerp, evenals dit topic, brengt blijkbaar nogal wat discussie met zich mee wat betreft de zin en onzin. Vind je het topic onzin, prima dan hoef je hier ook niet te posten. Blijkt het topic met de tijd continue escalerende discussies opwerpen en/of totaal geen discussie waarde te hebben dan zal het gesloten gaan worden. Voor nu blijft het open, maar we zullen dit topic blijven monitoren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn s22 ultra heeft dit ook lichtjes bovenin het scherm. Ik heb me er nooit aan gestoord, maar ik meen ooit eens gelezen te hebben dat dit het nadeel is van de extreem dunne schermranden die telefoons in deze tijd hebben. De ribbon cable moet om het scherm teruggevouwen worden en teruglopen in de behuizing. Het gevolg daarvan is dat er licht spanning op het paneel komt te staan. Misschien zit de ribbon cable bij de s23 ultra onderin de behuizing en bij de s22 ultra bovenin. My 2 cents.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk dit soort zaken zijn heel simpel, vind je er wat van dan terug met dat ding naar de winkel.
De S23 Ultra is prijzig zat en dan hoe je dit soort zaken niet te accepteren, of je er nou naar moet zoeken of niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:12
Hier een Red S 23 Ultra Vietnam en perfecte afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
Donstil schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:53:
Kijk dit soort zaken zijn heel simpel, vind je er wat van dan terug met dat ding naar de winkel.
De S23 Ultra is prijzig zat en dan hoe je dit soort zaken niet te accepteren, of je er nou naar moet zoeken of niet.
Ja, je kan zo blijven retourneren. Heb er al eentje geretourneerd en mijn nieuwe heeft het ook.
Als ik nu nog eens retourneer, dan moet ik geen nieuwe meer hebben ... 8)7

De belangrijkste vraag is: gaat dit voor problemen zorgen binnen de 2 jaar.
* gaat de screen bubble groter worden?
* gaat de kwaliteit van het scherm omlaag?
* problemen met het scherm?
* grotere kans op breken van het scherm?
* ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 03:36
Stel je voor wanneer je telefoon op tafel ligt en je tegen een uitgeschakelde scherm staart :).

Indien aanwezig is totaal niet te zien bij gebruik en het doet verder ook niks, move on en zo te lezen online is het zelfs iets wat altijd aanwezig is geweest bij voorgaande generaties.

Ik heb hier 1 jaar gratis Samsung care en anderen hebben het ook, dus ruilen en stressen is nergens voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
beezjeh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:39:
Stel je voor wanneer je telefoon op tafel ligt en je tegen een uitgeschakelde scherm staart :).

Indien aanwezig is totaal niet te zien bij gebruik en het doet verder ook niks, move on en zo te lezen online is het zelfs iets wat altijd aanwezig is geweest bij voorgaande generaties.

Ik heb hier 1 jaar gratis Samsung care en anderen hebben het ook, dus ruilen en stressen is nergens voor nodig :)
Ik heb niet bij Samsung gekocht, maar bij Telenet. Dus ik heb geen Samsung care ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 03:36
Wel twee jaar garantie toch....hou het gewoon in de gaten en zoals Samsung zelf ook aangeeft is het iets wat voorkomt en dat het geen defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
beezjeh schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:52:
Wel twee jaar garantie toch....hou het gewoon in de gaten en zoals Samsung zelf ook aangeeft is het iets wat voorkomt en dat het geen defect is.
Als deze screen bubble voor meer spanning op het scherm zorgt er verhoogde kans op barsten, dan is er helemaal geen garantie in dat geval. Reden zal dan zijn "u heeft het laten vallen".

Ik heb Telenet gemaild met de vraag of zij 100% garanderen dat dit toestel in perfecte staat is of dient geretourneerd te worden. Benieuwd.

PS: uitleg Samsung is gewoon bullshit om veel returns te vermijden. Fabrikanten moeten stoppen met zeggen dat het een producteigenschap is. Zo'n zever hoor ik ook veel in de automotive sector. Dat is eerder om een gebrekkige kwaliteit en/of gebrekkige kwaliteitscontrole te verdoezelen en te minimaliseren.

[ Voor 20% gewijzigd door g86 op 27-02-2023 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
Telenet laat weten dat ze niet kunnen garanderen dat het toestel 100% perfect is door die screen bubble en dat het toestel kan geretourneerd worden binnen de 14 dagen na levering. Sjah ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 11:45

EektheMan

DPC

Heeft iemand een screenprotector geplaatst? Zorgt die bubble.... voor bubbels op de bewuste plek? Of erger, snel barsten in de protector?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

g86 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:21:
Telenet laat weten dat ze niet kunnen garanderen dat het toestel 100% perfect is door die screen bubble en dat het toestel kan geretourneerd worden binnen de 14 dagen na levering. Sjah ...
Dan is de keuze aan jezelf. Je kunt ook vragen om een niet Vietnam productie, als de Korea versie het euvel niet heeft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Hackus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Dan is de keuze aan jezelf. Je kunt ook vragen om een niet Vietnam productie, als de Korea versie het euvel niet heeft.
Ik heb Vietnam en heb dit euvel niet

Kan ook aan de productie datum liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vincent91 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb Vietnam en heb dit euvel niet

Kan ook aan de productie datum liggen
Misschien wel beperkt tot bepaald serienummer ja. Maar lijkt er op dan de Korea versie het totaal niet heeft. Dat lijkt me een safer optie dan de kans op vaker retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
g86 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:09:
[...]

Ja, je kan zo blijven retourneren. Heb er al eentje geretourneerd en mijn nieuwe heeft het ook.
Als ik nu nog eens retourneer, dan moet ik geen nieuwe meer hebben ... 8)7
Ja eens alleen als het je stoort (en mijns inziens terecht) dan is het toch je enige keuze ben ik bang.
"mee proberen te leven" kan natuurlijk ook maar dan was dit topic er niet geweest schat ik zo in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
Hackus schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:35:
[...]

Misschien wel beperkt tot bepaald serienummer ja. Maar lijkt er op dan de Korea versie het totaal niet heeft. Dat lijkt me een safer optie dan de kans op vaker retourneren
je kan er blijven over doorgaan maar echte oplossingen ga je niet krijgen want samsung heeft al gezegd dat het normaal is

Samsung: “If you shine a strong light on the display, some parts may appear to be squashed/pressed, this happens because of the pressing process for waterproofing and dustproofing. This is not a product defect. Everything is fine with your phone.”

Knip, je hoeft niet te reageren in een topic dat je zelf onzin vindt.

"

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 27-02-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vincent91 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:54:
[...]

je kan er blijven over doorgaan maar echte oplossingen ga je niet krijgen want samsung heeft al gezegd dat het normaal is

Samsung: “If you shine a strong light on the display, some parts may appear to be squashed/pressed, this happens because of the pressing process for waterproofing and dustproofing. This is not a product defect. Everything is fine with your phone.”

ik snap niet waarom erover dit onderwerp nog steeds word gediscussieerd want je ziet het enkel bij zeer sterk licht en voor de rest stoort het niet

ik snap niet waarom er van een mug een olifant gemaakt word

ik heb het niet en als het bij mij het zo zou zijn dan ga ik hier geen topic over maken en andere "lastig" vallen

"
TS zit ermee, en heeft niet bij Samsung gekocht. Reactie van de verkoper is ook te lezen.
Wat jij ervan vind doet er niet toe, het gaat om TS zijn 'geschil' !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g86
Vincent91 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:54:
[...]

ik snap niet waarom erover dit onderwerp nog steeds word gediscussieerd want je ziet het enkel bij zeer sterk licht en voor de rest stoort het niet
Enkel bij zeer sterk licht? Maarneen, hier is het te zien met het blote oog onder elke omstandigheid.
Vandaag toestel vast gehad in het zonlicht en amai, dat ziet er lelijk uit.

Ondertussen is het toestel al retour naar Telenet voor terugbetaling.
De eerste retour is vandaag netjes gecrediteerd door Telenet.

Iedereen blij ... topicstarter zal stoppen met zagen nu. Voor zij die het wel hebben en het niet retourneren ... veel succes, maar weet dat je een risico neemt.

Knip, niet op de man spelen. Alleen een TR is voldoende.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 27-02-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
Knip, beter gewoon helemaal niet reageren en/of een TR aanmaken.

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 27-02-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Laatst online: 14-05 14:06
Ik heb de s23 ultra 1tb en heb 4 plekken ook midden rechterkant valt een beetje tegen voor z'n duur ding. Ik zie ze ook als ik thuis op de bank zit savonds met sfeer verlichting aan (hue op 30%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
Shifra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:08:
Ik heb de s23 ultra 1tb en heb 4 plekken ook midden rechterkant valt een beetje tegen voor z'n duur ding. Ik zie ze ook als ik thuis op de bank zit savonds met sfeer verlichting aan (hue op 30%).
Ik heb ondertussen mijn 1ste en 2de S23U terugbetaald gekregen door Telenet en ik heb dan toch maar nog een poging gewaagd en een 3de S23U zwart 512gb besteld. Deze is vrijdag jl. geleverd en ook dit 3de toestel heeft die "screen bubble".
In de Mediamarkt Kortrijk en Zwijnaarde waren er live demotoestellen van Mediamarkt en die hebben die "screen bubble" ook. In Zwijnaarde was er ook een Samsung stand met verkopers van Samsung zelf en ik heb hen hierover aangesproken. Zowel het toestel op de Samsung stand (toestel rechtstreeks van Samsung) als die van de 2 verkopers hadden die "screen bubble" ook.
Ik heb het dan maar opgegeven en zal ermee leren leven dat het aanwezig is op bijna alle toestellen. Het 3de toestel ga ik dan ook houden en Samsung kan zien dat ze mijn gratis Watch 5 LTE, gratis wireless lader en 180 euro cashback niet terugeisen! Want mijn 3de toestel werd besteld buiten de promoperiode. Samsung zal dan wel van mij de uitleg krijgen dat het om een omruiling gaat vanwege die "screen bubble". Heb ik zwart op wit in mailcommunicatie met Telenet. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
g86 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Ik heb ondertussen mijn 1ste en 2de S23U terugbetaald gekregen door Telenet en ik heb dan toch maar nog een poging gewaagd en een 3de S23U zwart 512gb besteld. Deze is vrijdag jl. geleverd en ook dit 3de toestel heeft die "screen bubble".
In de Mediamarkt Kortrijk en Zwijnaarde waren er live demotoestellen van Mediamarkt en die hebben die "screen bubble" ook. In Zwijnaarde was er ook een Samsung stand met verkopers van Samsung zelf en ik heb hen hierover aangesproken. Zowel het toestel op de Samsung stand (toestel rechtstreeks van Samsung) als die van de 2 verkopers hadden die "screen bubble" ook.
Ik heb het dan maar opgegeven en zal ermee leren leven dat het aanwezig is op bijna alle toestellen. Het 3de toestel ga ik dan ook houden en Samsung kan zien dat ze mijn gratis Watch 5 LTE, gratis wireless lader en 180 euro cashback niet terugeisen! Want mijn 3de toestel werd besteld buiten de promoperiode. Samsung zal dan wel van mij de uitleg krijgen dat het om een omruiling gaat vanwege die "screen bubble". Heb ik zwart op wit in mailcommunicatie met Telenet. 8)7 8)7 8)7
Waarom ga je niet voor de s23+ ipv de ultra als ik vragen mag?

Als ik het issue had zou ik mn toestel laten omruilen naar de s23+ die dit niet heeft

[ Voor 3% gewijzigd door Vincent91 op 06-03-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
Vincent91 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Waarom ga je niet voor de s23+ ipv de ultra als ik vragen mag?

Als ik het issue had zou ik mn toestel laten omruilen naar de s23+ die dit niet heeft
Omdat ik o.a. alle camerafunctionaliteiten wil van de S23 Ultra.

In elk geval is die screen bubble bij mijn 3de toestel minder goed te zien dat mijn 2de toestel.
Misschien kon ik ook een maand wachten en bestellen bij een andere leverancier (bv. Belsimpel.nl ipv Telenet.be) en hierdoor een toestel van een batch zonder die screen bubble.
Wie zal het zeggen? Ik denk dat 99,9% van de toestellen het heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Shifra schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:08:
Misschien handig voor het topic te vermelden welk land van fabricage je hebt.

Pagina: 1