Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Onderdelen game-pc

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Vraag

• SPvU
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Graag jullie hulp bij het volgende:
Voor mijn zoon wil ik een 2e game pc samenstellen, maar ik kom er niet uit.
Het mag een soortgelijke pc zijn, omdat deze prima bevalt.

De onderdelen zijn echter niet allemaal meer te koop of verouderd.
Daarom op zoek naar een nieuwere versie van onderstaande onderdelen.
Ik heb er echt 0 verstand van helaas.
Budget in totaal max 1500 euro.

Onderdelen eerste game-pc:

Cooler Master Masterbox MB520 RGB
AMD Ryzen 5 3600 Boxed
MSI B450 Gaming Plus Max
Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse
Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL
Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular
WD Blue SN550 1 TB (WDS100T2B0C)

Alvast bedankt voor de moeite, wordt zeer op prijs gesteld!

Alle reacties

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Begin eens bij een Best Buy Guide, daar moet met een beetje moeite en uitzoekwerk toch prima een eerste voorstel uit kunnen komen.

review: Desktop Best Buy Guide - December 2022

[ Voor 35% gewijzigd door Flimovic op 26-02-2023 12:55 ]

Steam/Discord: Flimovic

• SPvU
  • Niet online
Thnx voor de tip, maar daar zit juist het probleem een beetje, heb totaal geen verstand van de verschillende onderdelen. Of wat goede alternatieven zouden kunnen zijn. BIj sommige onderdelen staat dan: "geen alternatief gevonden", dat loop ik vast.
En in mijn omgeving helaas ook niemand, daarom hoop ik op jullie advies.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Wat is er mis met de eerste PC?

5700X | RX 6600

• Flimovic

Flimovic

SPvU schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:58:
Thnx voor de tip, maar daar zit juist het probleem een beetje, heb totaal geen verstand van de verschillende onderdelen. Of wat goede alternatieven zouden kunnen zijn. BIj sommige onderdelen staat dan: "geen alternatief gevonden", dat loop ik vast.
En in mijn omgeving helaas ook niemand, daarom hoop ik op jullie advies.
Het is hier eigenlijk wel de bedoeling dat je eerst met een eigen opzetje komt, heb je al andere topics bekeken? Je toont namelijk zelf nu vrijwel geen eigen inzet. Zelfs de eisen aan een systeem noem je niet. Alleen een budget.

• SPvU
  • Niet online
Daar is helemaal niets mis mee, hij is er nog steeds tevreden mee.
Voor bij zijn vader krijgt hij daarom een soortgelijke pc. Zijn pc steeds meesjouwen is geen optie ;)

Alleen niet alle onderdelen zijn nog verkrijgbaar of inmiddels zijn er betere versies op de markt gekomen.
Als we dan toch vernieuwen, dan graag met de meest nieuwe en vergelijkbare onderdelen.

Heb inmiddels denk ik al een alternatief gevonden voor de videokaart.
De RX6650XT lijkt een goede opvolger.

De processor vind ik lastig.
De box is niet zo spannend.

En veel verder kom ik niet nog....

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
In dat geval zou ik gewoon het Mainstreamgamesysteem pakken die Flimovic al gelinked heeft en dan een 6650XT erin ipv de 6700XT.

5700X | RX 6600

• Flimovic

Flimovic

Nog wel een paar vragen:
Welke games moet ie draaien?
Welke resolutie?
Is het budget in- of exclusief toebehoren (muis, toetsenbord, monitor)

• SPvU
  • Niet online
Hij speelt vooral games zoals Ark survival evolved, of varianten daarvan.

Resolutie hoog

Budget exclusief schermen, muis, toetsenbord.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.