Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Lastig...ik was overtuigd vandaag een 65G2 te gaan halen. Wordt ik ineens naar een S95B QD-OLED gesleept omdat wij een behoorlijk lichte woonkamer hebben.
en ja, het is een hele lichte woonkamer. Grote raampartijen links vd tv en doorzon.

Wat maakt de ene tv nu beter dan de andere. Als ik nu snel reviews aan t kijken ben, komt de S95B toch wel vaak als winnaar uit de bus. Maar...Samsung? ik heb al jarenlang alleen maar LG tv's. Nu in een jaar of 1,5 dat ik er even uit was en mijn LG OLED bij m'n ex is achter gebleven schijnt er ineens een revolutie te hebben plaatsgevonden?

Voornamelijk 4K, Netflix/streaming en gaming, in lichte woonkamer. avond is uiteraard donker...
Wordt gebruikt icm een Denon X2800h receiver+surround, PS4/PS5, switch en ATV 4K.

Samsung:
voordeel: Helderder, processing
nadeel: kleuren, looks

LG G2:
Voordeel: kleuren, looks
nadeel, reflecties, processing

Ik probeer het heel brutaal hier.
Wat zou de betere keuze zijn toch de LG OLED65G26LA (€2000) of de Samsung OLED 65S95B (€1800 (-/- nog cashback €200, €1600,-))?

[ Voor 4% gewijzigd door readytoflow op 26-02-2023 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16:20
readytoflow schreef op zondag 26 februari 2023 @ 01:35:
Lastig...ik was overtuigd vandaag een 65G2 te gaan halen. Wordt ik ineens naar een S95B QD-OLED gesleept omdat wij een behoorlijk lichte woonkamer hebben.
en ja, het is een hele lichte woonkamer. Grote raampartijen links vd tv en doorzon.

Wat maakt de ene tv nu beter dan de andere. Als ik nu snel reviews aan t kijken ben, komt de S95B toch wel vaak als winnaar uit de bus. Maar...Samsung? ik heb al jarenlang alleen maar LG tv's. Nu in een jaar of 1,5 dat ik er even uit was en mijn LG OLED bij m'n ex is achter gebleven schijnt er ineens een revolutie te hebben plaatsgevonden?

Voornamelijk 4K, Netflix/streaming en gaming, in lichte woonkamer. avond is uiteraard donker...
Wordt gebruikt icm een Denon X2800h receiver+surround, PS4/PS5, switch en ATV 4K.

Samsung:

LG G2:

Wat zou de betere keuze zijn toch de LG OLED65G26LA (€2000) of de Samsung OLED 65S95B (€1800 (-/- nog cashback €200, €1600,-))?
Zit in hetzelfde bootje. Extra afweging waar ik nog niet uit ben --> LG heeft Dolby Vision ondersteuning en Samsung niet. Vooral bij bv Netflix zie je steeds vaker DolbyVision content.

Of zal ik toch maar wachten totdat de G3 en S95C beschikbaar zijn en dan hopen op nog lagere prijs van de 'oude' G2, S95B modellen? Zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Als ik voor een QD-OLED zou gaan dan zou ik in ieder geval niet de 1e generatie kiezen en nog even wachten op een generatie met allerlei fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Brains Bush schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:53:
[...]

Zit in hetzelfde bootje. Extra afweging waar ik nog niet uit ben --> LG heeft Dolby Vision ondersteuning en Samsung niet. Vooral bij bv Netflix zie je steeds vaker DolbyVision content.

Of zal ik toch maar wachten totdat de G3 en S95C beschikbaar zijn en dan hopen op nog lagere prijs van de 'oude' G2, S95B modellen? Zolang de voorraad strekt.
Prijzen blijven dalen...en elk jaar worden ze beter. Daar heb ik me al wel bij neergelegd. Maar idd Dolby Vision...in hoeverre ga je dat missen? Ook weer aan het zoeken...De een zegt van wel, den ander zegt ' verschil is niet te zien'...pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Ik moet zeggen dat het DV aanbod op Prime beeldtechnisch wel het beste is wat ik aan streaming aanbod heb gezien, maar dat kan natuurlijk aan meer zaken liggen dan het DV formaat alleen. De series die in DV worden uitgebracht zijn ook niet de goedkoopste.

Edit: heb ook een proefabbonementje op AppleTV+, aanbod is nogal beperkt maar DV beeldkwaliteit is daar goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 26-02-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:48
readytoflow schreef op zondag 26 februari 2023 @ 01:35:

Samsung:

LG G2:

En het aantal hdmi aansluitingen, zit daar nog een verschil in ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@readytoflow [LG OLED] Ervaringen & Discussie is niet bedoeld voor aankoopadvies. Bij deze afgesplitst naar een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
MilesD. schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:01:
[...]

En het aantal hdmi aansluitingen, zit daar nog een verschil in ..
Maar minder van belang voor mij. Lopen toch via de Denon Receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:39
De S95B heeft een matige bouwkwaliteit, Tizen is laggy en de gehele implementatie hiervan matig, updates worden gepucht ook al heb je automatische updates uitstaan. M.b.t. de (piek)helderheid zijn ze gelijkwaardig, voordelen van de S95B zijn een bredere kleurengamma en hogere kleurenvolume beide zorgen voor betere/ mooiere highlights in HDR, ook is de uniformiteit van het QD-OLED paneel beter dan van WOLED en spiegelt een QD-OLED tv minder.

Imo wegen de genoemde voordelen niet op tegen de genoemde nadelen en is de G2 momenteel de betere keuze vergeleken met de S95B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Het was even slikken, maar het prijsverschil van totaal 550,- plus het issue rondom de spiegelingen hebben me overgehaald om de S95B te kiezen. Eerste product van Samsung dat ik ooit heb gekocht :P

Voor deze prijs kan ik me geen buil vallen. Daarnaast ook nog aantal weken omruilgarantie mocht het toch echt niet zijn wat ik ervan mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:31
Is dit je eerste oled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:23
"en mijn LG OLED bij m'n ex is achter gebleven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
readytoflow schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:22:
Het was even slikken, maar het prijsverschil van totaal 550,- plus het issue rondom de spiegelingen hebben me overgehaald om de S95B te kiezen. Eerste product van Samsung dat ik ooit heb gekocht :P

Voor deze prijs kan ik me geen buil vallen. Daarnaast ook nog aantal weken omruilgarantie mocht het toch echt niet zijn wat ik ervan mag verwachten.
welke prijs en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Als je kunt zou ik een paar maanden wachten. Binnenkort is de CES, dan komen de nieuwe modellen en overjarige modellen worden een stuk goedkoper.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
o oke..dan wacht ik even

opzich ben ik niet zo'n samsunger...maar sinds mijn pa hem heeft ben ik toch wel jaloers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Gekkenhuis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:18:
Als je kunt zou ik een paar maanden wachten. Binnenkort is de CES, dan komen de nieuwe modellen en overjarige modellen worden een stuk goedkoper.
ik zie dat de CES 5-8 jan 2023 was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

wwwmarcel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:38:
[...]

ik zie dat de CES 5-8 jan 2023 was 8)7
Ja ok, correctie, die is geweest en voordat het goed en wel verkrijgbaar is ben je een paar maanden verder.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
aha , thanks
Pagina: 1