Beste mede tweakers,
Onderstaand mijn verhaal en verzoek om eens te kijken. Alle feedback is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heb nu een i2700k / 8gb / gtx1060 die aan vervanging toe is (>10 jaar oud). Game af en toe op 1080p met gsync monitor. Plan is om een nieuwe basis aan te schaffen. Later wil ik deze uitbreiden met nieuwe GPU (minimaal RTX3070Ti) / Monitor om op 3440x1440 te gamen met freesync/gsync en minimaal 60fps.
Daarnaast gebruik ik SABnzbd veel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 voor de basis (GPU en Monitor zoek ik later uit).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Acer Predator XB241H
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis. Moederbord / Processor + Koeling / Geheugen / SSD / Voeding / Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar Intel. Goed bevallen de laatste 10+ jaren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil/snel/beste bang for buck mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Sanity check of alles past (fysiek, moederbord / geheugen / CPU koeler).
Volgens de handleiding van het moederbord moet het 2de en 4de DIMM slot gevuld worden voor dual channel (gezien vanuit de CPU). Er is 52.5mm ruimte vanaf het midden van CPU tot aan het eerste DIMM slot (pagina's 26/27).
UPDATE: cooler aangepast volgens advies Boris. Kwa gewicht ook iets lager. Vind ik wat prettiger aanvoelen dan trekt ie niet zo hard aan het moederbord.
- Advies voor mogelijk betere "bang-for-buck" of nog "to-be-released" hardware (alleen dit jaar).
- Ik twijfel zelf alleen nog aan het geheugen of dat gaat werken.
UPDATE: geheugen aangepast naar snelste (laagste CL) wat ik kon vinden. Wordt ondersteund volgens
de website van MS
Onderstaand mijn verhaal en verzoek om eens te kijken. Alle feedback is welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heb nu een i2700k / 8gb / gtx1060 die aan vervanging toe is (>10 jaar oud). Game af en toe op 1080p met gsync monitor. Plan is om een nieuwe basis aan te schaffen. Later wil ik deze uitbreiden met nieuwe GPU (minimaal RTX3070Ti) / Monitor om op 3440x1440 te gamen met freesync/gsync en minimaal 60fps.
Daarnaast gebruik ik SABnzbd veel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 voor de basis (GPU en Monitor zoek ik later uit).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G
Acer Predator XB241H
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis. Moederbord / Processor + Koeling / Geheugen / SSD / Voeding / Kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neig naar Intel. Goed bevallen de laatste 10+ jaren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil/snel/beste bang for buck mogelijk.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Sanity check of alles past (fysiek, moederbord / geheugen / CPU koeler).
Volgens de handleiding van het moederbord moet het 2de en 4de DIMM slot gevuld worden voor dual channel (gezien vanuit de CPU). Er is 52.5mm ruimte vanaf het midden van CPU tot aan het eerste DIMM slot (pagina's 26/27).
UPDATE: cooler aangepast volgens advies Boris. Kwa gewicht ook iets lager. Vind ik wat prettiger aanvoelen dan trekt ie niet zo hard aan het moederbord.
- Advies voor mogelijk betere "bang-for-buck" of nog "to-be-released" hardware (alleen dit jaar).
- Ik twijfel zelf alleen nog aan het geheugen of dat gaat werken.
UPDATE: geheugen aangepast naar snelste (laagste CL) wat ik kon vinden. Wordt ondersteund volgens
de website van MS
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Moederborden | MSI Pro Z790-A WIFI | € 266,- | € 266,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 101,58 | € 101,58 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 54,40 | € 54,40 |
| 1 | Ventilatoren | Arctic F12 PWM Zwart, 120mm | € 5,03 | € 5,03 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF560C32RSK2-32 | € 154,90 | € 154,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 135,88 | € 135,88 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.115,79 | ||
[ Voor 10% gewijzigd door Marco78 op 27-02-2023 09:56 ]