Laserprinter aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:38
Ik zoek een?
Laserprinter (die ook kleur kan en daarnaast ook kan scannen).

De reden dat ik een laserprinter zoek is omdat hier thuis vrij weinig geprint wordt.
Wij hebben op dit moment een inktjet printer maar als die weer 3 maanden stil heeft gestaan is de inkt weer uitgedroogd. In diverse topics op tweakers lees ik dat de inkt van een laserprinter niet uit kan drogen.

Wat is je budget?
Rond de 150 euro, mag ook een 2dehands zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In ieder geval moet hij enigszins compact zijn (niet mega groot).
Een lichte voorkeur voor HP (omdat ik dit al jaren gewend ben) maar sta ook zeker open voor een ander merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De printer is voor thuisgebruik.
Windows 10 en windows 11.
Hij zal aan een bedraad netwerk worden gehangen.
Hij zal af en toe gebruikt worden (er kunnen periodes van 3 maanden ontstaan dat hij niet gebruikt wordt).

Ik heb daarnaast ook nog een aanvullende vraag over laserprinters.
Ik lees dat je bij sommige de volgende onderdelen hebt:
- Toner
- Drum
- Waste box

Het verschilt per laserprinter of dit allemaal wel of niet nodig is.
Bij sommige printers is er geen waste box aanwezig (waar laat hij dan de "rommel"?).
Bij sommige zit de toner en drum in 1.

Overige informatie
Kwaliteit hoeft niet extreem goed te zijn, het is puur voor wat simpele printjes.
Ik heb deze printer al 2dehands gezien: HP Color LaserJet Pro MFP M277dw.
Echter zou ik graag ook jullie advies meenemen in een eventuele aanschaf.

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 25-02-2023 23:22 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:48
Mijn advies? Print bij de bieb. Die paar simpele printjes per maand geeft hoop gedoe. Printer bij bieb doet het altijd, en kost 5 ct per pagina.

Laat je nu 20 printjes per jaar maken... Dan ben je 150! Jaar verder , en dan reken ik inkt en papier niet eens mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knorde
99ruud99 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:26:
Mijn advies? Print bij de bieb. Die paar simpele printjes per maand geeft hoop gedoe. Printer bij bieb doet het altijd, en kost 5 ct per pagina.

Laat je nu 20 printjes per jaar maken... Dan ben je 150! Jaar verder , en dan reken ik inkt en papier niet eens mee.
Toch zou ik graag thuis willen kunnen printen, we gebruiken het niet vaak maar het is gewoon fijn om het meteen te kunnen doen als dat nodig is. Dat we het gewoon bij de hand hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb hier een hele oude HP printer staan, ooit via Facebook Marketplace gekocht voor 35 euro.
HP LaserJet 400 colorMFP M475dn, kraakt als een malle als hij op aan het warmen is maar het uiteindelijke printwerk is perfect.

Laserprinters zijn niet ideaal voor kleuren prints, helemaal als je echt foto's wil printen, maar voor zo nu en dan een formuliertje is het gewoon super.
Deze staat hier nu zeker 3 jaar, de 'bijna leeg' toner die er in zat doe ik het nog altijd mee.

Dus mijn aanraden is precies dat. Die je noemt is prima als je die voor een zacht prijsje kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:53
Ik snap wel dat je thuis graag een printer hebt staan.
Ik heb er ook geen een meer, maar mis het soms (2 keer per jaar hooguit? :P) wel.

De Epson EcoTank zijn wel prima printertjes voor huis-tuin-en-keuken printjes.

Uiteraard heeft elk ander printermerk er inmiddels ook wel wat.
Bij Canon zit er een G in de naam van het product, maar bij HP noemen ze het weer Smart Tank.

Of een tweedehands van Tweakers V&A of Marktplaats o.i.d., maar dat zijn vaak wel nog printers met cartridges en als je nauwelijks print drogen die wel heel snel uit, daar heb je met inkttanks geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Bedankt voor jullie reacties!
Oon schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:39:
Ik heb hier een hele oude HP printer staan, ooit via Facebook Marketplace gekocht voor 35 euro.
HP LaserJet 400 colorMFP M475dn, kraakt als een malle als hij op aan het warmen is maar het uiteindelijke printwerk is perfect.

Laserprinters zijn niet ideaal voor kleuren prints, helemaal als je echt foto's wil printen, maar voor zo nu en dan een formuliertje is het gewoon super.
Deze staat hier nu zeker 3 jaar, de 'bijna leeg' toner die er in zat doe ik het nog altijd mee.

Dus mijn aanraden is precies dat. Die je noemt is prima als je die voor een zacht prijsje kunt vinden.
Nou ja wat is zacht :) Zo rond de 150 euro vraagt die persoon (daar zitten nog wel 2 nieuwe toners bij).

- Toner
- Drum
- Waste box

Bij sommige printers is er geen waste box aanwezig (waar laat hij dan de "rommel"?).

Hoe zit dat in het algemeen (en bij het type wat ik op het oog heb)?
Ruben279 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:43:
Ik snap wel dat je thuis graag een printer hebt staan.
Ik heb er ook geen een meer, maar mis het soms (2 keer per jaar hooguit? :P) wel.

De Epson EcoTank zijn wel prima printertjes voor huis-tuin-en-keuken printjes.

Uiteraard heeft elk ander printermerk er inmiddels ook wel wat.
Bij Canon zit er een G in de naam van het product, maar bij HP noemen ze het weer Smart Tank.

Of een tweedehands van Tweakers V&A of Marktplaats o.i.d., maar dat zijn vaak wel nog printers met cartridges en als je nauwelijks print drogen die wel heel snel uit, daar heb je met inkttanks geen last meer van.
Ja hij is niet vaak nodig maar toch handig om hem in huis te hebben inderdaad.
Kunnen inkttanks nooit uitdrogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:53
De inkt is vloeibaar i.p.v dat spul in cardridges.
Als je de printer gewoon op kamertemperatuur hebt staan zal die inkt niet opdrogen.

Het kan ook niet verdampen aan de omgeving omdat de buisjes naar de tankjes afgesloten zijn.

Wel is aan te raden elke 2 maand oid even een printje te maken zodat de buisjes die van de tankjes naar de printkop gaan niet verstopt raken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9_qbUiB8_-JAhlNSKze1IVIjWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KwNaIfHITxRUPHmRxZOcitCL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Een ecotank printer is voor als je veel print, niet voor mensen die weinig printen.

Je kunt bij Epson en HP ook een abonnement nemen voor x prints per maand en dan kun je die vaak een paar maanden meenemen. Dan is het schoonmaken en reinigen van koppen ed. allemaal inclusief en krijg je automatisch nieuwe patronen als ze bijna leeg zijn. Dan betaal je een paar euro per maand en is volgens mij het handigste in jouw situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

knorde schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:32:
Bedankt voor jullie reacties!

[...]

Nou ja wat is zacht :) Zo rond de 150 euro vraagt die persoon (daar zitten nog wel 2 nieuwe toners bij).

- Toner
- Drum
- Waste box

Hoe zit dat in het algemeen (en bij het type wat ik op het oog heb)?

[...]

Ja hij is niet vaak nodig maar toch handig om hem in huis te hebben inderdaad.
Kunnen inkttanks nooit uitdrogen?
Welke rommel heb je het dan over?

De printer die ik heb (vergelijkbaar met die jij op het oog hebt) heeft gewoon een rekje waar de toners in zitten, en je zou als het nodig is bij de rollers kunnen om die te onderhouden/vervangen, maar ik heb in 3 jaar tijd geen onderhoud hoeven doen en de gene waar ik 'm van heb gekocht gaf aan ook nooit iets anders te hebben gedaan dan toners vervangen en een keer een reiniging draaien van de printkoppen. Dat laatste is bij laserprinters niet zo belangrijk als bij inkt printers, maar blijkbaar wel raadzaam bij het wisselen van merk toner (van HP naar 123inkt bijvoorbeeld) om kleurverschil te voorkomen.

Verder maakt hij wat herrie als hij een paar uur uit heeft gestaan om zichzelf schoon te houden. Dus nagenoeg onderhoudsvrij.

Ik zou overigens echt nooit beginnen aan een tank printer, die hebben alle nadelen van een inkjet (je moet iedere maand of 2 iets printen anders drogen ze alsnog uit), het enige voordeel is dat de navullingen goedkoper zijn. Die zijn dus alleen interessant als je héél veel print en wel de inkjet kleuren nodig hebt (bijv. printen op fotopapier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
Elke laserprinter heeft toner, developer, een drum en een waste toner box. Bij sommige laser printers zijn dit losse componenten (vooral voor printers die gebouwd zijn om meer te printen), bij de eenvoudigere modellen zit dit allemaal per kleur in 1 cartridge verwerkt. Dat laatste is wellicht gemakkelijker en als je niet veel print de beste optie.

Maar als je een oude HP 2e hands kunt krijgen voor een appel en een ei en die zou alles los hebben, zou ik die zeker niet laten liggen. Kijk op sites zoals 123inkt.nl naar clone onderdelen en als je een drumkit en fuser vervangen hebt, kun je daarna tot je dood door printen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:49

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

mijn 2 cent;
Om van al dat inktjet gedoe af te zijn heb ik afgelopen jaar een HP Color Laser 150nw gekocht, de meest minimale toner printer die ook kleur kan. En dat bevalt enorm goed. Je hebt geloof ik een nog goedkopere en die kan alleen z/w.

Bij 123inkt kan je aftermarkt toner kopen voor deze printer mocht dat ooit nodig zijn. Het apparaat is niet groter dan een inktjet, grote speelde namelijk ook een rol om toch weer voor een inktjet te gaan..

Over inktjets kan ik hier uren verhalen ophangen, neem gewoon een toner printer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Helaas was de printer die ik op het oog heb al verkocht.

Ik heb nu deze gekocht: HP Color Laserjet PRO MFP M282nw.
Deze komt aankomende week binnen.

Ik zou graag inkt van 123inkt willen gebruiken, ik lees alleen op de HP site dit (bij veel printers lees ik dat eigenlijk):

"Deze printer is ontworpen om alleen te werken met cartridges die een nieuwe of hergebruikte HP-chip hebben. De printer gebruikt dynamische beveiligingsmaatregelen om cartridges te blokkeren die een chip hebben die niet van HP is. Periodieke firmware-updates behouden de effectiviteit van deze maatregelen en blokkeren cartridges die eerder wel werkten. Met een hergebruikte HP-chip kunt u hergebruikte, gerecyclede en opnieuw gevulde cartridges gebruiken. Meer informatie vindt u op: http://www.hp.com/learn/ds".

123inkt biedt wel toners aan voor deze printer (huismerk inkt).
Hopelijk gaat dit goed, ik lees dat 123inkt ook al een aantal rechtzaken heeft gevoerd tegen HP omdat het in 1x geblokkeerd werd (123inkt heeft de rechtzaken zo te lezen wel allemaal gewonnen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Koop de toners pas als ze bijna leeg zijn. Zeker met een paar printjes per jaar doe je jaren met de originele toners en heb je kans dat de vervangende van een huismerk het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
jongetje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:13:
Koop de toners pas als ze bijna leeg zijn. Zeker met een paar printjes per jaar doe je jaren met de originele toners en heb je kans dat de vervangende van een huismerk het niet meer doen.
Helemaal mee eens, ik ga geen reserve jaren op de plank leggen.
Ik koop ze wel zodra het echt nodig is, vaak heb je ze toch al een dag later in huis :)

Pagina: 1