Hi allemaal,
Ik heb recentelijk een 2L2N stopcontact laten inbouwen zodat ik gebruik kan maken van inductie. Nu heb ik een inductiefornuis (Inventum VFI5042RVS/04) op de kop getikt voor een zachte prijs en wil ik deze aansluiten. Tijdens het kopen kreeg ik wel de instructie mee om het goed aan te sluiten, omdat anders het apparaat stukgaat. Ik heb het nu aangesloten zoals ik denk dat het klopt, maar een second opinion van iemand met kennis zou heel erg fijn zijn.
Mijn Perilex aansluiting (de installateur heeft de N en L erop gezet):
De Perilex kabel:
Ik denk dat dit in mijn geval dit moet worden:
L1 = bruin
N1 = blauw
L2 = zwart
N2 = grijs
(klopt dat?)
Vanaf hier wordt het voor mij wat verwarrend, want er zijn 2 verschillende diagrammen voor 2L2N.
Het diagram uit de handleiding:
Het diagram op het apparaat zelf:
Het verschil lijkt te zijn dat bij de handleiding de brug tussen 1 + 2 loopt, en op de sticker tussen 2 + 3.
Leeg:
Hoe ik het heb verbonden:
Er vanuit gaande dat mijn idee over de kabel klopt, heb ik het verbonden zoals op de sticker:
L1 = bruin = 1
N1 = blauw = 4
L2 = zwart = 2 + 3 (brug)
N2 = grijs = 5
Kan ik het zo aansluiten, of heb ik een fout gemaakt?
Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp!
Ik heb recentelijk een 2L2N stopcontact laten inbouwen zodat ik gebruik kan maken van inductie. Nu heb ik een inductiefornuis (Inventum VFI5042RVS/04) op de kop getikt voor een zachte prijs en wil ik deze aansluiten. Tijdens het kopen kreeg ik wel de instructie mee om het goed aan te sluiten, omdat anders het apparaat stukgaat. Ik heb het nu aangesloten zoals ik denk dat het klopt, maar een second opinion van iemand met kennis zou heel erg fijn zijn.
Mijn Perilex aansluiting (de installateur heeft de N en L erop gezet):
De Perilex kabel:
Ik denk dat dit in mijn geval dit moet worden:
L1 = bruin
N1 = blauw
L2 = zwart
N2 = grijs
(klopt dat?)
Vanaf hier wordt het voor mij wat verwarrend, want er zijn 2 verschillende diagrammen voor 2L2N.
Het diagram uit de handleiding:
Het diagram op het apparaat zelf:
Het verschil lijkt te zijn dat bij de handleiding de brug tussen 1 + 2 loopt, en op de sticker tussen 2 + 3.
Leeg:
Hoe ik het heb verbonden:
Er vanuit gaande dat mijn idee over de kabel klopt, heb ik het verbonden zoals op de sticker:
L1 = bruin = 1
N1 = blauw = 4
L2 = zwart = 2 + 3 (brug)
N2 = grijs = 5
Kan ik het zo aansluiten, of heb ik een fout gemaakt?
Alvast onwijs bedankt voor jullie hulp!
[Voor 45% gewijzigd door NathanSF op 26-02-2023 00:21]