Ik heb een vraagje over de voorwaarden van het 0% BTW-tarief voor zonnepanelen.
Ik heb ondertussen de website van de belastingdienst al een paar keer doorgelezen, maar eigenlijk geen duidelijke voorwaarde gevonden mbt de locatie van de woning.
Als ik in Nederland zonnepanelen koop, en ik plaats die op mijn woning, mag ik gebruik maken van de 0% btw regeling? Ook als mijn woning niet in Nederland staat?
Ik heb de voorwaarden op deze pagina eens allemaal bekeken, en ik zie eigenlijk niks wat dit zou uitsluiten.
Ik dacht dat ik niet in aanmerking zou komen, maar ik zie eigenlijk niets dit uitsluit. Looks to good to be true? Het zou voor de zelfplaatsers in Belgie wel zeer interessant zijn, omdat voor hen in Belgie nog altijd het 21% tarief geld.
(Als er binnen de EU verschillen zijn in btw tarieven, ga je ook niet aan de grens het verschil ofzo nog moeten betalen als je iets in een ander land hebt aangekocht, dus misschien mag het dan toch?)
Ik heb ondertussen de website van de belastingdienst al een paar keer doorgelezen, maar eigenlijk geen duidelijke voorwaarde gevonden mbt de locatie van de woning.
Als ik in Nederland zonnepanelen koop, en ik plaats die op mijn woning, mag ik gebruik maken van de 0% btw regeling? Ook als mijn woning niet in Nederland staat?
Ik heb de voorwaarden op deze pagina eens allemaal bekeken, en ik zie eigenlijk niks wat dit zou uitsluiten.
Ik kan uiteraard een Belgisch uitreksel van mijn adres overleggen, wat aangeeft dat op mijn adres inderdaad een woning staat.Een belangrijke voorwaarde voor het 0%-tarief is dat de panelen worden geïnstalleerd en geleverd op of bij een woning.
Hieronder verstaan wij ook:
een garage of schuur bij een woning, een serre en een aan-of uitbouw
een tuin bij een woning
een vakantiewoning
een bedrijf aan huis, zolang de zonnepanelen ook privé worden gebruikt
een Vereniging van Eigenaren die zonnepanelen koopt voor op een appartementencomplex
Bent u leverancier of installateur? Dan moet u kunnen aantonen dat de zonnepanelen op of bij een woning zijn geïnstalleerd. Dit kan bijvoorbeeld met een screenshot van het adres in BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen). Wij kunnen bij een controle de administratie opvragen. Bewaar dit bewijs dus goed, samen met uw lopende administratie.
Ik dacht dat ik niet in aanmerking zou komen, maar ik zie eigenlijk niets dit uitsluit. Looks to good to be true? Het zou voor de zelfplaatsers in Belgie wel zeer interessant zijn, omdat voor hen in Belgie nog altijd het 21% tarief geld.
(Als er binnen de EU verschillen zijn in btw tarieven, ga je ook niet aan de grens het verschil ofzo nog moeten betalen als je iets in een ander land hebt aangekocht, dus misschien mag het dan toch?)