Beste externe drive voor rippen van CDs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:51
De (interne) CD spelers worden schaars in huis naarmate de laptops worden vervangen.

Daarom zoek ik een (liefst goedkope) externe USB CD speler waarmee ik de grootste kans maak dat ik mijn CDs succesvol kan rippen, zonder dat de speler de CD niet herkend.

Waarschijnlijk kan deze ook DVDs lezen en schrijven maar primair gaat het om CDs rippen.

Wie kan mij een goed advies geven?

Edit: Sorry voor de typo in de titel :-(

[ Voor 5% gewijzigd door szjoin op 25-02-2023 15:54 . Reden: Typo ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
categorie: Optische drives

Ik verwacht geen groot onderling verschil

Heb zelf 4 jaar geleden er 1 bij MM opgehaald voor 3 tientjes om collectie dvd/cd in te lezen
Waarschijnlijk heeft merendeel zelfde hardware intern.

Ik zou er 1 ophalen ergens voor 30,- , bijvoorbeeld deze:
uitvoering: LG GP57EB40

En hou je aan het eind media over die niet gelezen kon worden maar je wel waardevol is dan kan je dan alsnog je erin verdiepen en kijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies.

Verder eens met hierboven. Die dingen zijn volledig uitontwikkeld. De goedkoopste uit de pricewatch is dikke prima. Het verschil in prijs zit waarschijnlijk alleen maar in het merk, het doosje, wat je er bij krijgt en garantie termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
https://hydrogenaud.io/index.php/topic,122287.0.html

dat is van accuraterip de lijst van drives die het beste cd's geripped hebben... Ik zou er daarvan een uit de lijst nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:49
Zit hier een beetje in en de kwaliteit van de cd spelers maakt elkaar niet zo. Lasers worden sowieso maar bij een paar fabrikanten gemaakt.

De kwaliteit van de rip wordt bepaald door de software waarmee geript wordt. In deze softwarepakketten staan accuraterip en exact audio copy (EAC) huizenhoog bovenaan wat betreft de kwaliteit van de rip. Accurate rip is iets gebruiksvriendelijker, daarentegen is EAC gratis te downloaden en die heeft daarbij nog een zeer uitgebreid forum waar ook nog de software designer dit soort vragen beantwoord.