Vocht op binnenmuur.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
Het viel mij gisteren op dat ik op een binnenmuur in de woonkamer van 15 bij 3 meter één steen heb waar een beetje vocht op zit. Ik vermoed dat dit vanuit de spouw is doorgeslagen naar binnen. Het zit op een muur die het minste te lijden heeft. De muur is op het oosten en ‘vies’ weer (regen, harde wind, etc) komt bijna altijd uit het noorden-westen-noordwesten. Ik heb namelijk ook een muur op die hoek en die heb ik kortgeleden opnieuw laten voegen en impregneren, omdat bij een forse regenbui het water aan de binnenkant ook langs de stenen liep. Dat is trouwens een enkelsteens muur in de bijkeuken.

In hoeverre moet ik me nu zorgen gaan maken om deze ene natte steen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1xHCbq1wwIusV2cZ5Ouo-LNAmY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdCCK2BDFoOnaaQHEJOFJ4wn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IMxaPywCdjfcg69LwI7E8fRJaY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hG2fRHzMwq7nDM0M8J7qgAD8.jpg?f=fotoalbum_tile

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik snap je opbouw niet je zegt een steensmuur te hebben met een spouw? een spouwmuur heeft doorgaans 2 halfsteens muurtjes maar het metselverband lijkt wel weer op een steensmuur. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
twain4me schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:13:
Ik snap je opbouw niet je zegt een steensmuur te hebben met een spouw? een spouwmuur heeft doorgaans 2 halfsteens muurtjes maar het metselverband lijkt wel weer op een steensmuur. :? :?
Nee, die steensmuur is een hele andere muur dan deze waar nu vocht zit.
Ik heb gelukkig een muur met spouw in de woonkamer. Alleen die muur is kale steen die geverfd is.
Hij is niet mooi glad gestuced. Dat was toen ‘hip’ in de jaren 80 (of goedkoper 😜).

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:06

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt doorgaans 4 mogelijke oorzaken van vocht

lekkage
doorslaand vocht
optrekkend vocht
of condens op een koude brug.

waarbij in dit geval 2 of 4 het meest waarschijnlijk zijn. mogelijk een vervuildespouw? ik zou met een warmtebeeld camera kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Ik heb het even beter bekeken en achter een schilderij is er nog één steen die er zo uit ziet als op de foto. Ter hoogte van deze steen zijn een paar stenen op de buitenmuur wit uitgeslagen. Het zal dus inderdaad wel iets met doorslaand vocht zijn.

Maar is dit iets waar ik snel iets aan moeten laten doen? Het is geen hele grote plek, zoals je wel eens in sommige oude huizen ziet en we hebben natuurlijk een hele natte periode achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claes_95
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 24-08-2023
Zouden jullie mij kunnen helpen. Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik deed net de schilderij van de muur af en dan kom ik dit tegen, het enigste wat ik helaas weet, is dat het vocht is 😅

Hoe komt dit en wat kan ik hier aan doenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12J4zBx-CfcR0LGGJ_U-B6k3xPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyWA2bD9cuPIEFRC6pl1TiSz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Claes_95 op 01-07-2023 18:56 ]

Pagina: 1