Laptop voor lange tijd, licht gamen, foto / videobewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Wat ga je met je laptop doen?
Veelal voor dagelijks gebruik zoals films kijken, netflix. Maar ook voor Zwift (6+u per week), wat licht gamen (vaak wat oudere games, maar wie weet) en wat video / foto bewerking. Hiervoor heb ik nu voor mezelf de volgende eisen bedacht:
  • Intel Core I5 / I7 - of de AMD Radeon 5 / 7 of hoger
  • GeForce 3050 / 3060 of hoger (of de TI varianten)
  • 16GB ram+
  • Full HD of beter
  • Moet 5+ jaar mee kunnen, huidige laptop is bijna 6 jaar
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij verhuist vooral binnen in huis. Dus gewicht is voor mij van wat minder belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb momenteel Lenovo en bevalt me goed. Heb wat mindere ervaring met HP. Maar niet specifiek een voorkeur. Geen Apple.

Mijn lijst met opties
Dit zijn de huidige laptops in mijn vergelijker:Naar mijn idee zijn alle laptops redelijk vergelijkbaar. Ik vecht nog wel een beetje met wat belangrijker is, een betere processor of een betere videokaart. Hiernaast denk ik dat Quad HD ook wel wat toevoegt.

Dat eentje 1TB aan SSD heeft maakt me niet zoveel uit, want ik werk met externe harde schijf. Verder heeft de laatste laptop Windows 10, terwijl de rest Windows 11 heeft.

Graag jullie advies!

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinu-s
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 18:10
Die eerste legion staat alweer op 1499.
Zou als kleur niet uitmaakt (is wit als je doorklikt naar bol) lekker voor die laatste gaan, leuke deal voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

Rmg

Het nadeel van de gaming laptops is, imo, de schermen echt ruk zijn omdat ze richtten op hoge refreshrates.

Juist voor fotobewerking zou ik naar "creator laptops" kijken vivobooks, zenbooks, thinkpads, ideapads maar dan niet de gaming versie, galaxybook, envy

Die schermen zijn echt een stuk beter

[ Voor 10% gewijzigd door Rmg op 25-02-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Rmg schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:37:
Het nadeel van de gaming laptops is, imo, de schermen echt ruk zijn omdat ze richtten op hoge refreshrates.
Dat is echt onzin. Ligt er net aan wat je kiest en wat je uit wil geven. Alle waar naar z’n prijs. Die legion die gister 999 was had een prima scherm met 165hz maar ook gewoon goeie resolutie en 100% sRGB. Legion 5 pro bijv staat zelfs bekend om z’n goede scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

Rmg

Cinemaskoop schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Dat is echt onzin. Ligt er net aan wat je kiest en wat je uit wil geven. Alle waar naar z’n prijs. Die legion die gister 999 was had een prima scherm met 165hz maar ook gewoon goeie resolutie en 100% sRGB. Legion 5 pro bijv staat zelfs bekend om z’n goede scherm
Die 5 pro past niet in de prijscategorie die ts zoekt.

En als je een beetje foto/video bewerkt is <300cd/m2 echt maar net aan.

100% srgb is ook minste wat je mag verwachten, die (oled) vivobooks doen 100% dci-p3.

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 25-02-2023 22:55 ]