Beste Excel experts,
k wil graag een top 5 snelste tijden uit een dataset halen alleen deze moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:
- kolom A: Game naam
- Kolom B: datum
- kolom C: Tijd
- kolom D: maandnummer
- Kolom E: Teamnaam
Ik wil de top 5 vullen met de snelste tijden per game, daaronder ook de top 5 met de snelste van een bepaalde maand, dus met een extra voorwaarden.
Ik heb al een formule gemaakt die werkt voor de langzaamste tijden met de functie GROOTSTE. Maar als ik deze verander in KLEINSTE, dan werkt deze niet.
Dit is de formule: =GROOTSTE(INDEX(($A$2:$A$42=$H$2)*$C$2:$C$42;0);1)
Met het laatste getal kan ik de top 1, 2, 3 etc. aangeven.
1. Wat zie ik over het hoofd dat deze andersom (dus met de snelste tijden niet werkt?
2. Hoe voeg ik extra voorwaarden in de formule zoals een specifieke maand? Dus bv bovenstaande formule met alleen maand nummer 11
/f/image/IKRADI7VajPPIu1p64eMEL1c.png?f=fotoalbum_large)
Groeten
k wil graag een top 5 snelste tijden uit een dataset halen alleen deze moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:
- kolom A: Game naam
- Kolom B: datum
- kolom C: Tijd
- kolom D: maandnummer
- Kolom E: Teamnaam
Ik wil de top 5 vullen met de snelste tijden per game, daaronder ook de top 5 met de snelste van een bepaalde maand, dus met een extra voorwaarden.
Ik heb al een formule gemaakt die werkt voor de langzaamste tijden met de functie GROOTSTE. Maar als ik deze verander in KLEINSTE, dan werkt deze niet.
Dit is de formule: =GROOTSTE(INDEX(($A$2:$A$42=$H$2)*$C$2:$C$42;0);1)
Met het laatste getal kan ik de top 1, 2, 3 etc. aangeven.
1. Wat zie ik over het hoofd dat deze andersom (dus met de snelste tijden niet werkt?
2. Hoe voeg ik extra voorwaarden in de formule zoals een specifieke maand? Dus bv bovenstaande formule met alleen maand nummer 11
/f/image/IKRADI7VajPPIu1p64eMEL1c.png?f=fotoalbum_large)
Groeten
[ Voor 15% gewijzigd door BeeCaribe op 24-02-2023 20:02 ]