Het fysiek bekijken van beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lurvic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-09 18:41
Hallo,

Allereerst hoop ik dat ik op het juiste adres (topicwise) op het forum hiervoor ben, zo niet laat ik mij graag doorverwijzen :)
Ik ben opzoek naar een mooie monitor, zo heb ik deze bijvoorbeeld op het oog: uitvoering: Iiyama G-Master G4380UHSU-B1 Zwart

Ik vind het echter lastig om dit ongezien te kopen. Beeldschermen laten zich niet goed genoeg kwantificeren (zoals b.v. de prestaties van een GPU) om op basis van enkel geschreven reviews (of video reviews) een keuze te maken. Ik heb bijvoorbeeld geen idee of ik een curved scherm fijn vind, welke grootte ik nodig heb etc.
Weten jullie winkels waar je fysiek high end monitoren kan bekijken? Ik ben al bij de mediamarkt in Apeldoorn wezen kijken, hier hebben ze inderdaad een hoop mooie monitoren staan, maar na een kort gesprek met de verkoper bleek dat alle voorbeeldvideos die op die dingen draaiden 1080p 60fps waren, er was dus geen enkel verschil te zien tussen een 1080p 60hz scherm en een 4k 144hz. Dit konden ze ook niet aanpassen.

Hebben jullie enig idee of er ergens winkels zijn waar dit wel goed te zien is?

Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:42

Dhrax

Prog Lord

De grote retailers zijn toch langzaam aan meer dozenschuivers geworden. Flexibiliteit m.b.t. testen lukt gewoon niet meer. De marges zijn ook dermate klein dat er voor winkeliers geen eer aan te behalen valt. Als jij een half uurtje met een verkoper bezig bent voor een scherm van 600 EUR, dan is de winst onder de streep al te verwaarlozen.

Misschien een Cool Blue nog eens proberen? Die zitten dichtbij in Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Voor video,s ga je sowieso geen verschil zien op 144hz, dan zul je erop moeten gamen, en grote kans dat de monitor fout geconfigureerd staat in de showroom waardoor je een vertekend beeld krijgt.

Je kan weinig anders dan de revieuws checken.
Of je besteld 2 schermen en doet 1 weer retour.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 24-02-2023 16:12 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_evil08 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:11:
...
en grote kans dat de monitor fout geconfigureerd staat in de showroom waardoor je een vertekend beeld krijgt.
...
Of, nog erger, dat de goedkope monitoren minder goed geconfigureerd staan dan ze aankunnen, terwijl de duurdere monitoren wel ingesteld zijn op optimaal beeld.

Kan mij goed herinneren dat de kleine elektronica zaak bij ons om de hoek met dergelijke trucjes voor de tv verkoop aan kwam zetten nadat ze in een "expert"-zaak waren veranderd.