Verf verwijderen keramische tafel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik heb een eettafel met keramisch tafelblad. Mooi spul, praktisch krasvrij, hete pannen zonder onderzetters etc.

Nou heb ik per ongeluk verf op gemorst en ben er pas dagen later achter gekomen. Het gaat om watergedragen houtlak voor binnen. Hoe krijg ik dit het beste weg zonder de tafel te beschadigen?

Verkoper zei namelijk wel over de tafel dat je geen extreme schoonmaakmiddelen erop moest gebruiken, maar alleen de standaard zooi en zo heb ik het ook altijd gedaan.

Facts don't care about your feelings

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:57

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waarschijnlijk is het wel droog maar nog niet volledig uitgehard? Ik zou het proberen er af krabben met iets van kuststof, meestal gebruik ik daar van die kuststof afstandshouders voor. eventueel een (goede) glaskrabber

Afbeeldingslocatie: https://mavotrans.nl/media/catalog/product/cache/71223c11a29cbd4233deee25b74d95f4/d/i/disco_vulplaatjes.jpg

mocht er nog wat nat op zitten wasbenzine is vrij vriendelijk als je het vergelijkt met thinner of terpetine. wel even proberen op een plek die je niet ziet. water basis twain.. blijven lezen

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 24-02-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja keramische tafelblad is goed bestand tegen krassen dus zo'n glaskrabber zou misschien werken. Ik heb het al met zo'n plamuur/afsteekmes geprobeerd maar ging niet heel goed, lukte alleen bij een paar dikkere klodders. Er zijn ook een paar verf vegen die je niet kan krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:09

Exigence

dnkroz

Als het echt een keramisch blad is dan zou ik gewoon een doek met thinner pakken om het weg te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Exigence schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:56:
Als het echt een keramisch blad is dan zou ik gewoon een doek met thinner pakken om het weg te vegen.
Ja zo heb ik in het verleden altijd verf weg gekregen maar ik kan me nog herinneren dat de verkoper zei geen sterke schoonmaakmiddelen op het tafelblad gebruiken, dus ik dacht dat thinner misschien niet slim is op de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Test anders een beetje verfverdunner op de onderkant van het blad?

Ik kan mij haast niet voorstellen dat een keramisch blad zo snel wordt aangetast, maar dat kan ik grof fout hebben. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
YoshiBignose schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:34:
[...]
hete pannen zonder onderzetters etc.
[...]
Met een verfföhn/heteluchtpistool op de verf blazen zodat deze zacht wordt en makkelijk(er) te verwijderen is?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 24-02-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ThinkPad schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:17:
[...]

Met een verfföhn/heteluchtpistool op de verf blazen zodat deze zacht wordt en makkelijk(er) te verwijderen is?
Oh ja dat klinkt goed. Aangezien hete pannen ook gewoon op de tafel kunnen zonder problemen dan lijkt me zo'n verfföhn ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52
Probeer het met alcohol, dat maakt watergedragen verf week.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 PT130 Shine bjr 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ_Latitude
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Als de pan toch sowieso kan, probeer dan een oude, hete pan op de verfvlekken te zetten :)

[ Voor 51% gewijzigd door CJ_Latitude op 24-02-2023 22:14 ]

Pagina: 1