COD vanguard alleen op internet en niet opffline?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:57
Goedemorgen,

Gisteren nam ik COD vanguard over.

Ik zag er niets bijzonders op. Nu pas omdat ik zoals tot op vandaag altijd offline speel merk ik pas dat internet vereist was (in kleine letters).

Vraag: is bij een andere versie van deze spel ook mogelijk offline te spelen?

Iemand die dit dan met mij wilt ruilen tegen een exemplaar dat ik offline vanguard kan gaan spelen?

Groet! Goof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
De systeemeisen van COD Vanguard vermelden dat er altijd een internetverbinding nodig is. Daar kun je niets aan veranderen.

Tevens geld deze eis voor steeds meer games en andere software. Het is goed te begrijpen waarom ze dat doen, maar voor mensen die het offline willen spelen word zo wel onmogelijk gemaakt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubu
  • Laatst online: 05-09 20:24
Heb het even op moeten zoeken want ik wist dat op het PS5 wel kon, maar het is schijnbaar platform afhankelijk.

Hier een behoorlijk uitgebreide reddit thread over wat er allemaal wel & niet kan: https://www.reddit.com/r/...uty_vanguard_offline_faq/

Als je op PC speelt lijkt het helaas niet mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Aanvulling:

Is voor PS4..

Cold War is ook voor offline? OF ook enkel via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Pickboy:
je meldt dit te begrijpen.. ik weet het niet.

Een vraag dat bij mij opkomt:
is het verzamelen van persoonsgegevens niet een andere reden voor internet required? Mag dit? Botst het dan niet met privacy? Het bedrijf weet dan namelijk precies wie dit spel koopt.

Rubu:
Ja, ik heb gezocht voor PS4. De antwoord erop kan ik niet vinden.

Allebei dank voor reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00
@Goofmetdebril ik wil er niet te diep op induiken, maar de meeste software tegenwoordig gebruikt de online verbinding om de legaliteit van de software te valideren.

Zodoende kunnen accounts/codes (wat voor verificatie ze ook gebruiken) maar 1 keer gebruikt worden en word het dus onmogelijk (of in ieder geval heel lastig) om deze software/games illegaal te verkrijgen en te gebruiken.

Kortweg dus gewoon om het gebruik van illegale kopieën onmogelijk te maken.

Voor de game zelf is het meestal niet nodig, tenzij je multi-player zaken hebt of ingame aankopen. Wat overigens ook vaak steeds meer voorkomt.

Het is blijkbaar platform afhankelijk volgens andere gebruikers. Daar heb ik geen kennis van, ik gebruik zelf enkel een PC.

Op enkele andere platformen kun je blijkbaar wel offline spelen (met beperkingen), dus mijn eerdere antwoord is niet geheel volledig.
Je schijnt wel altijd bij installatie een internetverbinding nodig te hebben voor een verplichte update. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook de check bevatten tegen illegale kopieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofmetdebril
Pickboy: dank. Dit snap ik ook.

Ik speel nooit multiplayer, alleen campaign.
Ik koop ook praktisch nooit via internetwinkel.
Dit is om verschillende redenen niets voor mij.

Zodoende.

Fijn/goed weekeinde.
Pagina: 1