Zoek vervanging voor een oude moederbord "Asus B85M-G"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03 12:54
Ben op zoek naar een vervangende moederbord voor mijn defecte Asus B85M-G

Mijn oude computer herstart steeds om de seconde zonder beeld, controleerde de ram en met geluk kreeg ik de computer 1x aan de praat even door alle ram 1 voor 1 te testen en de stroomkabel naar de moederbord eruit te halen en schoon te maken, na wat testen kreeg ik de computer aan de praat met 2 geheugen kaartjes erin.
Na een verplaatsing van locatie en het pluggen van een netwerk-kabel zat de computer weer vast in een loop zonder beeld.

Mijn vermoeden is de moederbord omdat na wat zoeken er meer mensen last hadden van dit probleem
Will onder de 100 kwijt zijn voor een nieuw moederbord als dat nog te verkrijgen is

Zit in een Carbide 200 series
Intel core i5-4460
Seasonic S1211-520 520W ATX2
SSD 256GB MX100
Videokaart MSI ??? ga ik later nakijken

Merk/type maakt niet uit, zoek gewoon een goede moederbord die nog beschikbaar is om mijn oude computer weer aan de praat te krijgen, als dat niet mogelijk is vanwege ouderdom dan hoor ik dat graag

Bedankt voor het lezen en een fijne dag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Nieuw ga je denk ik niet meer vinden. Het platform is bijna 10 jaar oud. Er is maar 1 moederbord in de pricewatch voor socket 1150 nog te krijgen. Geen idee of dat een goed bord is. En anders zit je aan 2de hands borden vast. Maar daar heb je geen garantie dat die het nog lang volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:42
Misschien de hele PC uit elkaar halen en schoonmaken, dan testen met de geheugenbankjes in de afzonderlijke slots (1 voor 1).

Tweedehands kun je complete setjes vinden voor circa 100 euro met een i7 en wat geheugen. Dan kun je meteen wat testen met de extra onderdelen en de rest weer verkopen eventueel.

Dit zou ik wel alleen doen als je het leuk vind, want kostentechnisch kun je beter op zoek naar een nieuwer platform (socket 1200 past eventueel je koeler nog op bijvoorbeeld mocht het een aftermarket model zijn). DDR4 is goedkoop nu, zeker tweedehands en een i3 10100(F) presteert als een oude i7. Dan ben je voor 125-150 euro klaar tweedehands voor een setje moederbord-CPU-RAM denk ik.