Vlucht boeken met oude geldigheidsdatum, deze later wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kayden033
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoi allemaal,

Eind april wil ik naar Israel afreizen. Aangezien de prijzen nu zeer laag liggen wil ik nu boeken. Alleen is het paspoort van mijn vriendin geldig tot 5 april 2023. Kan ik nu boeken met een andere datum (neem 5 april 2033 als voorbeeld) en deze later gratis aanpassen?

Ik wil boeken via KIWI en wij zullen vliegen via; Airbaltic, Wizzair en easyjet (wegens overstap 3 vliegtuigmaatschappijen) Zelf kan ik hier totaal niks over vinden, en vind het maar wat lastig om uberhaupt duidelijkheid te krijgen hierover. Ik weet dat naamswijzigingen meestal geld kosten, maar is dit dan wat anders?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen! Alvast bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door kayden033 op 23-02-2023 21:47 . Reden: Drukte per ongeluk op verzenden... ]

Alle reacties

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je vriendin een nieuw paspoort krijgt, dan houdt ze haar naam toch gewoon?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22

Arjan A

Cenosillicafoob

Mogelijkheid tot vlucht wijzigen is afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt en wat voor tickets je hebt gekocht.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• kayden033
Arjan A schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:50:
Als je vriendin een nieuw paspoort krijgt, dan houdt ze haar naam toch gewoon?
haha ja klopt, bedoel ook meer, valt dit dan onder het zelfde kostenplaatje, of mag dit altijd aangepast worden, omdat dat op geen enkele website van een maatschappij apart staat aangegeven.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is waarschijnlijk goedkoper om een spoedaanvraag voor een paspoort te doen en dan heb je die misschien dinsdag al, dan tickets te kopen waarvan je de datum gratis mag aanpassen. Over het algemeen zijn die tickets duurder.
En vaak moet je alsnog het prijsverschil zelf betalen als je de datum aanpast naar een duurdere datum, maar check de voorwaarden hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:14
Bedoel je aanpassen van je paspoortnummer en de geldigheid? Bij de meeste vliegmaatschappijen heb je de optie om zulke details pas bij het inchecken in te vullen.

• kayden033
exelletor schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:02:
Bedoel je aanpassen van je paspoortnummer en de geldigheid? Bij de meeste vliegmaatschappijen heb je de optie om zulke details pas bij het inchecken in te vullen.
Ik bedoel inderdaad de geldigheidsdatum van haar paspoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:32
exelletor schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:02:
What he said.

Paspoort nummer dat afwijkt is geen wijziging voor je boeking nodig. Zelfs na inchecken zou er nog een kans bestaan dat je met een ander document nummer op reis gaat. Denk aan je bent op het vliegveld en je paspoort ligt nog thuis. Dan ga je langs de marechaussee op de luchthaven.

Kortom je kunt nu wat invullen en geen zorgen maken voor later. Alleen als je de naam van een passagier wilt wijzigen, dan kunnen sommige maatschappijen daarvoor wijzigingskosten in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
peak schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:17:
[...]

What he said.

Paspoort nummer dat afwijkt is geen wijziging voor je boeking nodig. Zelfs na inchecken zou er nog een kans bestaan dat je met een ander document nummer op reis gaat. Denk aan je bent op het vliegveld en je paspoort ligt nog thuis. Dan ga je langs de marechaussee op de luchthaven.

Kortom je kunt nu wat invullen en geen zorgen maken voor later. Alleen als je de naam van een passagier wilt wijzigen, dan kunnen sommige maatschappijen daarvoor wijzigingskosten in rekening brengen.
Op zich mee eens, alleen gaat het hier om een reis naar Israël. En daar hebben ze iets andere veiligheidsstandaarden dan wij. Zou best kunnen dat een paspoortwijziging een boel bellen laat afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:18
Volgens mij hoef je je paspoortnummer pas op te geven bij inchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

kayden033 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:47:

Eind april wil ik naar Israel afreizen. Aangezien de prijzen nu zeer laag liggen wil ik nu boeken. Alleen is het paspoort van mijn vriendin geldig tot 5 april 2023. Kan ik nu boeken met een andere datum (neem 5 april 2033 als voorbeeld) en deze later gratis aanpassen?
Dat zou ik nooit doen. Je bent dan namelijk aan het frauderen en elke oplettende functionaris zal je daarop betrappen en het uiterst verdacht vinden. Kan er zo toe leiden dat je aan de grens geweigerd wordt.
Altijd invullen wat op het moment van invullen correcte gegevens zijn. Dus als verloopdatum van het paspoort de echte datum invullen die je nu kent. Niet een fictieve (=valse) toekomstige datum die je dan later weer aanpast.
Mocht je echt niet kunnen boeken met de huidige verloopdatum dan gewoon spoedaanvraag voor een nieuw paspoort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:18
downtime schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Dat zou ik nooit doen. Je bent dan namelijk aan het frauderen en elke oplettende functionaris zal je daarop betrappen en het uiterst verdacht vinden. Kan er zo toe leiden dat je aan de grens geweigerd wordt.
Altijd invullen wat op het moment van invullen correcte gegevens zijn. Dus als verloopdatum van het paspoort de echte datum invullen die je nu kent. Niet een fictieve (=valse) toekomstige datum die je dan later weer aanpast.
Mocht je echt niet kunnen boeken met de huidige verloopdatum dan gewoon spoedaanvraag voor een nieuw paspoort doen.
Beetje overdreven. Mijn vrouw is een paar maand geleden met het vliegtuig van Azië naar Europa gevlogen met een ander paspoort dan oorspronkelijk was gebruikt om de vlucht mee te boeken. Geen probleem zolang ze maar geldige papieren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Nopheros schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Beetje overdreven. Mijn vrouw is een paar maand geleden met het vliegtuig van Azië naar Europa gevlogen met een ander paspoort dan oorspronkelijk was gebruikt om de vlucht mee te boeken. Geen probleem zolang ze maar geldige papieren heeft.
En zij heeft over die papieren gelogen en onjuiste informatie ingevuld tijdens het boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:27
kayden033 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:47:
Hoi allemaal,

Ik wil boeken via KIWI en wij zullen vliegen via; Airbaltic, Wizzair en easyjet (wegens overstap 3 vliegtuigmaatschappijen) Zelf kan ik hier totaal niks over vinden, en vind het maar wat lastig om uberhaupt duidelijkheid te krijgen hierover. Ik weet dat naamswijzigingen meestal geld kosten, maar is dit dan wat anders?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen! Alvast bedankt.
Je boekt bij KIWI = goedkoop & prima als je NUL service nodig hebt

Je vliegt met 3 verschillende BUDGET maatschappijen = goedkoop & prima als je NUL service nodig hebt

Combineer dat met jou wensen en je komt in een horrorsituatie terecht. ALS je je tickets al kan omboeken bij KIWI, wordt de meerprijs meerdere malen je initiele aankoopprijs.

Niet doen. Daarnaast, wat is het probleem, een nieuw paspoort betekend niet dat je een nieuw ticket nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:58
Houdt er ook rekening mee, dat als het drie losse tickets via prijsvechters zijn, dat ze overstappen (en vooral het missen van overstappen) niet ondersteunen, dan ben je ook compleet op jezelf aangewezen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:02

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Bij de meeste boekingssites heb je je paspoortgegevens niet eens nodig: alleen de naam zoals weergegeven op het paspoort en de geboortedatum. Pas bij het inchecken wordt het paspoort aan het ticket gelinkt.

Als de site/maatschappij er tijdens het boeken om vraagt, dan altijd boeken met de gegevens die op dat moment juist zijn. Dus paspoortnummer en geldigheidsdatum zoals vermeld op het paspoort.

Dat je straks aan de gate staat met een nieuw paspoort, maakt niet uit: tijdens het inchecken op het vliegveld worden je paspoortgegevens ingevuld; dat zijn dan dus de gegevens van je nieuwe paspoort.

Ik heb vorig jaar nog een vlucht naar het VK geboekt voordat mijn nieuwe paspoort klaar was. Dat kon gewoon; bij het inchecken mijn splinternieuwe paspoort overhandigd en het was geregeld.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 22:45
Paspoort moet meestal nog zes maanden geldig zijn bij boeken van een ticket.
Dat is je eerste probleem. Tweede probleem is dat goedkope tickets tegenwoordig niet refundable zijn. En met deze voorkennis kun je daar niet eens voor bij je verzekeraar terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:18
downtime schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:49:
[...]

En zij heeft over die papieren gelogen en onjuiste informatie ingevuld tijdens het boeken?
Als je die gegevens uberhaupt al moet invullen bij het boeken van een vliegticket, heb ik zo even niet helder, dan heeft ze dus andere gegevens ingevuld tijdens het boeken dan op de papieren staat waarmee ze gereisd heeft.

Uiteindelijk gaat het erom dat je geldige papieren hebt op het moment dat je daadwerkelijk reist, verder maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Nopheros op 24-02-2023 12:25 ]

Pagina: 1