Aankoopadvies televisie 65''

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Hi tweakers,
Ik zoek een?
TV van 65'' die hoogstwaarschijnlijk wordt gemonteerd aan de muur.

Wat is je budget?
Ik durf het niet perse te zeggen, ik wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven maar wil geen extreem goedkoop paneel. Ik wil echt niet meer dan 1200 uitgeven, maar het is geen echte 'max'

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga samen met twee anderen samenwonen, waarvan één iemand vaak tv of YouTube kijkt. Ikzelf kijk echt af en toe wat series/YouTube. Ik ben technisch dus weet heel goed het verschil tussen LCD (IPS/VA/TN etc, waarvan ik fan ben van VA) of local area dimming ((neo) QLED) en OLED.
Ik vind OLED's best wel duur eerlijk gezegd maar hier ga ik wel veel meer van beleven en is het plezier gewoon hoger!

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb tot nu toe enkel gekeken naar QLED en LCD panelen. Ik wil het liefst ook geen buitenlands model en een winkel die het netjes kan bezorgen. Zodoende even bij Coolblue gekeken want zij leveren het tot je drempel (woon dalijk 4 hoog, da's wel fijn).

Alleen wil ik wel zeggen dat ik niet gebonden ben aan Coolblue, maar het geeft me wel een prettig gevoel ook qua garantie evt?

Het volgende heb ik kunnen vinden:
Simpel LCD (en ook snelle SoC?) uitvoering: LG 65UQ80006LB Zwart
QLED: uitvoering: Samsung QLED 4K 65Q74B (2022) Titanium

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb dus nog niet echt gekeken naar OLED, zou dat praktisch nut hebben over een LCD/QLED?

Zoals ik zei ik wil eigenlijk zo min mogelijk uitgeven maar wil het liefst dus ook geen tergend trage SoC/UI hebben of een belabberd paneel hebben met vlekken etc.

Ik ben benieuwd of jullie nog aanraders hebben. Ikzelf ben op veel andere vlakken op de IT heel erg op de hoogte maar met TV's heb ik echt GEEN enkel idee...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@d22wth Heb je de zoekfunctie ook al gebruikt?

Deze vraag/discussie wordt elke week wel opnieuw gesteld.

Beeld en geluid koopadvies

Verder zou ik ook hier eens kijken voor mooie aanbiedingen, coolblue staat niet echt bekend om scherpe prijzen. OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic

[ Voor 54% gewijzigd door Greatsword op 23-02-2023 19:28 ]

β€œβ€¦There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:39
De door jouw gelinkte LG tv heeft een IPS paneel, de gelinkte Samsung is ook geen goede keuze.

Met jouw wensen is de LG 65A2 de meest logische keuze, helaas heeft LG onlangs de inkoopprijzen verhoogt en zijn de OLED tv’s momenteel duurder dan een paar maanden geleden.

Wanneer je graag bij Coolblue wilt shoppen, en in het algemeen, is de Sony 65X90K een relatief goede alternatief.

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Greatsword schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:25:
@d22wth Heb je de zoekfunctie ook al gebruikt?

Deze vraag/discussie wordt elke week wel opnieuw gesteld.

Beeld en geluid koopadvies

Verder zou ik ook hier eens kijken voor mooie aanbiedingen, coolblue staat niet echt bekend om scherpe prijzen. OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Ik heb wel gezocht maar in die topics zijn er vaak stuk hogere budgetten.

Ik zal het forum even in de gaten houden!
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:24:
De door jouw gelinkte LG tv heeft een IPS paneel, de gelinkte Samsung is ook geen goede keuze.

Met jouw wensen is de LG 65A2 de meest logische keuze, helaas heeft LG onlangs de inkoopprijzen verhoogt en zijn de OLED tv’s momenteel duurder dan een paar maanden geleden.

Wanneer je graag bij Coolblue wilt shoppen, en in het algemeen, is de Sony 65X90K een relatief goede alternatief.
Oei, ik las net ook in een topic dat LG LCD's nou niet echt super best zijn. IPS op TV's heb ik nog nooit echt ervaren, ik heb wel met monitoren op IPS altijd ongeluk met bleeding, dat liever niet.

Die A2 65'' lijkt me inderdaad wel wat. Wel aardig wat geld: 1500,- maar dan heb je wat...

Ik zie deze, o.a ook op Bol, voorbij komen, maar zo te zien is dat al een model van 2 jaar geleden...
https://www.audiomixonline.nl/lg-oled65c16la.html

Hoe kan ik trouwens zien welke LCD (IPS of VA) een TV heeft? Ik zie dat in de pricewatch niet vermeld worden...

Stel ik wil dus voor een LCD gaan, zou ik eerder Samsung moeten nemen? Is het dan beter een wat duurdere ''Crystal'' te nemen of een goedkopere QLED?

Zou dit dan wat zijn? uitvoering: Samsung QLED Q80B 65" Zwart of wat goedkopers: uitvoering: Samsung QLED 65Q70B Zwart

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Of een televisie IPS of VA heeft zul je op moeten zoeken, een bruikbare website is displayspecifications.com. Het probleem is evenwel dat fabrikanten soms erg schimmig doen over het gebruikte paneel en dat zorgt ervoor dat informatie niet altijd juist is. Dubbelchecken is sterk aan te bevelen.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:38
Heb je een specifieke reden voor een 65” in plaats van bijvoorbeeld 55”? Bij 55” heb je meer kans op een beter paneel namelijk.

Ik geef toe dat het een aanname is maar als ik hoor dat je met twee andere gaat samenwonen heb ik niet direct het beeld in gedachte van een enorme woonkamer met grote afstand tussen het scherm en je zitplaats.

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Homer-Simpson schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:06:
Heb je een specifieke reden voor een 65” in plaats van bijvoorbeeld 55”? Bij 55” heb je meer kans op een beter paneel namelijk.

Ik geef toe dat het een aanname is maar als ik hoor dat je met twee andere gaat samenwonen heb ik niet direct het beeld in gedachte van een enorme woonkamer met grote afstand tussen het scherm en je zitplaats.
Ik snap die aanname heel goed, ik weet ook dat er voor 55'' veeeel meer keuze is, ook stukken goedkoper (ook OLED, scheelt echt een paar honder euro.) Maar helaas gaat dat niet op, want:

Ik heb hieronder een indeling van het huis. Is niet helemaal definitief echter is de woonkamer echt mega. Rechts komt de bank, dat is dus zo'n 480cm van waar de tv komt te hangen (zie de pijl)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvX9vyI5-dmE7F273vDeYFvrO6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zj8ACuQL7n95o0kNQYr6krg5.png?f=user_large

Volgens mij is voor 4 meter de ideale grootte 65''. Ik woon nu nog thuis waar we een 48'' TV hebben op zo'n 3 meter afstand en vind dat al aardig aan de kleine kant.

[ Voor 8% gewijzigd door d22wth op 23-02-2023 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
d22wth schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Oei, ik las net ook in een topic dat LG LCD's nou niet echt super best zijn. IPS op TV's heb ik nog nooit echt ervaren, ik heb wel met monitoren op IPS altijd ongeluk met bleeding, dat liever niet.

Die A2 65'' lijkt me inderdaad wel wat. Wel aardig wat geld: 1500,- maar dan heb je wat...

Ik zie deze, o.a ook op Bol, voorbij komen, maar zo te zien is dat al een model van 2 jaar geleden...
https://www.audiomixonline.nl/lg-oled65c16la.html

Stel ik wil dus voor een LCD gaan, zou ik eerder Samsung moeten nemen? Is het dan beter een wat duurdere ''Crystal'' te nemen of een goedkopere QLED?

Zou dit dan wat zijn? uitvoering: Samsung QLED Q80B 65" Zwart of wat goedkopers: uitvoering: Samsung QLED 65Q70B Zwart
De C1 biedt meer HDR impact vergeleken met de A2. Laatstgenoemde heeft een accuratere weergave, denk hierbij o.a. schaduwdetails.

De eerder genoemde Sony X90K heeft een VA FALD paneel en biedt over all een betere beeldkwaliteit en OS ervaring vergeleken met de door jouw genoemde Samsunung televisies. De enige Samsung tv die het overwegen eventueel waard is, is de QN9xB echter is deze ver boven budget. Je zou eventueel nog de TCL 65C831 kunnen overwegen, dit model biedt vergeleken met de Sony X90K diepere zwartwaarde maar dit gaat ten kosten van (schaduw)details, ook is de processing en GoogleTV implementatie op de X90K beter.

Met een kijkafstand van 4,8m is 65” zeker geen overbodige luxe :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Topicstarter
Freshouttheoven schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:29:
[...]

De C1 biedt meer HDR impact vergeleken met de A2. Laatstgenoemde heeft een accuratere weergave, denk hierbij o.a. schaduwdetails.

De eerder genoemde Sony X90K heeft een VA FALD paneel en biedt over all een betere beeldkwaliteit en OS ervaring vergeleken met de door jouw genoemde Samsunung televisies. De enige Samsung tv die het overwegen eventueel waard is, is de QN9xB echter is deze ver boven budget. Je zou eventueel nog de TCL 65C831 kunnen overwegen, dit model biedt vergeleken met de Sony X90K diepere zwartwaarde maar dit gaat ten kosten van (schaduw)details, ook is de processing en GoogleTV implementatie op de X90K beter.

Met een kijkafstand van 4,8m is 65” zeker geen overbodige luxe :).
Bedankt man! Dus eigenlijk zeg je dat het lagere segment Samsung LCD/QLED gewoon te vermijden?

Die TCL ziet er echt fraai uit, een goede prijs voor 65” met mini led en die valt net in het budget! Ook Google TV is prettig, maar webos van LG is misschien nΓ¨t wat beter?

Ik denk dat ik eens ga nadenken tussen die TCL C83 en de LG A2, OLED blijft toch wel superieur ;) alleen dan net die 350 euro meer blijft toch een flinke slok…

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1TelevisiesLG A2 65" Zwart€ 1.449,-€ 1.449,-
1TelevisiesTCL QLED 65C831 Zwart€ 1.099,-€ 1.099,-
Totaal€ 2.548,-

Edit: @Freshouttheoven

Ik kwam deze twee ook nog tegen:
TCL 65C635 (50/60Hz) voor 730 en de TCL 65C731 (100Hz) voor 800 nu bij bol…

Zie dat deze beide geen mini led zijn maar gewoon qled, is dit geen optie? Komen best goed uit de test ook vanuit Tweakers zie ik? Schappelijke prijzen voor 65” ook.

[ Voor 14% gewijzigd door d22wth op 24-02-2023 02:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Appels en peren. "Qled" zegt alleen maar iets over de kleur van de verlichting van de televisie (namelijk blauw). Of dat nu één grote lamp is of zoals bij miniled heel veel kleine ledjes, daar zegt "qled" niets over. De C635 heeft niet eens lokale dimming, dus heel veel indruk zal die niet maken. Als je een LCD wilt die traditioneel LCD-beeld geeft prima, maar als je beeldkwaliteit belangrijk vindt moet je toch verder kijken en dan is de C831 toch een betere televisie.

Je kunt bij OLED nog wat geld besparen door naar de A1 te kijken, de A1 of A2 is redelijk lood om oud-ijzer en nu de A2 in prijs aan het stijgen is komt de A1 weer in beeld. Voor de rest is het inderdaad dubben en afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Ik zou voor de uitvoering: LG B2 65" Zwart gaan.
Die a2 heeft een 50hz paneel, bah.

Die TCL scoort ook goed! dus ook zeker een goeie optie. 831 versie
Zit wel 400 euro verschil in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
De LG A2 heeft een native 60Hz paneel en daar is helemaal niets mis mee, met name niet voor het beoogde gebruikt.

Tussen de A2 en A1 zit inderdaad weinig verschil echter betwijfel ik of de 65A1 nog op voorraad is bij HelloTV, dit is een bekende truc van ze om het op voorraad te laten lijken en een duurder alternatief aan te smeren. Alleen al hierom zou ik deze winkel vermijden.

'QLED' zegt inderdaad niets over de beeldkwaliteit, enkel dat het om een paneel met wide colour gamut betreft. Samsung en TCL noemen dit QLED, Sony noemt dit Triluminos en LG noemt dit QNED.

De door jouw genoemde TCL modellen bieden veel bang for the buck maar zijn entry level modellen met VA paneel waarbij de uniformiteit relatief matig is.
Pagina: 1