Toon posts:

Garagedeur op Wifi en App

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GerritHeuff
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-03 23:28
Mijn vraag
Wij hebben recent een andere woning gekocht met een garage welke is voorzien van een garagedeur (harmonicasysteem) De besturing hiervan bestaat uit een printplaat bij de motor met op de printplaat ook de ontvanger voor de afstandsbedieningen. De deur kan van binnenuit worden geopend en gesloten middels een drukknop voorzien van 2 draden. Bij het indrukken van de knop gaat de deur open en als ik hem weer indrukt stopt hij met openen en gaat direct stil staan. Druk ik dan weer gaat hij weer dicht of alles visaversa.
Ben geen geen electronica expert maar de knop lijkt mij een maakcontact. Ik wil de deur graag met mijn iPhone openen en sluiten middels een app. door bijvoorbeeld een relais te schakelen.

Wie heeft tips.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Plejd IPhone Google Home .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:45

SA007

Moderator Tweaking
Dit lijkt me echt iets voor het SmartHome subforum, dus een move daarheen.

Klok is stuk :(

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:15
Dit is een ideale situatie voor een Shelly 1 relais.
Deze heeft een wifi verbinding welke met een app te triggeren is.
Verder heeft hij een potentiaal vrije contact om een drukknop te overbruggen ( parallel aan bestaande schakelaar )
De shelly instellen op auto-off na 1 seconden. Hierdoor gaat de shelly relais na 1 seconde aan gelijk weer uit.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:50
Misschien niet de meest fraaie oplossing, maar klinkt alsof de Switchbot Bot prima zou moeten werken, gebruik die hier ook voor de garagedeur icm app en ook de remote.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• GerritHeuff
tolunaygul12 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:07:
Verder heeft hij een potentiaal vrije contact om een drukknop te overbruggen ( parallel aan bestaande schakelaar )
De shelly instellen op auto-off na 1 seconden. Hierdoor gaat de shelly relais na 1 seconde aan gelijk weer uit.
tolunaygul12 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:07:

• GerritHeuff
Helemaal super. Heb de Shelly gelijk besteld!!
Dank Dank

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03 22:15
GerritHeuff schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:34:
Dank Dank
Ook interessant voor mensen in de Apple bubble om de shelly in HomeKit te gebruiken:
https://github.com/mongoose-os-apps/shelly-homekit

Dan heb je ook geen "apps" nodig

[Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 26-02-2023 01:59]

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:31
GerritHeuff schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:34:
Dank Dank
En hoe werkt het? is het aansluiten makkelijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerritHeuff
Ja is zeer eenvoudig. Heb een voeding gebruikt en de handleiding spreekt voor zich
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee