• brandaris54
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-03 14:09
Als ik in de verkenner wil zoeken op mijn Synology NAS, vindt hij niets. Als ik in een map ga staan, ik de namen van de files in die map zie en dan een deel van een filenaam die ik voor mijn neus zie, in het zoekveld typ en op "enter" druk, is het resultaat "Geen zoekresultaten". Doe ik hetzelfde in één van de mappen die op de HDD van de pc staan, dan krijg ik wel zoekresultaten.

Ik kan de files op mijn NAS wel gewoon zien in de verkenner en ze openen, maar zoeken naar files gaat dus niet.

Als ik met Efective File Search zoek, krijg ik wel resultaten.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door brandaris54 op 23-02-2023 18:00 . Reden: spelfout ]

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Geen idee. Volgens mij zoekt dat met windows search en je share wordt niet geïndexeerd.
Maar ik zou verwachten dat hij dan wel de current directory nog even doorneemt.
Misschien kun je de NAS/Share toevoegen in de windows search als locatie om te zoeken.

Heb je die NAS gemount als drive/folder of gebruik je een UNC pad. (//192.168.x.x/mydir/)

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indexeren is alleen een soort cache en niet echt nodig, Windows kan dat prima zonder indexering alleen wordt hij dan trager in het zoeken.

Ik heb nooit problemen met zoeken op de Nas vanuit Windows.
Niet via een drive letter noch via een UNC.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.