Ik ben van plan om mijn PC te upgraden, maar zit vast met de keuze van mijn componenten...
Heb via Razer een giveaway wat gewonnen en zou graag eindelijk dit willen unpacken en gebruiken
(Behuizing, cpu cooler en Fans)
Ook zou ik graag mijn huidige grafische kaart nog gebruiken(weet niet of het lukt) om wat kosten te besparen omdat mijn eerste kindje op komst is
Weet ook niet zeker welke componenten ik zou kunnen hergebruiken.
Huidige setup:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, speel op moment valorant en final fantasy games. Zou ook graag nieuwere games op high/ultra settings in de toekomst kunnen spelen.
Reden voor upgrade is dat ik vaak haperingen/lagspikes krijg bij verschillende games (niets met internet te maken, gebruik Kabel en geen WIFI) en tijd is om te upgraden. Ook gebruik ik 2 monitors van viewsonic VX277(mss van plan om een grotere curved monitor te halen ipv 2 te gebruiken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst max 1000 kosten zonder grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, Ram?, Voeding? en grafische kaart?(wel voor later).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd voorkeur voor Intel gehad(van plan mss i7-13700 te pakken ipv i5 omdat ik verschillende programmas open en gebruik), maar AMD mag ook, voor rest niet echt een voorkeur. RGB mag maar hoeft niet
Ga je overklokken?
Neen, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Mij helpen met het kiezen van nieuwe componenten of bepaalde componenten herbruiken. ook suggesties voor grafische kaart in de toekomst is geapprecieerd!
Ook DDR4 behouden of DDR5 voor de toekomst.indien DDR4 behouden, extra latjes kopen voor 32gb of is 16gb genoeg?
Alvast bedankt!
Heb via Razer een giveaway wat gewonnen en zou graag eindelijk dit willen unpacken en gebruiken
Ook zou ik graag mijn huidige grafische kaart nog gebruiken(weet niet of het lukt) om wat kosten te besparen omdat mijn eerste kindje op komst is
Weet ook niet zeker welke componenten ik zou kunnen hergebruiken.
Huidige setup:
| # | Category | Product |
| 1 | Behuizing | NZXT H440 Designed by Razer |
| 1 | Grafische kaart | Gigabyte GeForce GTX 1070 |
| 1 | Geheugen | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 |
| 1 | Moederbord | ASUS Z170-A |
| 1 | Voeding | EVGA 750 GQ (V2) |
| 1 | Processor | Intel Core i5-6600K Boxed |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, speel op moment valorant en final fantasy games. Zou ook graag nieuwere games op high/ultra settings in de toekomst kunnen spelen.
Reden voor upgrade is dat ik vaak haperingen/lagspikes krijg bij verschillende games (niets met internet te maken, gebruik Kabel en geen WIFI) en tijd is om te upgraden. Ook gebruik ik 2 monitors van viewsonic VX277(mss van plan om een grotere curved monitor te halen ipv 2 te gebruiken)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst max 1000 kosten zonder grafische kaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizing | Razer Tomahawk ATX | € 237,94 | € 0, |
| 1 | Processorkoeling | Razer Hanbo Chroma RGB (240mm) | € 199,90,- | € 0,- |
| 1 | SSD | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,- | € 0,- |
| 1 | Fans | Razer Kunai,3 fans,120mm | € 109, | € 0, |
| 1 | Grafische kaart | Gigabyte GeForce GTX 1070 | € ? | € 0, |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, moederbord, Ram?, Voeding? en grafische kaart?(wel voor later).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd voorkeur voor Intel gehad(van plan mss i7-13700 te pakken ipv i5 omdat ik verschillende programmas open en gebruik), maar AMD mag ook, voor rest niet echt een voorkeur. RGB mag maar hoeft niet
Ga je overklokken?
Neen, niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Mij helpen met het kiezen van nieuwe componenten of bepaalde componenten herbruiken. ook suggesties voor grafische kaart in de toekomst is geapprecieerd!
Ook DDR4 behouden of DDR5 voor de toekomst.indien DDR4 behouden, extra latjes kopen voor 32gb of is 16gb genoeg?
Alvast bedankt!