frontpaneel tv meubel esthetisch baby proof maken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
Onze dochter van 6 maanden zal over niet al te lange tijd alles omver gaan proberen te trekken. Een vd gevaren is het frontpaneel vh tv meubel.
Iemand een idee hoe ik op een mooie manier kan zorgen dat ze het paneel niet open kan trekken?
Liefst dus iets aan de binnenkant. Dacht aan een simpel haakje op een oog. Beetje geklooi om het dan te openen maar het kastje gaat maar 1x in de maand open dus dat is niet erg. Ben ook niet zeker dat dat 100% veilig is of werkt.

Hoe de binnenkant uitziet maakt me verder niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhFJjXK4W6FGu2uKrmypMALUYNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCdlx59uB5zeRvh42tb7E3bg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7uZhRya57-DRV5qMvtRSu6hi4KU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugYHAiCQVVK8ZEUWMB9G1IeO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BFJdlHN4TvcBTJO2NmokgRyU0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qx7o0sXnzGNbmuzUsIcocD7U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Sterkere magneet?

Ik zou eerst gewoon aankijken wat voor kind het gaat worden. Onze oudste zat nergens bij, niet de kastjes, aanrechtkastjes niks, maar onze tweede vind dat allemaal dus wel interessant. Maar ook niet dagelijks.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn zat kant en klare oplossingen toch?

Persoonlijk zou ik me er geen zorgen over maken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

SambalBij

We're all MAD here

Daar zijn echt tig oplossingen voor :)
Die hadden we vroeger thuis al op de kastjes en lades toen ik en m'n zusje nog klein waren.
Voor inspiratie: https://www.bol.com/nl/nl/l/kast-ladebeveiliging/33171/

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:23
IKEA heeft hier ook zat dingen voor.
Van die haakjes die je aan de binnenkant schroeft, zodat je lade of kastje niet zomaar open te maken is.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

Monteer een veiligheidshaak aan de binnenkant https://www.praxis.nl/ger...haak-wit-12-stuks/5365758

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het is helemaal wat je zelf wil, maar ik zou er helemaal niks mee doen :)

Je vraag gaat niet over de opvoeding van de kleine, maar mijn ervaring is dat je er niet veel mee wint om alles af te plakken een dicht te timmeren. Gootsteenkastje met chemische rommel erin wel, maar dit soort dingen zijn toch niet nodig?

Zolang er geen hoofdje tussen past (wat wel echt gevaarlijk zou kunnen zijn) is het een keer flink huilen en dan leren ze daarvan, en tegen de tijd dat ze gaan kruipen zijn ze ook al (vrij snel) oud genoeg om te leren wat wel en niet mag.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Koop een mooie box (er zijn ook inklapbare grondboxen van 5 vierkante meter of meer) en zet het kind daar in. Alleen vrij rond laten lopen/kruipen wanneer er iemand in de desbetreffende ruimte aanwezig is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• schalk84
_eLMo_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:14:
Er zijn zat kant en klare oplossingen toch?

Persoonlijk zou ik me er geen zorgen over maken.
Wist niet dat dit bestond. Eerste kind :)

Zou mooi zijn als het geen hooligan wordt maar we hadden hier laatst een 1-jarige en het huis bleek een soort doodsval voor kinderen volgens mij vriendin. Dus moet ik wat goed ouderschap tonen hier en daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik zou mij meer zorgen maken over je tv die op 2 "sponsjes" leunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Utoka op 23-02-2023 16:19 ]

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 19:32

JanB

Het ken rotter !!!

schalk84 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Wist niet dat dit bestond. Eerste kind :)

Zou mooi zijn als het geen hooligan wordt maar we hadden hier laatst een 1-jarige en het huis bleek een soort doodsval voor kinderen volgens mij vriendin. Dus moet ik wat goed ouderschap tonen hier en daar ;)
Probleem daarmee is dat het je eigen kind niet is en je het maar even mee maakt/ervaart. Tijdens het opgroeien van je eigen kind merk je vanzelf wat wel en niet nodig is.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wij hebben recent deze gekocht:

https://www.kast-inrichting.nl/Kinderslot-keukendeur

let wel; de magneet is niet sterk genoeg, en de marges daardoor vrij beperkt. Risico bestaat dus dat je door je front heen gaat. Vraag niet hoe ik het weet :P

Weet niet of andere merken het beter doen, maar met een sterkere magneet is het op zich goed werkbaar.

• schalk84
Oon schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:16:

Je vraag gaat niet over de opvoeding van de kleine, maar mijn ervaring is dat je er niet veel mee wint om alles af te plakken een dicht te timmeren. Gootsteenkastje met chemische rommel erin wel, maar dit soort dingen zijn toch niet nodig?

Zolang er geen hoofdje tussen past (wat wel echt gevaarlijk zou kunnen zijn) is het een keer flink huilen en dan leren ze daarvan, en tegen de tijd dat ze gaan kruipen zijn ze ook al (vrij snel) oud genoeg om te leren wat wel en niet mag.
De klep valt open bij het minste contact. De schuifstangetjes doen niet veel. Los van haar veiligheid is het niet zo solide dat ik erop vertrouw dat die klep het overleeft als ie openvalt. Ooit zelf in elkaar geprutst.

Ik ga deze reacties aan mijn vriendin laten zien dan weet ze dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

• schalk84
Utoka schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:19:
Ik zou mij meer zorgen maken over je tv die op 2 "sponsjes" leunt.
Hangt inmiddels oerstevig op. Er staan wel twee grote zuil speakers naast nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

schalk84 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:20:
[...]

De klep valt open bij het minste contact. De schuifstangetjes doen niet veel. Los van haar veiligheid is het niet zo solide dat ik erop vertrouw dat die klep het overleeft als ie openvalt. Ooit zelf in elkaar geprutst.

Ik ga deze reacties aan mijn vriendin laten zien dan weet ze dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
Ah, dat had ik even gemist. Dan heb je zeker wel een punt en moet je je niet af laten schrikken door mensen als ik, want als het deurtje echt open valt is er meer risico dan alleen wat blauwe kindervingertjes.

Je zou er op z'n minst zwaardere geleiders op kunnen zetten, van die hydraulische (of hoe je die ook noemt) die het gewicht van het deurtje helemaal kunnen houden in iedere stand zodat het kastje nooit open valt. Lijkt me voor jezelf ook prettig, en die remmen ook flink af als er aan getrokken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:16:

Hear hear. Kindjes kan je prima leren dat bepaalde zaken niet om te spelen zijn, het is onnodig om alles kindproof te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb een set van deze dingen her en der: https://aycorn.com/produc...-magnetic-cupboard-locks/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm0GHo2CyMDNrBV-8TBTzbwZoN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fg8gkcwZQBGDYaymWImyyDLU.png?f=fotoalbum_large

Volledig onzichtbaar en werkt prima :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolfboy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:
Ik heb een set van deze dingen her en der: https://aycorn.com/produc...-magnetic-cupboard-locks/

[Afbeelding]

Moest je daarvoor ook een stuk inboren aan de achterkant van je ladefront?

• schalk84
Wolfboy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:36:

[Afbeelding]

los van kindveiligheid is dit sowieso een mooie oplossing voor mijn kast. Kan geen kwaad als ie fatsoenlijk dichtzit.
Denk dat ik hiervoor ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Ik heb er 2 rondlopen die beide alleen de voorraad kast waar het snoep in staat openmaken.

1 is nu bijna 7 de ander net 2. Alle kastjes e.d. Hebben nooit veiligheids sloten gehad net als punten van tafels die niet beschermd zijn.

Ik zou eerder de plant in de hoek weghalen gezien ze hier een mogelijkheid zien om zich omhoog te trekken. Verder gewoon kijken waar het kindje zich voor interesseert en daar waar noodzakelijk een oplossing voor halen. Die kast is echt niet het gevaarlijkst in je kamer. Van de bank afvallen is een groter gevaar.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:23
schalk84 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:21:

Hangt inmiddels oerstevig op. Er staan wel twee grote zuil speakers naast nu..
Mijn b&w speakers zijn al meerdere keren omgevallen.
(Altijd door jongere kinderen van een ander)
Geeft toch wel een geweldige klap als 33kg om dondert :X

Mijn kinderen leunen niet meer tegen alles om rechtop te lopen. Die zijn 3 en 6.

Had ze toen mijn kinderen klein waren op een bredere voetplaat staan.

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 23-02-2023 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MikeyMan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Moest je daarvoor ook een stuk inboren aan de achterkant van je ladefront?
Nee, het is gewoon met plakkers en die dingen zijn serieus sterk. Als je ze per ongeluk verkeerd aangebracht hebt moet je ook best moeite doen om ze los te krijgen.

Het werkt hier probleemloos door 2.5cm dik hout, de magneet is meer dan sterk genoeg. Het enige lastige is onthouden waar het ding exact zit (i.e. hoogte enzo) dus het is soms een beetje vissen en goed luisteren of hij "klikt" 8)7

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wolfboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 01:33:
[...]
Nee, het is gewoon met plakkers en die dingen zijn serieus sterk. Als je ze per ongeluk verkeerd aangebracht hebt moet je ook best moeite doen om ze los te krijgen.

Het werkt hier probleemloos door 2.5cm dik hout, de magneet is meer dan sterk genoeg. Het enige lastige is onthouden waar het ding exact zit (i.e. hoogte enzo) dus het is soms een beetje vissen en goed luisteren of hij "klikt" 8)7
Ah ja... Die dingen die ik heb moet je een stuk inboren. En de magneet is eigenlijk wat te zwak. Dan beter die van jou. Ben door het front van het badkamermeubel heen gegaan :X

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 24-02-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
FRANQ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:41:
[...]

Mijn b&w speakers zijn al meerdere keren omgevallen.
(Altijd door jongere kinderen van een ander)
Geeft toch wel een geweldige klap als 33kg om dondert :X

Mijn kinderen leunen niet meer tegen alles om rechtop te lopen. Die zijn 3 en 6.

Had ze toen mijn kinderen klein waren op een bredere voetplaat staan.
Dat is wel even slikken ja.
Ik leid kleine kinderen hier meestal gelijk met zachte hand naar de tuin als het weer het toestaat. Anders zit ik ook spichtig op mn stoel.
Pagina: 1