MS Projects - Knipt het project bij printen op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 10:45
Eens kijken of hier een Tweaker zit die kan helpen.

Op het werk hebben wij een projectplanning opgezet in MS Projects. Dat werkt op zich goed, maar bij het printen van een MS Project planning gaat het fout. |:(

Om de een of andere reden wordt het project afgedrukt op 4 verschillende pagina's. Dit is met de printer (PDF) instelling niet te verhelpen. Wat ik wel zie is dat er op de 'print breuk' een stippellijn loopt in het project. In bijgevoegde printscreen zit die tussen regel 74 en 75. Daar moet het mee te maken hebben.

Ik weet echter niet waarom dat daar wordt opgeknipt. Alle menu opties zijn inmiddels al doorgelopen, hier kan ik de oplossing niet vinden. Eveneens Google heeft nog niet tot de oplossing geleid. Dan moet je ook weten hoe het precies heet.

Wie weet de oplossing? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZP38mdylrHnGBWwzYILJie-iNQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QAJd9KgKvq1kz0z07UId2lXV.png?f=user_large

Alle reacties

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:52
ow wauw, Project, dat is lang geleden.

Wat is uiteindelijk je einddoel dan? Want dat is niet helemaal duidelijk. Wil je alles op één pagina of wil je zelf bepalen waar de breuk ligt? Of iets anders?

• Snoopy120
Waar de breuk ligt is duidelijk. Op 4 punten in het planproject waar, in dit geval, een voorbeeld breuk is gelegen op regel 74/75. Deze breuk die niets bijdraagt wil ik graag verwijderen. Daarmee wordt ook het splitsen in de print opgelost en zal alles op 1 pagina geprint kunnen worden. Maar hoe haal je die breuk weg?

[ Voor 3% gewijzigd door Snoopy120 op 23-02-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HUW
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:58

HUW

Ik ben zelf niet zo bekend met het programma maar als het over meerdere pagina's uitgeprint wordt is het toch gewoon het probleem dat het niet past. Als het maar een klein beetje is zou je eventueel de marges aan kunnen passen, en anders het papierformaat veranderen naar A3 (of nog groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Dat het niet past is het echt niet in dit geval, met schalen past de lengte er precies op. Hij knipt de planning echt gewoon op over meerdere pagina's. Er is voor de rijen voldoende witruimte op de hele lege vellen die hij maakt. Er zit op die stippellijn een fysieke scheiding die je niet uit kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Ik heb even tijd gehad voor een printscreen van hoe het 'geprint' wordt. Maakt het hopelijk wat duidelijker dat de chart over 3 pagina's wordt opgeknipt. Pagina 2 bevat alleen een 1-rij, de rest komt op de volgende pagina.

pagina 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZn3bz5JTRSIJLdNArDtCnNGo74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n9jAE7peGnOvnp5mlaPr7EMf.png?f=fotoalbum_large

Pagina 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3gVXpfOhsFdTF22jjXraykNJaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eC9ohd7okPa7oRhSrenDJeE4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door Snoopy120 op 27-02-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy120
De oplossing is via iemand anders gevonden. Maar voor wie benieuwd was plaat ik hem hier ook even.

"Zelf moest ik ook even zoeken, maar er stonden in Projects blijkbaar ‘pagina-einden’ in het bestand opgenomen. De opties voor het ‘in- en uitvoegen van pagina-einden’ staat niet standaard aan in MS Project, maar kan wel via opties worden toegevoegd (zie onderstaande uitsnede). Daar zijn de pagina einden ook te verwijderen".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBgwLitkE-nUeGbX6gOQNqXGuL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5cecwajZLS8Kq7FN36LLdgEM.png?f=user_large
Pagina: 1