Aanmelden met een andere account op de netwerkdrive Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RedAhmed
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-05 13:18
Ik heb recent een Synology NAS gekocht en ben bezig het een en ander in te stellen.
Ik wil nu toegang tot een gedeelde map via de files explorer in Windows.

Ik had met mijn admin account getest of ik toegang had tot de NAS, en dat lukte (zonder een schijfstation toe te wijzen aan een gedeelde map). Maar ik kan nu niet afmelden van de admin account, en dit weerhoudt mij om met een andere account een schijfstation toe te wijzen aan een map. |:(

Ik heb de Windows-referenties verwijderd, dat verandert niets. Sterker nog, de referenties verschijnen vanzelf weer in Referentiebeheer.

Ik heb de NAS verschillende keren uitgeschakeld (na het verwijderen van de referenties) en weer aan, maar dat helpt niet.

Via Opdrachtprompt kan ik hier "net use */delete" niet doen, omdat er geen schijfstation is toegewezen aan de drive.

Is er een manier om met een andere account aan te melden?

Beste antwoord (via RedAhmed op 23-02-2023 18:04)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:28
Is het eenmalig? Dan kan je natuurlijk ook je wachtwoord op de nas van je admin account wijzigen, als het goed is kom je dan ook niet meer via de Windows pc erop.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

RedAhmed schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:03:
Ik heb de Windows-referenties verwijderd, dat verandert niets. Sterker nog, de referenties verschijnen vanzelf weer in Referentiebeheer.
Hoe heb je dat exact gedaan?
Je zou het moeten doen in de Credential Manager:
Accessing Credential Manager - Microsoft Support

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RedAhmed
lier schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Hoe heb je dat exact gedaan?
Je zou het moeten doen in de Credential Manager:
Accessing Credential Manager - Microsoft Support
Dat heb ik gedaan door naar 'Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Windows-referenties beheren > Windows-referenties' te gaan. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

Vreemd, die credentials moeten ergens vandaan komen. Weet je zeker dat je de juiste verwijderd hebt?

Anders...en volgens mij is dat toch de bedoeling kan je gewoon netwerk mappings aanmaken met een (afwijkende) gebruikersnaam/wachtwoord:"
https://learn.microsoft.c...nd-2012/gg651155(v=ws.11)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RedAhmed
lier schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:51:
Vreemd, die credentials moeten ergens vandaan komen. Weet je zeker dat je de juiste verwijderd hebt?

Anders...en volgens mij is dat toch de bedoeling kan je gewoon netwerk mappings aanmaken met een (afwijkende) gebruikersnaam/wachtwoord:"
https://learn.microsoft.c...nd-2012/gg651155(v=ws.11)
Dat denk ik wel, ik heb de credentials verwijderd met de naam van mijn NAS en gebruikersnaam.

Voorheen moest ik me aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord wanneer ik erop klik (zie onderstaande). Nu kom ik automatisch in mijn admin account, zelfs na het verwijderen van de Windows-referenties dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/188CEWS2xOK_6ML9_f6M6ebmsq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RBIGuT0qalNJAmh850DMr7HC.png?f=fotoalbum_large

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:16
Heb je in de tussentijd nog iets aangepast op de NAS? Dat het nu niet meer vereist is om in te loggen of iets dergelijks (klinkt stom, maar het gebeurt).

• RedAhmed
skimine schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:07:
Heb je in de tussentijd nog iets aangepast op de NAS? Dat het nu niet meer vereist is om in te loggen of iets dergelijks (klinkt stom, maar het gebeurt).
Aan de NAS heb ik helemaal niks aangepast sinds ik het probleem heb.
Dat ik me niet meer hoef in te loggen is fijn, zolang ik maar van account kan wisselen en kan afmelden. Maar dat lukt me niet echt. :P

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:28
Is het eenmalig? Dan kan je natuurlijk ook je wachtwoord op de nas van je admin account wijzigen, als het goed is kom je dan ook niet meer via de Windows pc erop.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:40
en wat als je via de commandline met 'net use..' gewoon een andere letter pakt en de user+pass die je wilt?

• RedAhmed
FoxLenny schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:40:
Duizendmaal dank. Ik voel me heel stom dat ik hier niet aan heb gedacht. 8)7
Dit heeft inderdaad geholpen!
Fr33z schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:42:
en wat als je via de commandline met 'net use..' gewoon een andere letter pakt en de user+pass die je wilt?
Ik had dat geprobeerd, maar dan had kon 'ie het niet vinden.
Maar het is nu opgelost! Hopelijk heb ik er de volgende keer geen problemen meer mee.
Pagina: 1