Mio Cyclo Discover fietsnavigatie.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Leader
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 14:22
Heb al een tijdje een MIO Cyclo Discover fietsnavigatie, als ik b.v. de Surprise Me functie gebruik en ik neem een pauze dan gaat het apparaat natuurlijk in z'n slaapstand.

Vervolgens zetten we het apparaat weer aan en is de route verdwenen, heel lastig als je een z.g. "lus" aan het rijden bent, dus dan is het vertrekpunt ook het eindpunt.

Lekker als je je auto aan het begin hebt staan en weet niet meer waar het is, want je staat natuurlijk altijd in een vreemd gebied waar je zo'n route aan het rijden bent.

In de gebruiksaanwijzing staat hier helemaal niets over, weten jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt allemaal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 12:36
Als je stopt moet je op pauze drukken, heb dat ook meerdere keren tegengekomen, en nu en dan nog als ik het vergeet.
Stom dat dit niet automatisch gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door hgeert op 25-02-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:04
Als algemene tip voor mensen die niet meer weten waar hun auto geparkeerd staat (en wanneer de route van je fietsnavigatie per ongeluk verdwijnt).
De meeste mensen zullen een (android) mobieltje bij zich hebben.
Dan kun je Google Assistent gebruiken wanneer je je auto parkeert.
Is vrij eenvoudig: Link

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader
hgeert, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader
Yaksa, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader
Nu herkent de MioShare site het apparaat niet, dit om b.v. updates op te halen, wel ingelogd, dus account aangemaakt. Als ik het ding aansluit gebeurt er helemaal niets. Registreren kan dus ook niet via deze site.

Nu heb ik zoiets gelezen van:
Als uw toestel niet wordt herkend bij CycloAgent, kan het zijn dat u de naam van de verwisselbare schijf moet wijzigen naar Mio_System. Onder (Mijn) Computer > 'Verwisselbare schijven’ moet er zowel een MioSystem en een Mio_Data schijf te zien zijn.
Als uw Mio System schijf iets anders wordt genoemd, rechtermuisklik op de schijf, selecteer Naam wijzigen en hernoem deze naar Mio System.

Er zijn ook geen Mio schijven te zien onder Mijn Computer, lekker simpel allemaal. Met het oude systeem gewoon een appje downloaden en klaar is Kees, dit is een stuk lastiger.

Misschien hebben jullie een antwoord, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-pal
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01-02 20:49
Ik heb pas een cyclo discover pal gekocht. Blijkbaar kan ik geen adres ingeven om naartoe te navigeren. Dit moet toch standaard beschikbaar zijn op ieder navigatietoestel.
Heeft er nog iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikgo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-07-2023
Hoi

Heb exact dezelfde vraag. Is dit echt niet mogeliojk van rechtstyreeks een adres in te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faucon
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-02 09:34
Bij mijn Discover staat "navigatie" in het dashboard. Via die knop kom je in een menu met verschillende opties waaronder "adres", waar je dus een adres kan invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Pennekamp
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 12-08-2023
Ik zie in mijn Discover pal niet de optie adres.
Ander ding.
Ik heb via de mail contact gehad met de mio support desk. Wanneer je op mio share een route hebt aangemaakt kun je die downloaden via de app naar de pal. Je kunt deze echter NIET meer op de pal verwijderen. Synchronisatie is dus een twijfelachtig begrip in deze.
Om de misoshare route op de pal te verwijderen moet je een hele speciale procedure doorlopen. Te gek voor woorden.
Onderstaand de reactie van mio support.

Houd er rekening mee dat het Discover Pal-model een capaciteit van 16 GB heeft en dat dit, afhankelijk van het aantal geïnstalleerde kaarten (sommige kaarten bevatten meer dan 1 GB), mogelijk niet voldoende is.
In het geval dat het geheugen vol raakt, verzoeken wij u de opgeslagen gegevens te verwijderen volgens de instructies in de vorige correspondentie.

Dit gegeven en de (uitgebreide) procedure staat niet in de gebruiksaanwijzing en heb deze van mio support in de mail ontvangen.
Niet fijn als je veel wandelingen en korten ritten maakt. Je ziet dan op de pal door de bomen het bos niet meer door de hoeveelheid ritten.
Echt heel vreemd. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb gehoord dat mio discover geen updates meer voor de kaarten geeft
Is het mogelijk via een ander kanaal deze toch updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheljf
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-04 23:21
Ik heb de Mio Discover Pal in 2022 gekocht, blijkt dat er vanaf dat moment al geen updates van kaarten en firmware meer zijn geweest en ook niet meer geen komen volgens de helpdesk.
Naast alle problemen zoals het verwijderen van routes, verouderde kaarten en een slecht werkende software is dit gewoon een grote miskoop. Vooral omdat de support al snel na het op de markt brengen is gestaakt.
Voor mij nooit meer een Mio fiets navigatie :(
Pagina: 1