Stereo speakers draadloos als rear speakers

Pagina: 1
Acties:

• Gulstar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 12:48
Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning en hier komt mijn platen hoekje tegenover de tv te staan. Aangezien dat betekend dat ik achter de bank twee speakers heb staan was ik aan het kijken of ik die dan misschien ook als rear speakers in een surround set kan gebruiken. Ik heb alleen geen zin om meerdere meters lange kabels weg te werken. Ik heb even rond gekeken, maar ik kon zelf niet echt iets vinden.

Met bijvoorbeeld een denon HEOS set, lijkt het er op dat je alleen hun losse home speakers zou kunnen gebruiken, maar die zou ik volgens mij dan weer niet makkelijk kunnen gebruiken voor mijn huidige platenspeler. Het dichtsbij dat ik ben tegen gekomen is deze sony set en dan de draden van de achter speakers in mijn huidige speakers stoppen en hopen dat het nog een beetje klinkt.

Zijn er toevallig mensen die een goede suggestie hebben of misschien zelf een soortgelijke constructie hebben thuis?

Situatie schets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRa3C9n3xRqBGPUOQZ2-WD6iC30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zSQWOS92kSIZYqcIxg4YziNc.png?f=fotoalbum_large

Ik heb op dit moment nog geen losse geluidsinstalatie voor bij de tv. Ook had ik nog geen budget in mijn hoofd, maar als het wat duurder is zou het wel mooi zijn als ik het in stukken kan updaten.

• Arcenon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 11:37
Zowel Sonos als Bluesound hebben betere oplossingen hiervoor dan Denon met Heos. Beide marken bieden draadloze surround speakers aan, houdt er rekening dat je in vrijwel alle gevallen wel een stroomstekker (voedingskabel) vanuit de speaker naar een stopcontact moet brengen. Alleen Bluesound heeft op dit moment een echt draadloze oplossing in de vorm van een batterypack op een Flex 2i speaker, deze houdt het redelijk lang uit (uur of 6) maar moet dan natuurlijk weer worden opgeladen en wanneer de speaker volledig leeg is dan duurt het vaak even voordat hij weer zichtbaar is in de app (paar keer aan en uit zetten etc), als dat geen probleem is dan is dat de ''mooiste'' oplossing.

M3 '21

• Gulstar
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 12:48
Bedankt voor je antwoord. Het lijkt er inderdaad op dat zowel de sonos amp als de bluenode versterkers hier wel geschikt voor zouden zijn. Beide helaas geen headphone out, maar dat is wel een oplossing voor te verzinnen.