Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe Thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Momenteel heb ik een Toon van Eneco. Sinds een aantal dagen geeft deze een storing aan D03
Het blijkt dus dat Eneco een wijziging heeft doorgevoerd aan de serverkant waardoor de oudere Toon's niet meer kunnen verbinden.

Ik heb hierover gebeld en toen werd mij doodleuk medegedeeld dat ik maar een nieuwe Toon moest kopen.
Laten we het er op houden dat ik hier zo mijn eigen mening over heb ;-)

Gezien de houding van Eneco en hun energieprijzen ben ik dus opzoek naar een nieuwe thermostaat.
Voor mij zij de volgende zaken belangrijk
  • Van buiten het huis instellbaar.
  • OpenTherm
  • Monitoring van Gas en Stroom verbruik
Nu heb ik zelf volgende thermostaten gevonden
  • Tado Bedraad V3+
  • Nest
Aangezien ik hier niet zo in thuis ben hoop ik dat jullie me nog aan wat andere suggestie kunnen helpen of redenen kunnen geven om iets wel of niet te doen.

Alvast bedankt

Alle reacties

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Tado monitort niet je gas of stroom verbruik maar stuurt alleen de verwarming aan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:13
Voor het monitoren van je stroom, zou je bijvoorbeeld HomeWizard P1 kunnen kiezen. Die prik je direct in je P1 poort van je slimme meter en daarmee kan je deze uitlezen.

Zelf gebruik ik Nefit Easy voor mijn Nefit ketel.
Deze heeft een app en is vanuit buiten huis instelbaar.
Ik ben er best tevreden mee.
Kreeg ik gratis bij mijn CV ketel

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 09:30
Cpri schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:02:
Momenteel heb ik een Toon van Eneco. Sinds een aantal dagen geeft deze een storing aan D03
Het blijkt dus dat Eneco een wijziging heeft doorgevoerd aan de serverkant waardoor de oudere Toon's niet meer kunnen verbinden.

Ik heb hierover gebeld en toen werd mij doodleuk medegedeeld dat ik maar een nieuwe Toon moest kopen.
Laten we het er op houden dat ik hier zo mijn eigen mening over heb ;-)

Gezien de houding van Eneco en hun energieprijzen ben ik dus opzoek naar een nieuwe thermostaat.
Voor mij zij de volgende zaken belangrijk
  • Van buiten het huis instellbaar.
  • OpenTherm
  • Monitoring van Gas en Stroom verbruik
Nu heb ik zelf volgende thermostaten gevonden
  • Tado Bedraad V3+
  • Nest
Aangezien ik hier niet zo in thuis ben hoop ik dat jullie me nog aan wat andere suggestie kunnen helpen of redenen kunnen geven om iets wel of niet te doen.

Alvast bedankt
Wat heb je zelf voor eisen? Een simpele (klok) thermostaat kan al voldoende zijn, wil je op afstand kunnen bedienen (ook buitenshuis) komt er meer bij kijken. Voor gebruiksmeting kun je de al genoemde homewizard overwegen of als je al iets van home automation gebruikt (domoticz/Home assistant) zijn er ook andere opties.

Je zou nog even kunnen kijken of je de toon kunt (laten) rooten (toon 2 gaat wat gemakkelijker dan toon 1). Dan ben je ook los van Eneco en heb/hou je alle functionaliteiten. Alleen voor bediening op afstand (buitenshuis) heb je een gaatje in je firewall of een vpn connectie nodig (maar hoevaak doe je dat).

Ik heb zelf een poosje een nest en een remeha etwist gehad. De nest (ik denk zo;n 8 jaar geleden inmiddels) was een vroege versie en was alleen aan/uit en niet modulerend, met de nieuwe versie heb ik geen ervaring. De etwist was een hoofdpijn apparaat.... uit frustratie van de muur getrokken (en ik ben niet de enige), die zou ik links laten liggen.

• Cpri
Bedankt voor de suggesties tot zover.
Zeker de HomeWizard is een goeie. Momenteel maak ik al gebruik van de HomeWizard voor het schakelen van mijn verlichting e.d. Dit zou een mooie toevoeging zijn.

Graag wil ik de Thermostaat van buiten af kunnen instellen (vakantie of juist na een middag weg alvast een beetje voorverwarmen)

Een gaatje in de firewall gaat wel lukken :)

Kwam zelf de Honeywell T6 nog tegen (iemand ervaring)

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 13:17
Hier ook een Nefit HR combi ketel met een Nefit Easy thermostaat.
Parallel de Homewizard P1 direct op m'n meter.

Voor mij een prima combinatie met meer dan voldoende functionaliteit.

De Nefit Easy is (volgens de website) ook te gebruiken met andere CV ketels (OpenTherm & Aan/Uit) maar dan heb je wel ook de "EasyControl adapter" nodig.

Of het prijstechnisch interessant is moet je zelf maar beoordelen, kwa functionaliteit heb ik de afgelopen 5jaar nog geen nadeel kunnen ervaren.

• Cpri
Helaas is de Netfit Easy niet meer leverbaar (er is wel een opvolger)
Qua prijsis de Tado de beste optie met over het algemeen wel goede recensies

I.c.m. een Homewizard P1 heb ik alle functionaliteit die ik wil hebben

Maar eens even een weekendje over slapen

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-11 13:51
Cpri schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:44:
Bedankt voor de suggesties tot zover.
Zeker de HomeWizard is een goeie. Momenteel maak ik al gebruik van de HomeWizard voor het schakelen van mijn verlichting e.d. Dit zou een mooie toevoeging zijn.

Graag wil ik de Thermostaat van buiten af kunnen instellen (vakantie of juist na een middag weg alvast een beetje voorverwarmen)

Een gaatje in de firewall gaat wel lukken :)

Ik heb de T6, wat je zoekt zit hier in.
Schakelschema's maken, vakantie, geofencing.
Ook te koppelen aan HomeAssistant :9

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55

DukeBox

loves wheat smoothies

Cpri schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:44:
Is op zich een prima apparaat, geen abonnementskosten is ook meegenomen. Mocht je later echter iets met zones, een warmtepomp of meer adaptieve aansturing willen gaan doen, dan kan je ook de honeywell evohome overwegen.

Wil je zoals je eerder aangaf energie en gas in een overzicht aan je muur hebben dan zou je zelf ook e.e.a. kunnen bouwen.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 23-02-2023 17:01 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1