Thinkpad T470, trackpad werkt wel in linux, niet in win10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:49
Mijn vraag
Na het installeren van een nieuwe trackpad in mijn T470 thinkpad werkt die niet onder win10 maar wel volledig onder ubuntu budgie 22.04

De knoppen boven de trackpad werken ook niet in Win10 en wel in ubuntu.(of de roze knop in het toetsenbord in linux werkt weet ik niet uit mijn hoofd)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Win 10, laatste updates van windows en ook die van de trackpoint drivers, op basis van de diagnose via de lenovo website, ook de bios update gedaan.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Zoeken op de tweakers forum (thinkpad trackpad) geeft 1 a 2 vergelijkbare problemen zonder voor mij nieuwe oplossingen.
Ook elders vergelijkbare problemen gevonden, zonder nieuwe oplossingen
NERGENS heb ik de probleemstelling gevonden dat de trackpad alleen in linux werkt maar niet in windows.

Ik heb de hardware opengeschroefd en alle verbindingen opnieuw gedaan.

De trackpad staat gewoon aan in windows en de bios.

Iemand een vergelijkbare ervaring?

Alle reacties

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:49
STOP DE PERSEN!

Na plaatsen van dit bericht is het weer kapot, lees verder onderaan.
-----------------------------------------

Dank voor het meedenken!

Ik had in mijn zoektocht geen enkel lenovo forumtopic gevonden, wordt denk ik niet geindexeerd.
Toen ik er via via kwam las ik interessante min of meer vergelijkbare problemen.

Met wat van de dingen die ik daar las het in gedachten het volgende geprobeerd:

- Trackpad en trackpoint uitschakelen in bios
- Verwijderen in apparaatbeheer in windows en opnieuw windows opstarten, en meteen weer uitschakelen
- Trackpad en trackpoint weer inschakelen in bios
- Windows opstarten

Daarna deed ie het weer : )

-------------------------------------------------

EDIT: En weer kapot.

Na dat het weer werkte zat er geen multitouch in. Alleen windows drivers bleken geinstalleerd.

Na het opnieuw installeren van synaptics ultranav is de touchpad weer onbruikbaar...!
Ik speur verder.

Edit 2:
De meest recente versie (n23gz21w.exe) maakt kapot, oudere versie (n1wgs15w.exe) werkt wel maar geeft geen multi touch.

[ Voor 33% gewijzigd door SvenHe op 24-02-2023 20:12 ]