Remeha Tzerra M28C Plus Warmtewisselaar na 8,5 jaar verstopt

Pagina: 1
Acties:

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
In november 2014 CV-ketel aanschaft en laten installeeren.

Iedere keer als de ketel onderhoudscode gaf installateur gebeld.

Nu zei de monteur net dat de warmtewisselaar verstopt zit (hij is nog bezig).

Remeha geeft 10 jaar garantie op de warmtewisselaar mist er onderhoud uitgevoerd is.

De monteur gaf aan dat garantieclaimen veelal moeilijk gaat.

Hebben jullie ervaringen hiermee??

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 18:52

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wacht even af totdat de monteur klaar is, en hoor dan zijn conclusie even aan...

Bel daarna de partij die de ketel geleverd heeft, en van daaruit hoor je wel verder.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DVX73
  • Nu online
De Monteur heeft de warmtewisselaar schoon kunnen krijgen (gelukkig maar).

Begreep dat het vaker voorkomt bij deze ketels, vraag mij af of andere hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 20:23
na een zoekopdracht bij dit topic aangekomen.... Ook ik beschik over de Remeha Tzerra M 28 C Plus CW4,en ook ik heb elk jaar keurig onderhoud laten plegen. Maar helaas ook hier is de warmtewisselaar vrijwel verstopt! Ik heb zero verstand van CV ketels maar volgens de monteur was het vervangen van de warmtewisselaar en nog wat onderdelen zon 1200 euro! hij adviseerde dan ook een nieuwe cv ketel (uiteraard!) van zon 2000 euro.... deze ketel is natuurlijk 10 jaar en 2 weken oud en wetende dat Remeha 10 jaar garantie geeft op een warmtewisselaar geeft zou ik net te laat zijn.....
Van wat ik begreep kan deze ketel morgen. volgende maand of misschien wel volgend jaar de geest geven maar dit gaat vrijwel altijd met hevige lekkage!?

Zoals topic starter al vroeg iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Nu online
Ik kan ondertussen wel melden dat de warmtewisselaar ondanks dat het niet zou kunnen al twee keer schoongemaakt is en het nog steeds volhoudt.