Hoe krijg ik NT policies werkend onder '98

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de policy editor al op '98 geinstaleerd en een policy aangemaakt voor een bep. user. deze policy heb ik opgeslagen in de net logon op de NT server onder de naam Config.pol alleen zodra er aangemeld wordt door deze gebruiker neemt hij niet automatisch deze policy op!? hoe kan ik het zo krijgen dat deze windows '98 machine automatisch deze policy inlaad bij het aanmelden van de user? ik ben vast ergens een vinkje vergeten ofsow :P please helluuupp!!!! :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

zover ik weet zal dat nooit werken NT4 policies op Win98.
NT4 is goed ... win98 is PimPamPet... probeer het te houden bij local policies op de win98 machine en anders upgraden.

Maar dit weet ik echt niet zeker...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• D3NN1S
  • Niet online
ik heb dus lokale policies ingesteld alleen hoe krijg ik dat deze ze automatisch laad? nu pakt ie niets.
Waar moet ik die config.pol file dan opslaan op de lokale pc? of kan dat in de netlogon op de server? als ik hem lokaal moet opslaan waar doe ik dat dan? hij staat op dit moment dus in de netlogon op de server maar dat schijnt op een of andere manier niet te werken.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Lokaal bedoel ik op de Win98 Machine maar dan werken die NT4 policies niet d8 ik. Probeer een polici met poledit te maken op de win 98 machine

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• D3NN1S
  • Niet online
dat zeg ik net ik heb die policy op een win '98 machine gemaakt want NT policies werken idd niet op een '98 :) machine. ik heb hem dus op een '98 machine gemaakt.. maaarrr... waar moet ik die file dan opslaan?

Verwijderd

heb gekeken in me msce boeken en daar staat echt in dat je die config.pol in de netlogon share moet gooien

• Roelant
  • Niet online
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:27 schreef MRic3 het volgende:
zover ik weet zal dat nooit werken NT4 policies op Win98.
NT4 is goed ... win98 is PimPamPet... probeer het te houden bij local policies op de win98 machine en anders upgraden.

Maar dit weet ik echt niet zeker...
Win98 kan ze op een of andere manier ook via het netwerk gebruiken, dat gebeurde namelijk ook op mijn oude school, dus het kan wel, maar hoe...?

• D3NN1S
  • Niet online
Ik weet wat de oplossing is! je moet eerst in het configuratiescherm bij beveiliging de userprofiles inschakelen... als je dat niet doet werken de policies ook niet! misschien een goede tip voor meer mensen die hier mee zitten te kloten! alles werkt nu hier, ik heb op een w'98 station de policies gemaakt en in de netlogon op de server opgeslagen... nu neemt ie de policies wel over vanaf de server. maar eerst dus in het config scherm bij beveiliging de profiles op aan zetten! in iedergeval bedankt voor de reacties!! :)

greetz D3NN1S
Pagina: 1