Kan ik hier schroeven in het laminaat doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Goedenavond,

Wij hebben laminaat gelegd, maar om deze buizen ging het nogal lastig. Hierdoor eindigt het laminaat in het open wat ons doet denken dat dit misschien los kan komen.

Kan ik door deze rand laminaat stukken schroeven boren om ze op hun plek te houden?

Er is genoeg ruimte aan de andere randen voor uitzetting e.d.

Graag jullie advies hierover.

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GQd9IuS0cblrxOnTY2IFVAK3M1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hdcVvIpNEXkZ7W2WcsJcJOf.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
De ze buizen worden uiteindelijk achter een kast/muurtje verstopt dus dat de schroeven zichtbaar zijn is niet erg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat lijkt me zo op het eerste gezicht niet echt nodig, en ook niet handig. Het laminaat moet in principe vrij kunnen uitzetten en krimpen en wil dan een beetje bewegen.

Waarom denk je dat het los komt? Het zit toch aan elkaar geklikt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-06 21:54
Ammo123 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:59:
De ze buizen worden uiteindelijk achter een kast/muurtje verstopt dus dat de schroeven zichtbaar zijn is niet erg.
Waarom dan de moeite doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Simpel gezegd, zolang je er niet overheen loopt en er tegenaan trapt gaat dit nergens heen. Ik hoop alleen wel dat je de radiatorbuizen in de woonkamer wel netjes met een gatenzaag en een rozetje afwerkt? :+

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 23:05
Niks aan doen zou ik zeggen, behalve voor een volgende vloer toch een decoupeerzaag of figuurzaag aanschaffen. Daarmee kan je prima ronde vormen uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
Bedankt voor het advies tot nu toe!
Ik wil erbij vermelden, dit is de vloer op zolder.
Het plan is om hier een kast omheen te bouwen en dan ook een wasmachine op een verhoging in de kast te hebben.

Vanwege de trillingen van de wasmachine ben ik dus bang voor de verschuivingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Dan zou ik de voorkeur geven aan schroeven, maar gewoon wat lijmkit. Mooier, flexibeler en geen kans dat je de buis in een onvoorziene buis jaagt.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo te zien zit er piepschuim onder, das überhaupt niet geschikt om iets met schroeven op vast te zetten.
Maar dit gaat nergens heen, dus ik zou er lekker een kast om bouwen en niet verder over nadenken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kun je er niet een klein rest-stukje laminaat tussen stoppen? Dan gaat het ook nergens heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammo123
eLScha schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:39:
Kun je er niet een klein rest-stukje laminaat tussen stoppen? Dan gaat het ook nergens heen
Dat is eigenlijk wel een simpele oplossing denk ik. Weet niet waarom ik er niet aan heb gedacht. Heb ook wat rest stukken nog liggen. bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09:59
Vast schroeven zal alleen maar voor meer problemen zorgen, zoals gezegd moet het laminaat ook een beetje kunnen bewegen. Als het vastgeschroefd zit en het gaat een beetje uitzetten, krijg je bogen in je laminaat.

Als het goed is (en zo te zien op de foto's ook) ligt het overal bij je plinten/randen ook met een beetje ruimte.

Ik zou me er ook geen zorgen om maken. En als je het echt wil kan je natuurlijk gewoon een paar planken weghalen, en de kast rechtstreeks op de vloer zetten. Vind het op de foto gewoon netjes gelegd, denk dat de vloer om een kast heen ook wel moet lukken. Om leidingen etc heen leggen is altijd lastig.
Pagina: 1