Chromebook keuze advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1921002

Topicstarter
Hoi,

De accu van de huidige chromebook word wat slecht en de garantie van de accu is verlopen.En omdat een nieuwe accu 104 kost, is een compleet nieuwe chromebook denk ik de beste keuze.
De keus tussen 11.6 inch chromebooks is niet zo groot, dus graag jullie advies.

Wat ga je met je laptop doen?

Ik gebruik de laptop voornamelijk voor school, voor thuis heb ik een andere.De taken die de laptop aan moet kunnen zijn niet zwaar, voornamelijk surfen en lesmaterialen.En kleine games zoals tetrys, maar dat zal elke chromebook wel kunnen.

Wat is je budget?
Het is wel een nodig apparaat, maar het liefst onder de 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop moet per dag minstens zo'n 7 uur meekunnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
De chromebook die ik nu had was van Acer( type Spin 311-2H, hij doet het wel redelijk, maar de behuizing valt wat tegen en de accu is ook niet van top kwaliteit, terwijl ik wel gecontroleerd laad.Niet s'nachts uren aan de lader, gewoon overdag opladen totdat deze voldoende vol is en dan de stekker eruit.In mijn omgeving hebben veel mensen een Dell chromebook, welke gewoon nog een prima behuizing hebben en de Accu ook nog prima is.Dell lijkt me dus wel wat beter, mijn windows laptop is ook van Dell en werkt nog zeer goed terwijl deze inmiddels al ruim op leeftijd is(waarbij ik wel een SSD heb geplaatst en meer RAM), alleen de prijs vind ik wel echt een groot verschil 8)7 .Een Acer kost bij de mediamarkt 150 euro, en een Dell 368 euro terwijl ik niet veel verschil zie op papier.De acer heeft wifi 5 en de dell wifi 6, maar zowel thuis als op school is wifi 5 aanwezig dus dat maakt voorlopig niet uit.
Zie hier:
Acer: https://www.mediamarkt.nl...1-c733u-c6qf-1739695.html

Dell:https://www.dell.com/nl-nl/shop/dell-laptops-en-notebooks/chromebook-3110/spd/chromebook-11-3110-laptop/n001chb311011emea

Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden of dat jullie misschien nog een ander goed alternatief hebben.

Thx alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:53
De reden dat die Acer goedkoper is, is omdat die maar updates krijgt tot juni 2027. De Dell krijgt updates tot juni 2030. Verder is de Dell ook ietsje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi @LievenD !
Dankjewel voor de reactie.
2027 is ook nog wel redelijk lang en waarschijnlijk voldoende.Maar die snelheid, is dat slechter met de Acer van 150 euro dan met die ik nu heb(de Spin 3113-2H)?
Vind jij dat de meerprijs van de Dell dat waard is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:53
Goh, ik denk het niet, het verschil is niet gigantisch maar waarschijnlijk wel merkbaar. Om daar nu dik € 200 extra voor te betalen is misschien wat van het goede teveel. Anderzijds, ik zie dat er verschillende versies van de 311-2H zijn, welke processor heb je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeh, geen idee.
Ik zal er morgen naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

De processor betreft een Intel Celeron N4020 @ 1.10GHZ (2 Threads 2.80GHZ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik zou voor een Chromebook gaan met een Intel zilver n6000 processor. Zijn weer een stuk sneller en beter dan de celeron generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je advies @Opperhoof !
Met Chrome OS kan ik ze alleen niet vinden, enkel met Windows.Bestaan ze wel?
categorie: Laptops
Maar Windows 10 vind ik ook prima eventueel, maar of die snelheidswinst er dan nog is in verhouding met een Chromebook met een Celeron?.11 vind ik zelf helemaal niks.
Maar deze met W10 en N6000 is op zich niet zo is, is dat wat?: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi!
Ik heb inmiddels wel een goede optie gevonden denk ik zo.
Ik heb voor 65 euro een in nog bijna nieuwstaat Dell Latitude 3180 gevonden voor 65 euro.Een nieuwe accu daarvoor kost 89,95, en dus voor zo'n 150 euro een Windows laptop met een wat snellere CPU dan die Chromebook van Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
Als je een chromebook hebt... Kan je dan op iedere wifi printer afdrukken?
Of zijn hier verschillen in van printers die meer aankunnen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoorzoeker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
jee_r schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:30:
Als je een chromebook hebt... Kan je dan op iedere wifi printer afdrukken?
Of zijn hier verschillen in van printers die meer aankunnen?
Ik kan met mijn chromebook niet op mijn printer afdrukken. Het antwoord is dus NEE.
Theoretisch zou een chromebook kunnen afdrukken op een printer die e-print ondersteunt, maar het is mij nog steeds niet gelukt om dat op mijn printer in te stellen.
Verder:
https://support.google.co...d=16500497814774377008-EU
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-05 11:29
Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:19
Spoorzoeker schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:39:
[...]

Ik kan met mijn chromebook niet op mijn printer afdrukken. Het antwoord is dus NEE.
Theoretisch zou een chromebook kunnen afdrukken op een printer die e-print ondersteunt, maar het is mij nog steeds niet gelukt om dat op mijn printer in te stellen.
Verder:
https://support.google.co...d=16500497814774377008-EU
Succes.
Inmiddels alweer een aantal jaren geleden maar ik had de Chromebook van mijn moeder op haar printer aangesloten via WiFi en dat werkte goed.
Er staat mij nog wel iets van bij dat het niet eens zo heel moeilijk was om de printer aan de praat te krijgen via WiFi.

Inmiddels heeft ze haar 2e Chromebook en print ze niet meer dus bij die niet eens meer geprobeerd.
Zelf heb ik hier 2 HP Chromebooks (van de oude is de accu niet echt geweldig meer en sinds deze maand geen updates meer) maar zelfs in de laatste Windhoos jaren al geen printer meer dus ook van deze weet ik het niet maar het lijkt mij dat het tegenwoordig alleen maar eenvoudiger zou moeten zijn.

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1