Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Goedendag iedereen ik heb een vraag

Mijn medisch dossier is een poosje terug meegegeven aan een persoon die geen recht had op dit dossier
Dit dossier bevatte zeer persoonlijke informatie wat ik had verteld bij een psychiater/psycholoog

wat van schadevergoeding zou hier op zijn plaats zijn?

nog even voor de de duidelijkheid

ik heb reeds een advocaat deze wordt vergoed door het bedrijf
zowel de advocaat als het bedrijf vragen mij nu wat van schadevergoeding ik wil
het bedrijf is trouwens zelf gekomen met dat ik recht heb op een schade vergoeding

alvast bedankt voor het mee denken

[ Voor 28% gewijzigd door Steenw op 22-02-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 10:19

Dr C

met C en CK

welke richting zit je te denken? aan een financiële compensatie of meer tuchtrechtelijk?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Dr C schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:51:
welke richting zit je te denken? aan een financiële compensatie of meer tuchtrechtelijk?
aan een financiële compensatie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

Rmg

0 euro, schadevergoeding eisen zonder daadwerkelijke (aantoonbare) schade is (bijna) niet te doen https://www.wetrecht.nl/s...0is%20(meestal)%20zinloos.

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 22-02-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 23-09 10:19

Dr C

met C en CK

Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:52:
[...]

aan een financiële compensatie
mag ik vragen waarom? heb je het idee dat hier opzet in het spel is?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr C op 22-02-2023 19:54 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:51
Dat begint in NL recht typisch met de schade die je daadwerkelijk geleden hebt.

Er is geen standaard forfetaire schadevergoeding.

Wellicht valt er wat druk te zetten met een tuchtklacht.

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 22-02-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:21
Veel te weinig informatie van de ts. Wie heeft het gekregen/meegenomen en waardoor denk je dat dit niet mocht?

Dat je over schadevergoeding begint vermoed ik dat je niet al te sterk staat. Maar dat is een vermoeden omdat je geen informatie geeft.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Dr C schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:54:
[...]

mag ik vragen waarom? heb je het idee dat hier opzet in het spel is?
Opzet ik denk het niet maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik naar mijn behandelaars anders kijk en minder vrijuit praat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 21:02
Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:59:
[...]

Opzet ik denk het niet maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik naar mijn behandelaars anders kijk en minder vrijuit praat
En geld herstelt dat vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
wodkabuikje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:59:
Veel te weinig informatie van de ts. Wie heeft het gekregen/meegenomen en waardoor denk je dat dit niet mocht?

Dat je over schadevergoeding begint vermoed ik dat je niet al te sterk staat. Maar dat is een vermoeden omdat je geen informatie geeft.
om wat precies te zijn heeft het bedrijf zijn excuse aan geboden en geven zij zelf aan dat ik hierdoor schade heb geleden die zij willen vergoeden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:51

Lordy79

Vastberaden

Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:02:
[...]

om wat precies te zijn heeft het bedrijf zijn excuse aan geboden en geven zij zelf aan dat ik hierdoor schade heb geleden die zij willen vergoeden
nou dan zou ik hen eens vragen hoeveel ze willen betalen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Mijre schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:02:
[...]

En geld herstelt dat vertrouwen?
nee maar maar het bedrijf geeft zelf aan dat ze het willen vergoeden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36

Rmg

Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:04:
[...]

Nou shoot for the moon dan he, gewoon 1k,5k,10k roepen en kijken waar je uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:47

Ypho

Allround Nerd

We leven (gelukkig?) niet in de VS, dus een "miljoenenclaim" kun je vergeten. Je zult in kaart moeten brengen welke financiele gevolgen dit lekken voor je heeft. Dat kun je aanvoeren en wellicht vragen/eisen als vergoeding. Denk dan bijvoorbeeld aan de extra (consult)kosten die een nieuwe behandelaar heeft omdat je opnieuw een traject moet starten voordat je op hetzelfde punt bent waar je op dit moment bent, of als een andere behandelaar niet of minder vergoed wordt door de verzekering (als dit van toepassing is), brengt dit ook kosten mee. Dat soort dingen moet je aan denken. Gewoon een bedrag roepen kan ook, maar daar zal een rechter bijvoorbeeld niet zomaar mee akkoord gaan lijkt me.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je überhaupt bewijs dat het is "gelekt?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 21:02
[...]

Als ze er onderling uit willen komen, dan kun je dat beter proberen dan in dit geval naar je exacte rechten op dat vlak te kijken.
Wanneer er geen goed kwantificeerbare schade geleden is, is het namelijk - op z'n zachtst gezegd - lastig te verhalen.

Als je had iets in de trant van"Ik moest daardoor van behandelend partij wisselen, omdat de vertrouwensband onherstelbaar beschadigd was en dit leidde tot X aan kosten, die ik kan onderbouwen met bonnetjes" had geschreven, was het mogelijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Is het een schikkingsvoorstel? Dan zal je wel iets moeten ondertekenen dat je geen verdere stappen neemt en geheimhouding. Afhankelijk van de ernst, hoe dik je dossier is dat gelekt is, misschien eerst even naar rechtshulp gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:10:
Heb je überhaupt bewijs dat het is "gelekt?"
jazekers heb ik bewijs dat is ook niet wat het bedrijf betwist zij hebben zelfs een excuus brief verstuurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:33
Ik denk dat je zou moeten denken aan een relatief laag bedrag, zo rond de €500. De GGD heeft ooit geschikt voor €500; een rechter heeft ooit eens €250 toegewezen en in een andere zaak (met medische gegevens) €500.

Er loopt op dit moment een procedure bij het HvJ over immateriële schadevergoedingen in het kader van de AVG, met name over de vraag of er niet toch een soort "forfaitaire" schadevergoeding zou moeten gelden. Maar de conclusie van de AG is afwijzend, dus het lijkt niet waarschijnlijk dat daar (voor jou) een positief oordeel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:02

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ordegrootte € 100,- tot € 500,- lijkt het meest realistisch, zie ook hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Toch kan het ook best veel meer zijn, maar dan moet je dus die schade daadwerkelijk hebben geleden. Als hierdoor je carrière als neurochirurg-astronaut naar de knoppen is, en je kunt dat aantonen, dan heb je het over miljoenen. Als je moeder je dossier heeft gelezen en die maakt er nu wel eens een grapje over op een verjaardag, dan mag je blij zijn met 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:54
Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:48:
Goedendag iedereen ik heb een vraag

Mijn medisch dossier is een poosje terug meegegeven aan een persoon die geen recht had op dit dossier
Dit dossier bevatte zeer persoonlijke informatie wat ik had verteld bij een psychiater/psycholoog

wat van schadevergoeding zou hier op zijn plaats zijn?

alvast bedankt voor het mee denken
Heb je zelf al onderzoek gedaan? Informatie bij een advocaat gevraagd? Beetje eigen inzet is ook gewenst. Dit klinkt als ik wil geld zien op Amerikaanse wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
corporalnl schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:54:
[...]

Heb je zelf al onderzoek gedaan? Informatie bij een advocaat gevraagd? Beetje eigen inzet is ook gewenst. Dit klinkt als ik wil geld zien op Amerikaanse wijze.
jazekers heb ik onderzoek gedaan en ja er is een advokaat mee bezig deze advocaat wordt zelfs vergoed door het des betreffende bedrijf
en ik heb nooit om een schade vergoeding gevraagd alleen komt het bedrijf daar zelf mee

nu wordt mij door de advocaat en het bedrijf de vraag gesteld van wat van schade vergoeding wil je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:03:
[...]

jazekers heb ik onderzoek gedaan en ja er is een advokaat mee bezig deze advocaat wordt zelfs vergoed door het des betreffende bedrijf
en ik heb nooit om een schade vergoeding gevraagd alleen komt het bedrijf daar zelf mee

nu wordt mij door de advocaat en het bedrijf de vraag gesteld van wat van schade vergoeding wil je
Ah ja dat was natuurlijk niet duidelijk in je begin post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:06
Steenw schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:03:
Dan vraag je aan je advocaat wat hij denkt dat redelijk en haalbaar is ?

Ik zou zeggen dat de moeite voor het zoeken naar een nieuwe behandelaar waarmee je een goede relatie op kunt bouwen bijvb iets redelijks kan zijn. Dat zal wat zoeken zijn met wellicht wat sessies die een bepaald bedrag kosten ? Dus dat is dan iets waarmee je het wat concreter zou kunnen onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gekkie schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
[...]

Dan vraag je aan je advocaat wat hij denkt dat redelijk en haalbaar is ?

Ik zou zeggen dat de moeite voor het zoeken naar een nieuwe behandelaar waarmee je een goede relatie op kunt bouwen bijvb iets redelijks kan zijn. Dat zal wat zoeken zijn met wellicht wat sessies die een bepaald bedrag kosten ? Dus dat is dan iets waarmee je het wat concreter zou kunnen onderbouwen.
De TS heeft het over een advokaat en niet over een advocaat, hé >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:06
Will_M schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:26:
[...]

Allebei Zwarte-Kip, hooguit met of zonder befje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Will_M schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:26:
[...]

Offtopic maar het is Advocaat :)

https://anw.ivdnt.org/article/advocaat
Niet-officiële variant advokaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

@Steenw ik zou je advocaat vragen wat hij/zij denkt dat haalbaar is. Hij zal vaker met zo'n bijltje gehakt hebben.

Het is wel uiterst bijzonder: een schadevergoeding is alleen van toepassing wanneer er aantoonbare schade geleden is. Dat lijkt hier niet het geval. Is het niet meer zwijggeld? Melden ze dit lek bijvoorbeeld ook bij de AVG autoriteit (ben even de naam kwijt)? Dat hoort wel namelijk.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Yucon
  • Laatst online: 14:40

Yucon

*broem*

Ypho schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:08:
We leven (gelukkig?) niet in de VS, dus een "miljoenenclaim" kun je vergeten. Je zult in kaart moeten brengen welke financiele gevolgen dit lekken voor je heeft. Dat kun je aanvoeren en wellicht vragen/eisen als vergoeding. Denk dan bijvoorbeeld aan de extra (consult)kosten die een nieuwe behandelaar heeft omdat je opnieuw een traject moet starten voordat je op hetzelfde punt bent waar je op dit moment bent, of als een andere behandelaar niet of minder vergoed wordt door de verzekering (als dit van toepassing is), brengt dit ook kosten mee. Dat soort dingen moet je aan denken. Gewoon een bedrag roepen kan ook, maar daar zal een rechter bijvoorbeeld niet zomaar mee akkoord gaan lijkt me.
Iets meer VS zou in dit soort gevallen geen kwaad kunnen. Bedrijven komen wel erg makkelijk weg met datalekken.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 20:04

bloody

0.000 KB!!

Fouten maken is (helaas) menselijk.
Het is niet fraai, en zou echt niet moeten gebeuren in zo'n gevoelig geval, maar het siert hun dat ze de fout toegegeven hebben en hun excuses aangeboden hebben.

Wat schiet je er persoonlijk (in je hoofd) mee op om een paar honderd euro te vangen?

Is het voor jou bespreekbaar om er zand over te doen en 'keep calm and live on'?

nope

• Steenw
LankHoar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:05:
@Steenw ik zou je advocaat vragen wat hij/zij denkt dat haalbaar is. Hij zal vaker met zo'n bijltje gehakt hebben.

Het is wel uiterst bijzonder: een schadevergoeding is alleen van toepassing wanneer er aantoonbare schade geleden is. Dat lijkt hier niet het geval. Is het niet meer zwijggeld? Melden ze dit lek bijvoorbeeld ook bij de AVG autoriteit (ben even de naam kwijt)? Dat hoort wel namelijk.
ja het bedrijf heeft dit gemeld bij de autoriteiten

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Los van dat het ernstig af te keuren is neigt dit wel naar de Amerikaanse rechtsmentaliteit. Better Call Saul!

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als het bedrijf het heeft gemeldt dan hoort de reactie naar TS toe bij de nazorg. Heel vervelend dat dit gebeurt is voor TS en kan idd bewust of onbewust impact hebben. DUs goed dat bedrijf hieraan mee lijkt te werken (ze moeten overigens wel). Betkend niet dat je dik binnenloopt want er wordt echt gekeken wat realistisch is.

hou ook voor jezelf in de gaten dat deze zaak het niet erger maakt voor je gezondheid.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:01
Je geeft te weinig informatie om iets zinnigs over te zeggen. Maar het probleem met dit soort gevallen is, dat eventuele schade heel lastig is aan te tonen. Als je in de toekomst een baan misloopt doordat je potentiele werkgever iets over je weet, wat hij niet had moeten weten, wat is dan je schade?

Het gaat hier om _mogelijke_ schade in de toekomst. Waarvan de hoogte nu niet te bepalen is, en die je waarschijnlijk in de toekomst ook niet kunt bewijzen. Als je toekomstige werkgever zegt dat je afgewezen bent omdat ze een betere kandidaat hebben gevonden, hoe kom je er dan achter?

Hier kun je zien hoe belangrijk dat medisch geheim is. Eigenlijk zouden voor dit soort situaties wel forfaitaire schadevergoedingen moeten bestaan.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die advocaat werkt niet voor jou maar voor "het bedrijf".
Vertrouw er dus niet op dat die goed voor jou gaat zorgen.

Onthoud:
- Die advocaat kost het bedrijf € 200,- per uur o.i.d.
- De advocaat probeert 2 dingen te bereiken:
- - Dat het bedrijf niet (met naam) negatief in het nieuws komt
- - Dat het bedrijf in de toekomst niet meer met dit probleem geconfronteerd wordt.

Als jij dus zegt: geef me € 2000,- en ik beloof dat ik niet in de media kom met dit verhaal en dat ik jullie vrijwaar van verdere aansprakelijkheid dan zal hij een tegenbod doen en is het ws. afgedaan.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Juup schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:00:

Onthoud:
- - Dat het bedrijf in de toekomst niet meer met dit probleem geconfronteerd wordt.

Als jij dus zegt: geef me € 2000,- en ik beloof dat ik niet in de media kom met dit verhaal en dat ik jullie vrijwaar van verdere aansprakelijkheid dan zal hij een tegenbod doen en is het ws. afgedaan.
Dat mag op deze manier echt niet in Nederland. En ik zie dat ook niet gebeuren, een advocaat wil dat risico ook niet lopen dat hij onethisch werkt én daardoor risico loopt.

Ik vind het niet onrealistisch dat @Steenw door het beschaamde vertrouwen liever elders zijn of haar heil zoekt. Hierom zullen er weer nieuwe gesprekken gevolgd moeten worden welke vrijwel nooit buiten kantoortijden kunnen, hierdoor dient er verlof opgenomen te worden dit kost geld en/of verlofdagen. Ik zou een realistisch inschatting in dit kader maken. Als de gesprekken niet door de verzekering worden vergoedt zou ik hierin ook een inschatting maken hoeveel dit gaat kosten.

edit: zie ook deze link: https://regelgeving.advoc...e-voor-europese-advocaten art. 3.2. is wel duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 23-02-2023 11:09 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
Juup schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:00:

Onthoud:

De advocaat is door mij zelf uitgezocht ik betaal hem en het bedrijf betaald mij weer

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:15
Wat ik een beetje mis is waar je zelf aan denkt? Aan € 100? Een miljoen? Iets daartussen? Wat vind je zelf dat je een rechtvaardig bedrag is voor wat is gebeurt?

Persoonlijk denk ik dat een paar 100 Euro de max is zoals al door meerderen gezegd. Vooral ook omdat je er zelf schijnbaar niet eens aan dacht maar het bedrijf zelf hier mee op de proppen komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 14:36

DataGhost

iPL dev

Ik weet niet zo goed waarom je een advocaat uitzoekt en vervolgens op Tweakers gaat vragen wat je aan je advocaat hoort te vragen. Helemaal niet als je geen antwoord geeft op de nuttige vragen die hier gesteld worden. Als je zelf niet weet wat voor schadevergoeding je nodig hebt, heb je waarschijnlijk geen schade waar een financiële compensatie voor nodig is, anders wist je het namelijk wel. "Niets" is ook een antwoord. Anders moet je echt gewoon gaan kijken wat je concreet aan extra kosten hebt moeten maken zoals al meermaals in het topic gezegd is, en die kosten claim je dan. Het is niet alsof je nu de loterij hebt gewonnen en de rest van je leven kan gaan rentenieren ofzo.
Pagina: 1