Printen naar een printer in ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-09 11:52
Hoi,

Thuis situatie:

Ziggo Mediabox + TP Link Deco M4.

Mijn vaste pc is bekabeld verbonden. Default gateway 192.168.178.1.

Mijn (oude) printer is echter draadloos verbonden met de Deco M4. Default gateway 192.168.68.1.

Is er een (makkelijke) manier om vanuit mijn vaste pc te printen naar de netwerkprinter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je ook twee DHCP servers? Waarom zijn het andere netwerken? Kan je de deco niet als een bekabeld AP gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
Umbrah schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:
Heb je ook twee DHCP servers? Waarom zijn het andere netwerken? Kan je de deco niet als een bekabeld AP gebruiken?
Ik weet eigenlijk ook niet waarom het twee netwerken zijn. Ik moest draadloos uitschakelen op de media box en de deco's hebben een andere ip reeks.

De printer heeft zelf geen netwerk aansluiting, alleen usb. Maar daar zit dan weer zo'n klein printerservertje aan die ik heb moeten aanpassen naar de nieuwe gateway van de deco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02

dragonhaertt

@_'.'

Ik denk dat je gewoon het subnet mask van je pc moet veranderen, van 255.255.255.0 naar 255.255.0.0

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
hansvannu schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Ik weet eigenlijk ook niet waarom het twee netwerken zijn. Ik moest draadloos uitschakelen op de media box en de deco's hebben een andere ip reeks.

De printer heeft zelf geen netwerk aansluiting, alleen usb. Maar daar zit dan weer zo'n klein printerservertje aan die ik heb moeten aanpassen naar de nieuwe gateway van de deco's.
Waarom "moest" je wifi uitschakelen?
Ik zou gewoon 192.168.178.0/24 als netwerk gebruiken/configureren voor al je devices.
Waarom moeilijk doen in een thuisnetwerkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvannu
EverLast2002 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Waarom "moest" je wifi uitschakelen?
Ik zou gewoon 192.168.178.0/24 als netwerk gebruiken/configureren voor al je devices.
Waarom moeilijk doen in een thuisnetwerkje?
Nou, volgens de medewerker van Ziggo werken die deco's alleen wanneer je de wifi op de mediabox uitzet. De 1e deco sluit je dan bekabeld aan op de mediabox en die fungeert dan als een veel sterkere wifi antenne.
Dat werkt ook allemaal verder prima moet ik zeggen.
Ik heb dus zoals gezegd alleen nog 1 pc die bekabeld is aangesloten rechtstreeks op de mediabox.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Je moet je netwerk goed configureren.

Waarschijnlijk staat de Deco in router mode. Dan heb je dus 2 routers en 2 netwerken.

Probeer de Deco in Access Point mode te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:53
Je kunt die deco's alleen in Accesspoint mode zetten als je ze allemaal bedraad hebt aangesloten.
Is dat niet het geval dan moet hij in router mode blijven staan en creëer je dus achter de main deco een ander netwerk.

Je moet dan ook alles wat bedraad is achter die main Deco aansluiten en niets rechtstreeks op de Ziggo box.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1