Apple TV probeert iPhone om de haverklap te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-07 15:47
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik een router van Ubiquiti staan. Ik heb hier een IoT netwerk gemaakt waar mijn Apple TV binnen valt. Mijn iPhone valt binnen het default netwerk.

Nu heb ik enkele firewall rules ingesteld waaronder ook een Block inter-VLAN traffic waarbij communicatie tussen de volgende adressen wordt geblokkeerd:
  • 192.168.0.00/16
  • 172.16.0.0/12
  • 10.0.0.0/8
Vanuit het default netwerk mag wel alles benaderd worden (ook in andere VLAN's).
Nu krijg ik tientallen keren per dag de melding dat de Apple TV mijn iPhone heeft geprobeerd te benaderen maar dat dat geblokkeerd is door deze firewall rule:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UG5BnKWVnriJW08jCO4-GKCVCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViBYA5XUpfhYEiZtJaJEDEGG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben dus vooral benieuwd: Wat is mijn Apple TV de hele tijd aan het doen? En kan ik dit uitzetten of aanpassen zodat ik niet telkens meer deze meldingen krijg? :)

Zaken zoals AirPlay of de remote vanaf de iPhone naar Apple TV werken wel prima.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:22
Als iOS devices aan het zelfde netwerk gekoppeld zijn kun je bijvoorbeeld instellen dat oproepen en andere gebeurtenissen uitgewisseld worden tussen devices. Zo kun je bellen met je ipad, bijvoorbeeld.

Wat dus goed kan is dat er diensten zijn die op je lan netwerk willen functioneren en dus onderling contact onderhouden over beschikbaarheid. Wellicht dus een kwestie van die diensten uitzetten. Ik zie hier niet echt een generieke setting voor: wel 'bellen via andere apparaten' bij 'telefoon' op de iPhone. Maargoed, dat is voor je AppleTV niet zo spannend, maar wellicht homekit ondersteuning?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-07 15:47
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:04:
Als iOS devices aan het zelfde netwerk gekoppeld zijn kun je bijvoorbeeld instellen dat oproepen en andere gebeurtenissen uitgewisseld worden tussen devices. Zo kun je bellen met je ipad, bijvoorbeeld.

Wat dus goed kan is dat er diensten zijn die op je lan netwerk willen functioneren en dus onderling contact onderhouden over beschikbaarheid. Wellicht dus een kwestie van die diensten uitzetten. Ik zie hier niet echt een generieke setting voor: wel 'bellen via andere apparaten' bij 'telefoon' op de iPhone. Maargoed, dat is voor je AppleTV niet zo spannend, maar wellicht homekit ondersteuning?
Ik gebruik wel Homekit, maar ik heb totaal geen problemen om dat vanaf mijn telefoon te gebruiken. De Apple TV staat wel als hub ingesteld. Ik zal het eens uitschakelen op de Apple TV en dan kijken of ik die meldingen nog steeds krijg. Bedankt voor de tip!