On/over the ear koptelefoon met micro-SD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik zoek een?
Koptelefoon ter vervanging van mijn 10 jaar oude Kruidvat- koptelefoon (Intempo), met als allerbelangrijkste eis: de optie om audio van een micro-sd kaartje te kunnen spelen. In de pricewatch vind ik geen optie om hierop te filteren, dus ik kom niet heel ver in mijn zoektocht. Bol en Amazon en consorten lijken vooral onbekende Chinese koptelefoons, of kinderkoptelefoons met deze optie te hebben. Ik zou graag iets vooruit gaan in kwaliteit (lees: van een wat betrouwbaarder/ bekender merk) ten opzichte van mijn 20-euro-koptelefoon.

Verder wil ik graag bluetooth en hoef ik GEEN actieve noise-cancelling. Ik hoor graag nog wat van de omgeving.
Leuk als de batterij die erin zit, enigszins eenvoudig te vervangen is. Dat is helaas de reden dat ik een verder prima werkende koptelefoon nu weg moet doen.

Opvouwbaar is prettig: ik ga er ook mee in het ov reizen, dus hij moet makkelijk in mijn tas gaan zonder dat ik hem daarmee sloop.

Wat is je budget?
Eurootje of 100 max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil overal en nergens ook zonder internetverbinding of afhankelijk van een ander device (bijv. Smartphone) zonder snoer muziek luisteren: vandaar graag de micro-sd-card optie. Hij gaat ook onderweg mee in het OV.

Wat heb je zelf al gevonden?
Helaas heel weinig waar ik van denk: dit is wat. Koptelefoons die ik vind in pricewatch hebben geen micro-sdcardlezer, en anders is het een kinderkoptelefoon. Verder allerlei vage merken waarbij ik toch enigszins huiverig ben als ik die ga opladen :$ .

Welke vragen heb je hier nog over?
Mooi als iemand een redelijke koptelefoon kent die aan mijn eisen voldoet, of anders een site waar ik wel kan filteren op sd-card. Ik heb echt mijn best gedaan, maar helaas...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
ik denk dat het niet bestaat. Dit soort combinaties is doorgaans voorbehouden aan chinese meuk.

Zie het als eierkokers met ingebouwde zaklamp. Compressors met USB poort. enzovoort.

• cat_byte
  • Niet online
Ik vrees er ook voor inderdaad. Zal er wel mee te maken hebben dat iedereen met een redelijke portemonnee toch altijd wel internet heeft en kan streamen; ergo: sd-kaartje overbodig.

Ik ben intussen alle websites van de bekende merken afgegaan (JBL, Sennheiser, etc etc etc etc), maar het is er gewoon niet.
Ik ga bij een NL-webshop (Zal wel Bol worden) dan maar een chinees ding bestellen.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00
Is er idd niet lijkt het. Ik zou voor de modulaire combi gaan, dus toch een
mini mp3 spelertje erbij. Die dingen kosten tegenwoordig net zoveel als 2
Hipster biertjes.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Ik wil overal en nergens ook zonder internetverbinding of afhankelijk van een ander device (bijv. Smartphone) zonder snoer muziek luisteren: vandaar graag de micro-sd-card optie. Hij gaat ook onderweg mee in het OV.
Je kan je smartphone ook prima gebruiken om muziek af te spelen zonder internetverbinding. Wat jij aan muziek op je microSD zou willen zetten, moet je dan alleen op je smartphone zetten.

The devil is in the details.

• cat_byte
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:36:
[...]

Je kan je smartphone ook prima gebruiken om muziek af te spelen zonder internetverbinding. Wat jij aan muziek op je microSD zou willen zetten, moet je dan alleen op je smartphone zetten.
Ja, dat weet ik natuurlijk wel 8)7 .
Ik vind (vond ;( )het heerlijk dat ik niet steeds een tweede device erbij hoef te hebben. Het gaat mij erom dat ik 1 apparaat heb, namelijk de koptelefoon, en daarmee altijd en overal mijn muziek kan luisteren. Door er een sd-kaartje in te stoppen met mijn audiobestanden is dat opgelost. Maar goed, aangezien het merendeel toch mp3 is, zal een goede kwaliteit koptelefoon misschien ook niet veel meer uitmaken. Zo bereid ik me even voor op een shitty aanschaf :Y , waarna ik wel weer dansend het onkruid kan wieden en dergelijke activiteiten.
Pagina: 1