Dakdragers advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik krijg als het goed is over een paar maanden een nieuwe (lease)auto. Dat is vlak voor onze vakantie, dus ik ben alvast aan het orienteren, zodat dat niet op het laatste moment hoeft... We hebben een dakkoffer die ook weer mee moet, echter heeft de nieuwe auto geen dakrails en moet ik dus een ander type dakdragers kopen. De nieuwe auto wordt een Renault Arkana en ik zou dan voor de goedkoopste kunnen gaan, bijv: https://alleskanmee.nl/da...21-farad-far-bs189-224570. Deze zijn van het type dat ze aan de buitenkanten nog een beetje uitsteken. Voor mijn huidige auto heb ik dakdragers die bij de bevestiging rond lopen (bijv. zoals deze: https://www.dakdragerexpe...akdragers-renault-arkana/).

Dat tweede genoemde type ziet er wel mooier/sportiever uit, echter zijn ze dan netto wel ietsje minder breed dan die 'uitstekende'. Wat ik misschien nl. nog zou willen is om naast de dakkoffer nog een fietsendrager te zetten. Dat kan met mijn huidige dakdragers niet. Met de uitstekende versie heb je dan net wat meer ruimte daarvoor. Ik zou dan zelf natuurlijk eerst even moeten uitrekenen of het allemaal past.

Naast looks vroeg ik mij ook even af hoe het met lawaai/windgeruis zit. Zouden die uitstekende versie meer geluid veroorzaken?

Lees graag ervaringen/tips. Als het aanbevolen wordt om meer uit te geven voor een goed merk dan wil ik dat wel doen, maar dan ben je zo weer 100+ euro verder en de vraag is of dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
Mijn ervaring is dat dakdragers en een koffer (om nog te zwijgen van een fiets) sowieso meer windgeruis opleveren. Ik heb meerdere types gehad (ook die oude vierkante buizen, de ovalen en het vleugelprofiel), maar uiteindelijk is het herrie waar je in eerste instantie van schrikt, maar waar je uiteindelijk wel aan went als de reis maar lang genoeg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:59:
Mijn ervaring is dat dakdragers en een koffer (om nog te zwijgen van een fiets) sowieso meer windgeruis opleveren. Ik heb meerdere types gehad (ook die oude vierkante buizen, de ovalen en het vleugelprofiel), maar uiteindelijk is het herrie waar je in eerste instantie van schrikt, maar waar je uiteindelijk wel aan went als de reis maar lang genoeg is ;)
Mijn ervaring met mijn huidige dakdragers en dakkoffer is dat het windgeruis best meevalt en dat je er niet echt last van hebt. Ik wil eigenlijk voorkomen dat dat nu wel zo wordt en dat ik dat had kunnen voorkomen door andere dakdragers te kopen ;)

Maar een fiets erbij zal idd wel voor meer lawaai zorgen ;) Vooralsnog ook niet van plan, maar zou wel mooi zijn om de optie te hebben (kinderen zijn nu nog klein, maar op een gegeven moment willen ze allemaal fietsjes mee en dan voldoet mijn 3-fietsen trekhaakdrager niet meer ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 22-02-2023 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De fluitende dakragers die ik tegenkom zijn vaak de goedkopere. Die Farad zie je veel, ik heb het niet aangedurfd.

Als je die van Thule neemt, kun je vaak ook nog wisselen met andere voetjes en 'm zo weer voor een andere auto gebruiken.

Zelf op marktplaats een setje gekocht van het automerk zelf, die fluiten niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 22-02-2023 16:25 ]