freestyler2 schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:05:
[...]
Als je provider T-mobile is (band 800) ervaar je geen enkele problemen in Nederland met 4g of 5g. 5g is zo ie zo bij andere providers qua dekking niet optimaal maar theoretisch kan 5g ook via andere providers, los dus van de dekking. Ik spreek hierbij ook uit ervaring. De kanttekening moet dus zijn dat de provider hierbij een grote rol speelt. Anders deel ik inderdaad wel jouw ervaring en kan je beter voor een global versie kiezen.
Daarom zoals gezegd, voor de geïnteresseerden - en de wereld is niet zwart wit als iets bij jou niet goed werkt is het beter om de oorzaak van het probleem te onderzoeken ipv zeggen dat je een China versie niet wil en het iedereen doet afraden. Op Tweakers zitten jammer genoeg soms nog gebruikers die afgaan op een niet goed onderbouwd bericht en geen eigen onderzoek doen.
Het gaat er niet om of ik nu T-mobile heb of ander willekeurige provider.
Het feit blijft dat je problemen kunt krijgen en niet het volledige potionele ''power'' (bereik op mobiele netwerk gebied) kunt behalen.
Heb de Mi 11 Pro gehad waarbij op Vodafone en op Tmobile zeer slecht bereik haalde. Dit omdat b20 fequantie niet supporte.
Voor mij dus de reden om dan nooit een toestel uit China te halen vanwege de lacking of fequantie bereik / 3g,4g,5g.
Voor mij altijd de Global Hardware device all the way.