Kabelwebshop met goede keuzehulp gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
De standaarden comissies van USB, HDMI, Thunderbolt en DisplayPort maken het leven gemakkelijk door te zorgen voor uitwisselbaarheid en marktadoptie. Alleen soms blijkt het lastig om nu uit die wirwar van standaarden, protocollen en connectors de juiste kabel te zoeken en te vinden. Dus wellicht is er een winkel waarbij het filteren en selecteren een fluitje van een cent is. Op elke webshop die ik tot nu toe ben tegengekomen is de ervaring mijns inziens ondermaats. Wat is jullie standaard kabelshop en zijn jullie tevreden met de interface?

Een recente wens: "ik wil een twee meter lange kabel met USB-C en DisplayPort waar tenminste DisplayPort protocol 1.3 gebruikt wordt. Dit i.v.m. ondersteuning resolutie en verversingsnelheid (100Hz)"

Het was al een zoektocht(tje) om erachter te komen dat ik tenminste 1.3 nodig had. Deze versie ontbreekt bij veel webshops uberhaupt als info, laat staan dat je erop kunt filteren.

Ik zou een stappenplan verwachten in de trant van
- Connector ene kant
- Connector andere kant
- Protocol
- Versie protocol
- Opties (zoals kabel kleur e.d.)

"Bekende" webshops die niet voldoen:
bol.com
allekabels.nl
kabeltje.com

en in het kader van marktonderzoek, zouden jullie daar wel behoefte aan hebben, of is het even wat langer struinen of een keer een verkeerde bestellen geen probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:06
Gezien de prijs van een kabeltje en wat een winkel er aan verdient, lijkt mij dat het investeren in een selectietool en ook in de tijd die er dan telkens voor elk nieuw product ingestopt moet worden het niet echt waard. Filteren op wat standaard zaken zoals lengte en type connector aan beide kanten is dan denk ik wel het hoogst haalbare.

Op de vraag of ik er behoefte aan zou hebben, tja, als je weet wat je moet hebben kan ik mij nu ook wel prima redden om eerlijk te zijn. Dat je voor bepaalde toepassingen minimaal versie zoveel nodig hebt (ook bij hdmi kabels bijvoorbeeld), moet je uiteindelijk toch uit de specs van het apparaat halen en niet uit die van een kabel en als je dat weet kan je altijd nog op de website van leveranciers naar uitgebreidere specs zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07
Herkenbare frustratie. Bij veel webshops zijn de filtermogelijkheden beroerd, maar ik ben aardig tevreden over https://www.onlinekabelshop.nl/.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Denk dat dit ook nauwelijks haalbaar is. Je kan best de voorkant ontwikkelen, maar bent enorm afhankelijk van de fabrikanten die dan de data aanleveren, in een betrouwbaar format en ook nog correct en volledig. Met zoveel producten lijkt me dat een kansloze missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:33
Dus je wilt een kabel met een USB-C connector aan de ene kant en een DisplayPort connector aan de andere kant?
Die dingen heb ik nog nooit gezien.
Bestaan ze uberhaupt wel?
Waarom geen pure USB-C of pure DisplayPort kabel?

Wat ik de laatste jaren wel vaker zie is een USB-C kabel tussen laptop en dockingstation/hub.
Dit dockingstation doet dan niet alleen video, maar ook netwerk en vaak power.
Vanaf de dockingstation met een HDMI of DisplayPort kabel naar een beeldscherm.

Edit:
die kabels blijken zowaar te bestaan....
https://www.onlinekabelsh...de-4k-60-hz-zwart-1-meter

[ Voor 13% gewijzigd door GarBaGe op 22-02-2023 15:21 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
@GarBaGe Ik heb hier een USB-c kabeltje naar een Displayport adaptertje liggen. Gekocht voor mijn Surface Book 2. Die draait hier prima op mijn Dell werklaptop.
Vaak is het geen kabel, maar een kort kabeltje.
https://www.amazon.nl/Sil...Z2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1

Ik zoek zelf overigens gewoon op dat soort leuzen met google, maar ook gewoon op amazon of bol. Vaak komt er van alles uit en ben je snel klaar met zoeken zeg maar. Verwacht niet dat een webshop daar tijd in gaat steken omdat het dat ook niet op gaat leveren in hun optiek. En die mening deel ik eigenlijk ook wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 22-02-2023 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48

_Apache_

For life.

Als ik de informatie kan vinden dat een kabel aan mijn wensen voldoet (aansluiting beide kanten, protocol, lengte) dan heb ik 20 seconde later betaald.

Als ik die info niet kan vinden ga ik naar een concurrent, totdat ik het wel heb.

Lukt dat nou echt niet, wil ik nog wel eens een bericht sturen naar de webwinkel met de vraag of product x eigenschap y heeft, maar dat is vrij zeldzaam.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Invisible_man schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:24:
Gezien de prijs van een kabeltje en wat een winkel er aan verdient, lijkt mij dat het investeren in een selectietool en ook in de tijd die er dan telkens voor elk nieuw product ingestopt moet worden het niet echt waard.
Dat valt heel erg mee, de ROI hiervan is niet verkeerd. De meeste webwinkels verdienen hun geld juist met het vindbaar maken van producten, als die extra 5 minuten voor een product (a 5 euro stagevergoeding per uur voor een stagiair) er voor zorgt dat het product 6x verkocht wordt in plaats van 2x is dat al de moeite waard, en zo'n feature valt gewoon onder ontwikkeling van het platform. De meeste kleine webwinkels gebruiken een standaardplatform waarbij filters instelbaar zijn per categorie of productgroep, dus een investering in die ontwikkeling is dan vanuit de webwinkel niet nodig.

Zeker voor de meer niche winkels is het echt wel rendabel. Het is niet voor niks dat bijv. Coolblue een keuzehulp heeft voor vrijwel iedere productgroep en bijv. Elektramat je de mogelijkheid geeft om een hele groepenkast samen te stellen; hoe meer kliks ze naar een verkoop kunnen converteren hoe groter de kans dat mensen terugkomen voor iets anders, als ze bekend staan om die vindbaarheid van producten dan verdienen ze op dat kabeltje misschien nog niet veel maar op die stofzuiger of 50 meter kabel toch zeker wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ben zelf altijd te spreken geweest over https://www.hardwarewebwinkel.nl/ voor al m'n kabel-behoeften. Maar zeker daar moet je wel vooraf al weten waar je eigenlijk naar op zoek bent - filtering is er verder dan de aansluitingen gewoon niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayertjez
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 13:33
Bedankt voor jullie reacties en suggesties. Voorlopige samenvatting
  • De webwinkel met goede zoekmogelijkheden bestaat dus nog niet
  • Uiteindelijk is de kabel vaak wel te vinden op bovengenoemde webshops
  • Waarschijnlijk voor huidige kabelshops teveel investeringen gevraagd om goede selectie functie te maken
  • Laatste redmiddel is de webwinkel een bericht sturen
Ik kan gaan klagen bij de webshops maar ook zelf werken aan een oplossing (= zelf een webwinkel beginnen). Alleen is het lastig inschatten🧐 of de niche markt groot genoeg zal zijn om van rond te komen. Daarbij denk ik aan alleen USB kabels.
Waarschijnlijk heeft ooit iemand hetzelfde idee gehad met usbkabel.nl en nooit afgemaakt 😏

[ Voor 4% gewijzigd door Hayertjez op 22-02-2023 16:26 ]

Pagina: 1