De standaarden comissies van USB, HDMI, Thunderbolt en DisplayPort maken het leven gemakkelijk door te zorgen voor uitwisselbaarheid en marktadoptie. Alleen soms blijkt het lastig om nu uit die wirwar van standaarden, protocollen en connectors de juiste kabel te zoeken en te vinden. Dus wellicht is er een winkel waarbij het filteren en selecteren een fluitje van een cent is. Op elke webshop die ik tot nu toe ben tegengekomen is de ervaring mijns inziens ondermaats. Wat is jullie standaard kabelshop en zijn jullie tevreden met de interface?
Een recente wens: "ik wil een twee meter lange kabel met USB-C en DisplayPort waar tenminste DisplayPort protocol 1.3 gebruikt wordt. Dit i.v.m. ondersteuning resolutie en verversingsnelheid (100Hz)"
Het was al een zoektocht(tje) om erachter te komen dat ik tenminste 1.3 nodig had. Deze versie ontbreekt bij veel webshops uberhaupt als info, laat staan dat je erop kunt filteren.
Ik zou een stappenplan verwachten in de trant van
- Connector ene kant
- Connector andere kant
- Protocol
- Versie protocol
- Opties (zoals kabel kleur e.d.)
"Bekende" webshops die niet voldoen:
bol.com
allekabels.nl
kabeltje.com
en in het kader van marktonderzoek, zouden jullie daar wel behoefte aan hebben, of is het even wat langer struinen of een keer een verkeerde bestellen geen probleem?
Een recente wens: "ik wil een twee meter lange kabel met USB-C en DisplayPort waar tenminste DisplayPort protocol 1.3 gebruikt wordt. Dit i.v.m. ondersteuning resolutie en verversingsnelheid (100Hz)"
Het was al een zoektocht(tje) om erachter te komen dat ik tenminste 1.3 nodig had. Deze versie ontbreekt bij veel webshops uberhaupt als info, laat staan dat je erop kunt filteren.
Ik zou een stappenplan verwachten in de trant van
- Connector ene kant
- Connector andere kant
- Protocol
- Versie protocol
- Opties (zoals kabel kleur e.d.)
"Bekende" webshops die niet voldoen:
bol.com
allekabels.nl
kabeltje.com
en in het kader van marktonderzoek, zouden jullie daar wel behoefte aan hebben, of is het even wat langer struinen of een keer een verkeerde bestellen geen probleem?