Hangende Games

Pagina: 1
Acties:

• DiveZoner
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:07
Beste tweakers,

ik heb na het een en ander proberen nog steeds last van het probleem dat games geregeld hangen. Ben je gewoon fijn aan het spelen, bang, vast.

Het aantal crashes is wel terug gelopen, maar ze komen nog steeds voor. Gister nog tijdens het spelen van Max Payne. Bij wat oudere spelen zoals NfS3 en NfS5 lijkt het allemaal wel goed te werken, dus het zal wel gaan om spelen die het maximale uit de hardware trachten te halen.

Wie weet een oplossing???

Configuratie:
- A7A266 MB
- Athlon 1200 Mhz.
- 512 DDR geheugen
- Asus Geforce 2-Pro MX 400
- Sound Blaster Live 5.1
rest zal er weinig mee van doen hebben denk ik.

Reeds aangepast na zoeken in GOT:
- AGP op 1x gezet
- AGP Fast Write gedisabled.
- nVidia Denator drivers ipv Asus drivers
(driver versie = 3 wkn geleden de advies versie)

Ik reken op jullie hulp, want ik heb niet voor jan met de korte achternaam een nieuwe comp gekocht he...

Sign here: _________________

Verwijderd

had je ook in de search gevonden, dat via 4in1 drivers wel helpen?

• Termi
  • Laatst online: 21-08 08:52
Probeers is een test te doen met geheugen ?? Misschien is het wel brak :? of anders probeers is 3dmark2001/2000?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
'k wil nie lullig doen of zo, maar sommige spellen zijn nu eenmaal beter gemaakt dan andere
bv. nfs3 is bij mij nog NOOIT vastgelopen (oerdegelijk spel dus, ook niet op mijn oude pc waar dat spel wel 100% belasting was voor het systeem)
nfs5 is enkel nog maar gecrasht in w2k en winXP (nooit in win98) maar het is dan ook eigenlijk niet compatibel met w2k... (tenzij in compatibility mode)

Max Payne is bij vele mensen nogal crash gevoelig, dus naar mijn mening gewoon "beetje buggy"

of heb je dat ook bij andere spellen?

je kan eens andere OS'en proberen (indien mogelijk) win98, winME of w2k
welke detonater gebruik je eigenlijk? naar mijn mening zijn 6.31 en 6.50 (de vorige officiele) het meest stabiel, je hebt een sb live, probeer eens te draaien zonder EAX, sommige spellen zijn crashgevoeliger als audiohq in het geheugen zit (groot vb hiervan is Starlancer)
al eens irq bekeken? misschien een conflict
bios update doet soms wonderen (niet altijd)
geheugen probleem kan, maar lijkt minder, kan je niet zo makkelijk testen (heb eens een geval geweten waar het ram enkel errors gaf na opwarming, kwam zelf OK uit de test)
zet bij hardware acceleration van je videokaart de slider 1 stap naar links (dit kan ook bij je sb live)

• DiveZoner
  • Laatst online: 09-08 17:07
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:53 schreef pentium het volgende:
had je ook in de search gevonden, dat via 4in1 drivers wel helpen?
Op een ali mobo :?

Sign here: _________________

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hoe zit het met de temperaturen, wordt je processor niet te warm?

#

Pagina: 1