Van XS4ALL Pack naar nieuwe KPN-aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eprillios
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-06 01:05
Beste allemaal,

Het is iets wat eigenlijk geen herhaling nodig heeft, maar XS4ALL is niet meer. Een paar jaar geleden verhuisde ik naar een adres waar ik zelf niet kon kiezen voor een internetprovider. Ik heb daarom toen mijn XS4ALL-abonnement overgezet naar Pack zodat ik mijn diensten en (e-mail)accounts kon blijven gebruiken zonder bijbehorende internetaansluiting. En stiekem ook om een stukje XS4ALL te houden, toen al duidelijk was dat de toekomst niet veel goeds in petto had voor deze geliefde provider.

Ik ga opnieuw verhuizen en ik heb zowaar weer zeggenschap over mijn provider thuis. Helaas vertelt de XS4ALL-klantenservice dat het niet meer mogelijk is Pack te upgraden naar een volledig XS4ALL-abonnement. Ik zit er dus aan vast, of ik moet de keuze wagen geheel naar KPN over te gaan. Ik vrees daardoor een aantal voordelen of diensten te verliezen. En daar komt bovenop dat ik desnoods niet opnieuw naar een Pack-abonnement kan gaan en daardoor mijn XS4ALL-e-mail en webspace kwijtraak.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met het overzetten van een XS4ALL Pack-abonnement naar een KPN-aansluiting? Veranderingen waar ik rekening mee moet houden, of zelfs spijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 07:46

Glewellyn

is er ook weer.

Het is inmiddels bijna een jaar verder en doordat recent glasvezel is aangelegd heb ik nu ook de optie om een KPN-abonnement te nemen voor mijn internet.

Ben je inderdaad overgestapt naar KPN?
Heb je jouw XS4all adressen behouden?
Hoe heb je de overstap geregeld?

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ik heb dit ook wel eens geprobeerd, maar het lijkt onmogelijk. Heb ook met helpdesk gebeld hierover, waarbij mijn verzoek was om mijn XS4ALL pack in een bestaand KPN abonnement op te nemen, waarbij de XS4ALL adressen blijven bestaan. Wel heel irritant, want €15,25 per maand voor een paar email adressen is natuurlijk bizar veel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Voor degenen na mij zal ik hier mijn ervaring delen.

TL;DR: Even naar de KPN-winkel en het wordt geregeld.

Via de KPN website heb ik een (glasvezel) internetabonnement aangevraagd en die werd, zoals het er in eerste instantie uitzag, netjes verwerkt. Een paar dagen later ontving ik helaas een email dat ik geen abonnement kon afsluiten omdat er al een internetabonnement op mijn adres actief is.

Om te achterhalen wat er aan de hand was heb ik de mail uitgeprint en ben ik daarmee naar de lokale KPN-winkel gegaan. De medewerker heeft even in het systeem gekeken en begreep vrij vlot wat het probleem was. Mijn XS4all pack werd als internetabonnement aangezien. Terplekke heeft hij mijn XS4all pack abonnement omgezet naar een glasvezel-abonnement waarbij ik desondanks gebruik kon maken van de welkomstkorting.
Keeper schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 03:58:
Ik heb dit ook wel eens geprobeerd, maar het lijkt onmogelijk. Heb ook met helpdesk gebeld hierover, waarbij mijn verzoek was om mijn XS4ALL pack in een bestaand KPN abonnement op te nemen, waarbij de XS4ALL adressen blijven bestaan. Wel heel irritant, want €15,25 per maand voor een paar email adressen is natuurlijk bizar veel…
De medewerker wist mij ook te vertellen dat XS4all pack omgezet kan worden in email-only. Dan betaal je €8.- i.p.v. €15,25 per maand.

[ Voor 32% gewijzigd door Glewellyn op 31-01-2024 14:47 ]

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransen
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Keeper schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 03:58:
Dit heb ik een jaartje geleden ook gedaan (van xs4all pack naar een nieuw KPN abonnement) en toen was het zo dat de XS4ALL helpdesk bleef volhouden dat het niet kon, terwijl toen ik de KPN helpdesk belde het binnen enkele minuten geregeld was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je al een bestaand KPN Thuis Abbo hebt en een XS4All Pack dan kun je dat gewoon integreren met elkaar zodat je het Pack abbo niet meer hoeft te betalen. Hieronder de stappen die ik destijds heb doorlopen:

Lees hier

Misschien is het niet (direct) mogelijk bij een nieuw KPN Abbo maar als je deze wel hebt of binnenkort gaat krijgen dan kun je bovenstaande gewoon uitvoeren lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 31-01-2024 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

eprillios schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:48:
Ik heb daarom toen mijn XS4ALL-abonnement overgezet naar Pack zodat ik mijn diensten en (e-mail)accounts kon blijven gebruiken zonder bijbehorende internetaansluiting
Misschien is het een mooi moment om eens te kijken naar de migratie naar een eigen domein voor mail. Je bent en blijft in de huidige situatie overgeleverd aan KPN. Als die volgend jaar of over twee kaar besluiten om de stekker eruit te trekken heb je alsnog een probleem.

Zelfs als je alle mail gebackupt hebt, kun je dan ineens geen mail meer ontvangen op eprillios@xs4all.nl en mag je ineens iedereen als een malle verwittigen dat je voortaan alleen op eprillios@whatever.tld bereikbaar bent.
Glewellyn schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:32:
De medewerker wist mij ook te vertellen dat XS4all pack omgezet kan worden in email-only. Dan betaal je €8.- i.p.v. €15,25 per maand.
Wat een prijs... Wat zit er nu nog in Pack verder dan e-mail?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

jurroen schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 23:31:
[...]

Wat een prijs... Wat zit er nu nog in Pack verder dan e-mail?
Er zat ooit webspace en usenet bij, maar dat is allemaal niet meer. Je krijgt nu geloof ik alleen nog F-Secure en mail.

Het was ooit de enige optie om je XS4all mail te behouden als je naar een andere provider ging, dus het is nu vooral cashen voor KPN.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Glewellyn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Je krijgt nu geloof ik alleen nog F-Secure en mail.
Klopt, een licentie voor 5 computers. En mail. Verder niks.

Bedankt voor de tip trouwens, even formulier ingevuld op de XS4ALL support site en paar uur later al bevestiging. Kost nu 7.50 per maand, dus dat scheelt toch al weer. Volgende stap het op laten nemen in een KPN pakket (en volgende stap daarna m’n familie overtuigen dat ze toch echt moeten stoppen met dat xs4all adres hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:30

jurroen

Security en privacy geek

Glewellyn schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Er zat ooit webspace en usenet bij, maar dat is allemaal niet meer. Je krijgt nu geloof ik alleen nog F-Secure en mail.

Het was ooit de enige optie om je XS4all mail te behouden als je naar een andere provider ging, dus het is nu vooral cashen voor KPN.
Was er niet ook een shell inbegrepen - of alleen voor volledige klanten? Ik snap de attitude en nostalgie, alleen is de ziel van XS4all voor mijn gevoel er vele jaren al uit...

Hoge kosten voor een veredeld mailaccount met vendor lock-in als extraatje :(

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Is het ook mogelijk om direct van XS4ALL naar kpn, met behoud van de XS4ALL-e-mailadressen, over te stappen? Dus zonder pack tussenstap. En is dat online te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Tha Deo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:11:
Is het ook mogelijk om direct van XS4ALL naar kpn, met behoud van de XS4ALL-e-mailadressen, over te stappen? Dus zonder pack tussenstap. En is dat online te regelen?
Ja, Via de klantenservice. Dit alles zonder welkomskorting

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 17-06-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:31
Ik vermoed dat het ook online kan via https://www.kpn.com/shop/aanpassen/verlengen/internet-tv
Pagina: 1