Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arneld
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik zoek een nieuwe 65" TV en ben tot de conclusie gekomen dat het een van deze 2 wordt.
De Samsung OLED 65S95B of Samsung Neo QLED 4K 65QN93B

Punt is. Ik heb 1 groot raam (2.70m bij 2m) in mijn appartement op het oosten. In de ochtend zal hier dus de zon op komen.
Nou kijk ik in principe in de ochtend niet veel TV. Maar las ik dat direct zonlicht slecht kan zijn voor een OLED TV. is dit ook zo bij een QD-OLED?
Heeft het type glas nog invloed?

Heeft iemand ook een idee of de prijzen nog gaan dalen met de aankondiging van nieuwe QD-OLEDs en QLEDs?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Arneld op 28-02-2023 10:03)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Het type glas kan inderdaad invloed hebben op de hoeveelheid UV licht, wanneer de zon enkel vroeg in de ochtend direct op de tv schijnt is dit geen probleem aangezien de zonkracht dan erg laag is.

De prijzen zullen nog verder dalen maar verwacht niets spectaculairs, momenteel loopt er een cashback actie op de S95B. Wanneer de zon geen belemmering vormt zou ik de koop niet uitstellen, veel goedkoper gaat het niet worden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Het type glas kan inderdaad invloed hebben op de hoeveelheid UV licht, wanneer de zon enkel vroeg in de ochtend direct op de tv schijnt is dit geen probleem aangezien de zonkracht dan erg laag is.

De prijzen zullen nog verder dalen maar verwacht niets spectaculairs, momenteel loopt er een cashback actie op de S95B. Wanneer de zon geen belemmering vormt zou ik de koop niet uitstellen, veel goedkoper gaat het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:53
Zou indd voor de S95B gaan! die komt beter uit de test.
https://www.rtings.com/tv...83?usage=1&threshold=0.10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronzz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 08:34
Ik heb zojuist de QE65QN93B gekocht voor een mooie prijs. Check de Pricewatch daarvoor :).
Mijn raam zit ook op het oosten en een soort vergelijkbare situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Ik heb net dezelfde situatie en heb daardoor ook voor de 65QN93B gekozen om het eventuele risico op schade door direct zonlicht uit te sluiten.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-08 22:59
Goeiemiddag,

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen

Ik heb een Google 4k Chromecast, maar het streamen met YouTube etc..... Is lange na niet zo scherp, schokkerig, als de applicatie op de tv zelf ..

Alle 4 de hdmi poorten zouden het zelfde moeten zijn.
Wifi etc is prima in orde...

Iemand een idee??
Pagina: 1